02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  آیا راهبری یک تیم جدید را برعهده گرفته اید؟ ده نکته مدیریت فروش

برعهده گرفتن راهبری یک تیم جدید می تواند دشوار باشد. در اینجا شما را با 10 نکته مدیریت فروش آشنا می کنیم که به ارتقاء احتمال موفقیت شما در راهبری یک تیم جدید کمک می کند.

1. زمان بگذارید

 

 

همه راهبران تازه کار می خواهند موفق شوند و خیلی زود متوجه می شوند که باید تغییراتی ایجاد کنند. بااینحال، موفقیت یک شبه حاصل نمی شود. پس باید قبل از ایجاد تغییرات یا بیان نظرتتان باید وقت گذاشته و درباره آنها تامل کنید.

 

2. بدانید چرا ارتقاء داشته اید

 

 

شما به این خاطر ارتقاء داشتید که توانایی موفقیت را دارید. این کاملا طبیعی است که در مواجهه با یک چالش جدید مضطرب شوید، بااینحال فراموش نکنید که اغلب افراد از شما توفع عملرکد خوب دارند، و از داخل و خارج تیم تان موردحمایت قرار خواهید گرفت.

 

3. اهداف و مهلت های زمانی را مشخص کنید

 

 

فراموش نکنید شما می خواهید به چه چیزی برسید  و برای اینکار چقدر زمان در نظر گرفته اید. قبل از پذیرفتن یک نقش بعنوان راهبر باید یک ایده صریح از اهداف و اولویت های خود داشته باشید.

 

4. روابط خود را مدیریت کنید

 

 

توانایی مدیریت "روبه بالا" به همان اندازه قابلیت مدیریت "روبه پایین" اهمیت دارد. پس از دانش و تجربه خود نهایت استفاده را برده و از درخواست کمک در صورت نیاز نترسید.

 

5. با تیم تان آشنا شوید

 

 

راهبری یعنی دست یافتن به نتایج از طریق افراد.

 برای آشنایی با اعضای تیم وقت گذاشته و درباره توانایی های افراد قضاوت سرسری نکنید. تا زمانی که برای تحلیل شرایط واقعی وقت نگذاشته اید چیزی را تغییر نداده و یا نظرات خود را مطرح نکنید. دقت کنید که تیم برای عادت کردن به شما و سبک کاریتان به زمان نیاز دارد.

6. بدانید تیم تان چگونه کار می کند

 

 

برای آشنایی با سیستم ها و روال های کاری که تیم استفاده می کند وقت بگذارید. باز هم تکرار می کنم که تا قبل از بررسی موقعیت کامل نظری ارائه نکرده و تغییراتی ایجاد نکنید.

7. نتایج تیم را آنالیز کنید

 

 

ببینید تیم در گذشته به چه نتایجی دست پیدا کرده است. این نتایج درباره نقاط قوت و ضعف آنها چه می گویند؟ آیا در عملکرد فردی مواردی هست که جای نگرانی باشد؟

8. ببینید تیم بعنوان یک کل چگونه عمل می کند

 

 

باید بدانید وقتی تیم درحال کار است چگونه عمل می کند. آیا روحیه کار گروهی و اخلاقیات در آن وجود دارد؟

 آیا تیم از اهداف به شناخت مشترک دست یافته است؟ آیا اعضای تیم از هم پشتیبانی می کنند؟ چگونه می توانید بعنوان راهبر جدید اعضای تیم را تحت تاثیر قرار دهید؟

9. برای خودتان و تیم استانداردهای بالا در نظر بگیرید

 

 

افراد به استانداردهای بالا در عملکرد مدیرشان واکنش نشان می دهند و اگر ایده واضحی از آنچه از آنها انتظار می رود داشته باشند بهتر عمل می کنند. اگر برای خودتان استانداردهای بالا در نظر گرفته اید دقت کنید که دیگران هم بتوانند به آنها دست پیدا کنند و اینکه اعضای تیم مزایای این عملکرد بالا برای تیم را ببینند.

10. توضیح دهید می خواهید به چه چیزی برسید

 

به اعضای تیم درباره چشم اندازتان توضیح دهید. مهم نیست حالا تیم در کدام جایگاه قرار دارید. اگر درباره جایگاه فعلی تیم با اعضای آن دیدگاه مشترکی دارید احتمال اینکه چشم انداز شما به واقعیت تبدیل شود وجود دارد.

نظرات و دیدگاه های آنها را جویا شوید. اگر به آنها فرصت مشارکت و طرح ایده هایشان را بدهید حتما "خریدار" چشم انداز شما خواهند بود.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : sales-initiative.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.