02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  آیا می خواهید تجربه مشتری را ارتقاء دهید؟ از تیم خودتان شروع کنید!

همه مشتریانی که به آنها محصول یا خدمات ارائه می کنید تجربه منحصربفرد خود را دارد؛ یا بد، یا بی تفاوت، خوب یا عالی.

تجربه مشتری عالی بصورت تصادفی بدست نمی آید – بلکه از قبل طراحی می شود.

 

 

هر مشتری یک انسان منحصربفرد بوده و تعریف او از تجربه مشتری متفاوت از بقیه خواهد بود. برای بعضی ها سهولت در خرید روی وبسایت، یا بصورت تلفنی مهم است؛ و برای بعضی دیگر سرعت تحویل محصول یا حل مسئله اهمیت دارد.

صرفنظر از تعریف این اصطلاح، کاملا مشخص است که ایجاد یک تجربه مشتری عالی با رفع نیازهای مشتریان داخلی، یعنی افرادی که برای تیم تان کار می کنند، شروع می شود.

 مشتریان داخلی شاد و راضی مشتریان خارجی شاد و راضی بهمراه دارند.

فقط کافی نیست با خودتان بگویید یک تجربه مشتری مثبت ارائه کنید. شرکت Bain & Company یک نظرسنجی انجام داده و معایب این فرضیه را نشان داد. از 362 تیمیکه در نظرسنجی حاضر بودند 80% بیان کردند که بر این باورند تجربه مشتری فوق العاده ای ارائه می کنند؛ بااینحال، تنها 8% از مشتریان با آنها موافق بودند!

من بر این باورم که اگر این 362 تیم  روی ارائه خدمات عالی به افراد حاضر در تیم شان تمرکز می کردند نتیجه این نظرسنجی متفاوت بود.

 شما بعنوان یک راهبر برای ارتقاء تجربه مشتری اعضای تیم تان چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

دیگر اینکارها را انجام ندهید:

  • لغو جلسات با اعضای تیم به نفع حضور در جلسات راهبران ارشد یا مشتریان.

 

 

لغو کردن جلسه بخاطر یک اتفاق فوری اشکالی ندارد، اما اگر بخواهید مرتبا این جلسات را لغو کنید به آنها نشان می دهد که برای شما در اولویت قرار ندارند.

 

  • مدیریت ذره بینی.

به اعضای تیم اجازه دهید رشد کنند، سازماندهی را یاد بگیرند و تصمیم گیری کنند.

 

  • دیکته کردن اهداف.

در تعیین اهداف از فردی که مسئول دست یافتن به آن است گفتگو کنید تا به یک توافق قابل قبول دوجانبه برسید.

با خودتان فرض کنید چه چیزی دیگران را خوشحال کرده یا به آنها انگیزه می دهد؛ بجای اینکه از خودشان بپرسید.

 

از این به بعد اینکارها را انجام دهید:

  • برگزاری جلسات آموزشی پیوسته برای اعضای تیم.

 

  • مشارکت اعضای تیم در تصمیم گیری ها

 

 

  • ارائه فیدبک مداوم درباره کارهایی که اعضای تیم خیلی خوب انجام می دهد، و همچنین حوزه هایی که باید در آنها پیشرفت کنند.

 

  • جشن گرفتن موفقیت ها.

 

 

  • گوش کردن همراه با ابراز همدردی. سعی کنید بفهمید دیگران چه احساسی دارند.

 

یک راهبر خوب سبک راهبری انعطاف پذیر در پیش می گیرد تا از نقاط قوت متنوع تیم خود بهره برداری کند.

اگر هدف شما ارتقاء تجربه مشتری داخلی است، در اینباره فکر کنید که چگونه باید با اعضای تیم تان رفتار کنید.

 اعضای تیم شاد تلاش می کنند تجربه مشتری بهتری در اختیار مراجعان شما قرار دهند. لطفا فراموش نکنید که باید مرتبا اعضای تیم تان را بصورت مثبت تغذیه کنید تا آنها هم همین کار را با مشتریان انجام دهند.


 

منبع : tacresults.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.