02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  آیا شما هم در بازاریابی این اشتباهات را مرتکب می شوید؟

همین اواخر در کسب و کارم به یک مشکل جدی برخوردم، و متوجه شدم که در بازاریابی اشتباهات فاحشی مرتکب می شوم. اما تا آن لحظه نمی دانستم که شخصِ خاطی خودم هستم.

 

 

مارگو آرون، موسس سایت That Seems Important است، که این سایت نقطه تلاقی بازاریابی، روانشناسی و راهبری را مورد بررسی قرار می دهد (خانم آرون در هر سه این حوزه ها تخصص دارد).

در تماسی که با مارگو آرون داشتم به من گفت، "همیشه دوست داشتم بدانم چه چیزی مردم را تحریک می کند، چه چیزی انگیزه رفتارهایشان است، و چرا کارها را به این شکل انجام می دهیم". آرون بعد از فارغ التحصیلی در رشته بازاریابی در دانشگاه کلمبیا وارد شغل مترجمی شد. او می گوید، "کمی بعد از آن وارد حوزه مشاوره شده و شروع  کردم به ترجمه و تلفیق تحقیقات روانشناختی در بازاریابی و نهایتا کسب و کار".

او اضافه می کند:

 که یک رویکرد ثابت برای بازاریابی وجود ندارد. مهم نیست "هنجارهای صنعتی" چه می گویند. چون مهم اینجاست که رویکرد شما با بازار هدف ارتباط برقرار کند. فقط همین".

تنها چیزی که در این میان بیش از همه اهمیت دارد مشتریِ شماست: او کیست؟ کجاست؟ چه می خواهد؟ پاسخ به این سوالها همان استراتژی بازاریابی شماست.

در ادامه اشتباهاتی را می بینید که احتمالا مثل من شما هم مرتکب شده اید و آرون می گوید که چطور از آنها اجتناب کنیم:

 

1. هزینه بیش ازحد روی تبلیغات پولی

 

 

اغلب راهبرانی که برای انجام تبلیغات پولی عجله دارند به این خاطر اینکار را انجام می دهند که می خواهند خیلی سریع و بصورت خودکار وارد قیف تبلیغاتی شوند.

درحالیکه یک رویکرد بهتر برای این است که اول از همه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. وقتی آنها را شناختید می فهمید که کجا هستند، و بعد

 اینکه چگونه و چه زمانی با تبلیغاتی پولی سراغ آنها بروید.

اگر این نوع تبلیغات دسترسی شما به مشتری را پرهزینه کند کسب و کارتان ضرر خواهد کرد. تبلیغات پولی زمانی مفید هستند که بدانید کدام معیارها مناسب شما هستند، یا زمانیکه می دانید باید روی کدام مزایا مانوور بدهید و از کدام فراخوان ها استفاده کنید.

 

2. جهش ناگهانی روی بازاریابی وابسته

 

 

در اینجا هدف ، توسعه رابطه با مشتریان قبل از شروع فروش است.

 به گفته آرون اینکار به تلاش زیادی نیاز دارد، اما ارزشمند است.

وقتی هنوز چیزی نفروخته اید دنبال کردنِ مخاطب درست مانند این است که در یک کنفرانس با کسی ملاقات کنید و او فورا برای خیریه از شما پول بخواهد.

این درخواست عالی است، اما باید صبر کرد چون تازه با مخاطب آشنا شده اید. او هنوز به شما اعتماد نکرده است. بنظر می رسد که رویکرد وابسته آسانتر است چون می تواند از رابطه فعلی دیگران با مخاطب خود استفاده کند. اما مطمئنا نباید اجازه دهید ملاقات اول محدود به معامله شود.

اول باید رابطه را بسازید؛ اگر قصد بستن فروش رادارید.

 

 

3. سخن پراکنی آپدیت ها روی رسانه های اجتماعی

 

 

 

درست مانند روش هایی که در بالا گفته شد، رسانه های اجتماعی یک ابزار بسیار مهم، هرچند نه حیاتی، در اغلب طرح های بازاریابی کسب و کار محسوب می شوند.

 بااینحال، اگر اولین رویکرد شما نوشتنِ چیزی مانند این باشد: "هی بچه ها! تازه یک وبسایت راه انداختیم و حتما باید اون رو چک کنید!"،

 با ریسک بی احترامی با مخاطبان مواجه می شوید.

 این همان چیزی است که ما به آن "سخن پراکنی" می گوییم— یعنی وقتی بجای صحبت کردن با مردم با جیغ و داد با آنها حرف می زنید.

 

4. تبادل نظر با یک راهبر موفق برای انجام کاری که خودتان هم از آن سر در نمی آورید

 

 

آرون می گوید، "در بازاریابی چیزی وجود دارد که باعث می شود افراد باهوش احساس حماقت کنند.

 بنظر دقیقا شبیه وقتی است که با یک وکیل حرف می زنید؛ انگار به زبان مریخی صحبت می کنند. و مشکل اینجاست که اگر بابت آن پول بدهید مجبور هستید تا آخر خط ادامه دهید".

از سوال پرسیدن و رسیدن به جوابی که برای شما قانع کننده است نترسید. اگر شما سردرگم شده اید حتما با کسی طرف هستید که خودش هم سردرگم است و نتیجه ای که دنبال آن هستید را به شما نمی دهد.

 راهبر باید قادر باشند اصول ابتدایی را به ساده ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهند.

 

5.دست روی دست گذاشتن، آن هم زمانی که همه چیز آماده است

 

 

ما عاشق این هستیم که کاری انجام ندهیم. هیچ کاری نکردن حس امنیت خاطر می دهد.

اما واقعا هم هیچ چیز" نیست. انتظار کشیدن است، آماده شدن است، و مرتب کردنِ همه چیز.

 درحالیکه هیچ کاری انجام نمی دهید درواقع کارهای زیادی انجام می دهید. همیشه دلایل زیادی برای هیچ کاری نکردن وجود دارد.

 همیشه به تاخیر انداختن کارها ناشی از ترس از برداشت دیگران است، و البته میل به کمال گرایی.

 

ریچارد هافمن (پیانیست آمریکایی) یک جمله معروف دارد که می گوید، "اگر وقتی محصول خود را عرضه می کنید خجالت نکشید، یعنی مدت زمان زیادی برای این لحظه منتظر مانده اید".


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
احمد شیرزاد حبیبی
05:41:27 1398/06/08

عالی هست این پروگرام

5.0
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.