تصحیح عملکرد و ایجاد توازن فروش

تصحیح عملکرد و ایجاد توازن فروش در مجموعه ها
با استناد به مقاله مایکل شفیلد مبنی بر بحران بازاریابی شبکه ای سال 2004 در آمریکا، تمام شرکت هایی که بیشتر از 50 درصد فروش آن ها توسط اعضای جدید ایجاد شده بود، به سمتی سوق داشتند که به جای کار بر روی گسترش بازار مصرف، صرفاً روی گسترش کسب و کار تمرکز پیدا کرده بودند و در واقع به جای کالا و خدمات در این شرکت ها، طرح کسب و کار بود که به فروش می رسید. این موضوع شاید در ظاهر خطری نداشته باشد؛ اما اتفاقی که می افتد این است که بعد از یک مدت به دلیل رشد سریع نمایندگی ها و عدم ایجاد فروش واقعی برای مصرف و ایجاد گروه مصرف کنندگان، این شرکت ها به حالت اشباع می رسند و تعداد ورودی های جدید به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. در این صورت گردش مالی شرکت دچار افت شدیدی شده و در نهایت منجر به ورشکستی آن شرکت و متضرر شدن توزیع کنندگانش می شود.
لذا مهم است در بازاریابی شبکه ای فروش به صورت واقعی صورت پذیرد و فعالیت توزیع کنندگان منجر به گسترش بازار مصرفی شود که به طور دائمی خریدار کالا و خدمات شرکت باشند. در چنین حالتی قطعا حجم فروش ایجاد شده از سمت توزیع کنندگان قدیمی در مقایسه با حجم تحقیقاتی توسط توزیع کنندگان تازه وارد بیشتر خواهد شد. بنابراین مهم است که در بازاریابی شبکه ای ایران، تمام مدیران و راهبران حرفه ای برای فرهنگ سازی فروش شخصی توسط افراد قدیمی، تلاش و همت گسترده ای داشته باشند.
مثال:  فرض کنید شما این ماه وارد کار شده اید و یک گروه مصرف کننده متشکل از بیست نفر ایجاد کرده اید. فرض می کنیم با توجه به تنوع و قیمت کالاهای شرکتی که شما توزیع کننده آن هستید، مبلغ کالای مورد نیاز هر نفر در ماه به طور میانگین پنجاه هزار تومان باشد. در این صورت شما در هر ماه مبلغ یک میلیون تومان ثبت سفارش از سمت مشتریان خود خواهید داشت. شما در کنار فروش شخصی در یک ماه 3 نفر توزیع کننده جدید را هم در شبکه خود ثبت نام می کنید. هر کدام از آنها برای شروع کار خود مبلغی در حدود سیصدهزار تومان از محصولات شرکت را خریداری می کنند. در این صورت حجم فروش نماینده های تازه وارد شما در این ماه نهصد هزار تومان خواهد شد. به راحتی می توان دید که اگر فروش و گسترش بازار مصرف در این تجارت به صورت واقعی مد نظر باشد به هیچ وجه نسبت فروش ایجاد شده توسط تازه واردها، از حجم فروش شخصی معرف آن ها بیشتر نخواهد شد.
مثال: فرض کنید در یک شرکت بازاریابی شبکه ای، در هر ماه 70 درصد فروش کل شرکت از طریق نماینده های تازه وارد ایجاد می شود و تنها 30 درصد مابقی فروش را توزیع کنندگان قدیمی ایجاد می کنند. مشخص است که در این شرکت توزیع کنندگان هیچ فعالیتی برای ایجاد فروش واقعی ندارند و در واقع مشغول فروختن طرح سوددهی شرکت در ازای خرید مبلغ مشخص شده ای از محصولات به افراد هستند.
از آنجایی که رسالت شرکت BIZ از همان ابتدا فرهنگسازی نتورک قانونمند و علمی در ایران بوده و ما خود را مبتکر نتورک واقعی و استاندارد در ایران می دانیم، نه تنها رعایت این موضوع را کاملا منطقی و صحیح می دانیم، بلکه خود را ملزم به عمل به  آن نیز می دانیم. بقای هر شرکت بازاریابی شبکه ای بر ساختن شبکه مشتریان راضی از طریق شبکه ای از توزیع کنندگان آموزش دیده استوار است. برای همین شرکت BIZ برای تضمین اجرایی شدن این اصل اقدام به تصویب و عمل کردن به یک سری قوانین و دستورالعمل های داخلی کرده است که در ادامه آن ها را اعلام می کنیم:
1- حجم انبار کوچکی که هر توزیع کننده تازه وارد از محصولات شرکت تهیه می کند باید متناسب با حجم پتانسیل فروشی باشد که در گروه مصرف کنندگان او ایجاد می شود. به عنوان مثال یک توزیع کننده در ماه اول کاری خود که هنوز گروه مصرف کننده بزرگی ندارد موفق می شود مبلغ 500 هزار تومان را در قالب دو سفارش مجزا از شرکت تهیه نموده و به فروش برساند. در ماه های بعد نیز حجم سفارشاتی که او ثبت می کند باید با حجم فروشی که ایجاد کرده متناسب باشد تا از بیش انباشته سازی محصولات جلوگیری شود. بنابراین تاکید و ایجاد اجبار برای خرید یک مبلغ مشخص از محصولات برای شروع کار یک توزیع کننده کاری اشتباه است که باید از آن اجتناب کرد. فردی که تازه وارد شرکت شده و هنوز هیچ آشنایی با محصولات ندارد، بهتر است در ابتدا مقدار معقولی از محصولات را برای مصرف شخصی و توصیه به نزدیکانش سفارش دهد و اگر در فروش آن ها موفق بود در ادامه سفارشات بیشتر با مبالغ بالاتر ثبت کند که این موضوع هیچ مشکلی ندارد. ممکن است یک توزیع کننده بتواند در یک ماه 5 میلیون تومان از محصولات را به فروش برساند. ولی اگر او تمام این مبلغ را در ابتدا یکجا ثبت کند و نتواند مقدار قابل قبولی از آن را بفروشد، قطعا موجب ایجاد احساس ناخوشایند برای خودش و معرف و حامیانش، و حتی برای شرکت می شود.
2- به جای ایجاد استراتژی برای ثبت مبالغ ثابت و بالا جهت ورود افراد، باید روی روش ها و مهارت های گسترش بازار مصرف، متمرکز شویم تا افراد بتوانند به صورت واقعی و از طریق یک تجربه موفق و خوشایند، مبالغ فزاینده ای فروش ایجاد کنند.
3- با توجه به تنوع و کیفیت و قیمت رقابتی محصولات سبد کالایی شرکت BIZ، اگر این موارد به صورت جدی و واقعی پیگیری شود، به جای اینکه فردی در ابتدا مثلا 500هزار تومان از شرکت کالا خریداری کند و در ماه های آینده صرفا حداقل سفارش را داشته باشد و فقط روی جذب نماینده های جدید تمرکز کند، می تواند در ماه های بعد هم مبالغ فزاینده ای فروش ایجاد کند. این موضوع قطعا هم برای خود فرد، هم برای تیم بالاسری او و هم برای شرکت سودآور تر خواهد بود.
4- شرکت BIZ با حسن نیت از تمام اعضا و راهبران خود دعوت می کند تا برای فرهنگسازی این مهم پیش قدم شده و مثل همیشه نشان دهند که با بینشی عمیق نسبت به آینده خواستار دوام و عظمت شرکت خود هستند. اما اگر بعد از تمام این کارها گروهی باز هم اقدام به اجرای استراتژی های خرید اجباری یا تمرکز صرف روی جذب ورودی بدون توجه به فروش نماید، از آنجایی که این اقدام به کل شرکت و سایر اعضا هم لطمه جدی وارد می کند، شرکت خود را ملزم به برخورد جدی و قانونی با این افراد می داند.
مجازات چنین تخلفاتی به طور مستقیم از سمت مدیریت شرکت تعیین و اعلام می شود که می تواند از تعلیق موقتی جایگاه افراد تا لغو دائمی همکاری به صورت یکطرفه از سمت شرکت متغیر باشد.
                                                                                                                       مدیریت بیز

Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته
1. آقاي محمد رضا ناصری با نام کاربری yalesistan
2. آقاي شیروان کریمی با نام کاربری shiravan50
3. خانم سروی جوکار با نام کاربری sarvi95
4. آقاي عباس تاج خراسانی با نام کاربری tak1331
5. آقاي ناصر جلالی با نام کاربری acenaser123

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
1. آقاي محمد مهدي مهاجري با نام کاربری majmohajeri
2. آقاي امیرحسین حقیقی با نام کاربری eagleamirr
3. خانم بهار توانگري با نام کاربری Bahar0610
4. آقاي مهدی عالیشاه با نام کاربری aceme19
5. آقاي علی مرادی با نام کاربری ace1401aliM
ارتباط مستقيم با دفتر مرکزي
شــــمــاره پـــــيــــــامـــــــک مـــــا:۳۰۰۰۷۹۵۷۹۵۹۴۳۴
پــســـت الـــکــــتــرونـــيــــکــي : info@bizmlm.ir
بــــــازرســـــــــــي اصــــــنـــــــــاف : ۲۶۴۲۱۲۸۹-۲۶۴۲۱۱۹۶
پــــــــشـــــتـــيـبــــاني بـــــــــــــــيز : ۴۳۰۷۲ (۰۲۱)
ربــات هوشمند در تلگرام : bizmlmir_bot
کاتالوگ برندها و شرکتهاي همکار
بیز
کجال بیز
ساعت تراست بیز
دکتر بین بیز
ساعت اکتیو بیز
عطرینه بیز
لاریکیت
ایزیول بیز
بیز
بیک بیز
ویبو بیز
آمار بازديد کنندگان سايت ما
بازديـد امروز صفحات سايت : ۸۰۸۰
بازديـد ديروز صفحات سايت : ۷۷۷۴۴۲
بازديـد صفحات هـــفت روزه : ۴۰۰۰۷۹۶
بازديـد صفحات ايــــــن مـــاه : ۱۰۵۶۹۳۲۲

همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز