logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز استراتژي هاي انگيزه دادن به اعضاي تيم فروش

استراتژي هاي انگيزه دادن به اعضاي تيم فروش


اگر مي خواهيد در کسب و کار کوچک خود ميزان فروش را افزايش دهيد به يک تيم فروش بزرگ و قدرتمند پشت خود نياز داريد.

اما حتي بهترين تيم هاي فروش هم دير يا زود کارايي و انگيزه خود را از دست مي دهند.

درست در همين نقطه است که به يک فهرست کامل از استراتژي هاي انگيزه دادن به اعضاي تيم نياز خواهيد داشت.

 

 

 

 

چگونه به اعضاي تيم فروش انگيزه بدهيد؟

 

 

براي آنکه تيم فروش در بالاترين سطح ممکن عمل کند بايد به اعضاي آن انگيزه بدهيد.

 

چندين روش براي اينکار وجود دارند که ما در ادامه به چند مورد از آنها اشاره مي کنيم.

 

 

 

بين اعضاي تيم اعتمادسازي کنيد.

 

 

اگر مي خواهيد اعضاي تيم فروش درخواست هاي شما را جدي بگيرند اولين و مهمترين فاکتور جلب اعتماد آنهاست.

 

اين يعني بايد با آنها با صراحت صحبت کنيد، آنچه از آنها انتظار داريد را بيان کنيد و تمام آنچه مي توانيد در پشتيباني از آنها انجام دهيد.

بعد از آن فقط کافي است به همين روند ادامه دهيد تا اعتماد آنها را جلب کنيد.

همچنين اگر بتوانيد بين اعضاي تيم هم اعتمادسازي کنيد روي نتيجه عملکرد تيم تاثيرگذار خواهد بود.

به آنها بگوييد که مي خواهيد يک محيط شفاف بسازيد و برقراري ارتباط ميان اعضاي تيم را تسهيل و ترغيب کنيد.

 

 

 

مفاهيم را با صراحت بيان کنيد.

 

 

در يکي از مطالعات دانشگاه هاروارد گفته شده افرادي که در محل معنا و مفهوم را درک مي کنند به احتمال زياد کنترل امور را بدست مي گيرند، و البته اين مسئله روي عملکرد تاثير بسزايي دارد.

 

براي آنکه معنا و مفهوم براي اعضاي تيم فروش واضح باشد بايد با صراحت به آنها بگوييد که عملکرد آنها چه تاثيراتي روي کسب و کارتان مي گذارد و خود در عوض روي آنها تاثيرگذار خواهد بود.

 

 

 

پيروزي هاي روزانه را پيگيري کنيد.

 

 

 

تشويق يک فاکتور مهم براي انگيزه دادن به اعضاي تيم است.

 

 

 

 

اما اگر منتظر موفقيت هاي بزرگ بمانيد خيلي راحت اعضاي تيم را آزاد گذاشته ايد که گرفتار عادات منفي شوند.

 

 

بجاي اينکار بايد يک برنامه منظم و روزانه براي تشويق موفقيت ها و بُردهاي روزانه افراد تيم در طول هفته داشته باشيد.

 

به اين ترتيب هيچوقت فراموش نمي کنيد که بابت همين بُردهاي کوچک از آنها تشکر کنيد.

 

اهداف واضح و مشخص داشته باشيد.

 

 

وقتي به تيم فروش انگيزه مي دهيد، به اين معناست که کاملا مشخص کرده ايد از آنها چه مي خواهيد و براي انجام چه کاري به آنها انگيزه مي دهيد.

 

 

البته که هدف نهايي شما فروش بيشتر است— اما بايد اهداف جزئي تري هم داشته باشيد.

 

 

آيا قصد داريد سراغ يک محصول جديد برويد؟

 

آيا تا پايان فصل يک رقم فروش مشخصي را از آنها انتظار داريد؟

راي افراد و/يا بطورکلي تيم خود اهداف واقعي و دقيق مشخص کنيد.

 

انسجام و يکپارچگي در تيم را ترغيب کنيد.

 

 

تعيين اهداف کلي براي تيم و دستيابي به آنها در يک چارچوب زماني مشخص به ايجاد يک محيط حمايتي و انگيزشي کمک مي کند.

 

مثلا فرض کنيد مي خواهيد تا پايان فصل به يک مقدار فروش مشخص دست يابيد.

در دفتر کار يک صفحه نمايش نصب کنيد که روند پيشرفت تيم را پيگيري کرده و هر فرد مي تواند موفقيت هاي خود در پايان هر روز يا هفته کاري را با ديگران به اشتراک بگذارد.

بعد از آن همه اعضا مي توانند در طول فرايند پروژه به يکديگر تبريک گفته و يکديگر را ترغيب کنند.

 

 

 

ميزبان يک رقابت فروش باشيد.

 

 

همچنين مي توانيد از برگزاري يک رقابت سالم بين اعضاي تيم خود لذت ببريد.

 

يک هدف مشخص تعيين کرده و براي فردي که زودتر به آن هدف برسد يک پاداش درنظر بگيريد.

 

 

فرمت هاي مختلفي براي انگيزه دادن به اعضاي تيم فروش وجود دارند که منحصر به تيم شما و ويژگي ها و قابليت هاي اعضاي آن هستند.

 

فرصت هاي رشد را در اختيار تيم تان قرار دهيد.

 

 

در اين مورد، ارائه فرصت هاي ارتقاء شغلي يا رشد حرفه اي مي تواند يک فاکتور انگيزشي بزرگ باشد.

اينکار ضرورتا به اين معنا نيست که بايد به همه کساني که به تعداد فروش مشخصي مي رسند پاداش بدهيد.

بلکه مي توانيد فرصت شرکت در رخدادها يا فرصت هاي نتورکينگ يا افزودن مهارت هاي جديد به رزومه شان را در اختيار آنها قرار دهيد.

 

روي آموزش تيم فروش سرمايه گذاري کنيد.

 

 

 

همچنين مي توانيد براي تيم فروش خود مربي يا رهيار استخدام کرده و يا به آنها فرصت دهيد در دوره هاي آموزشي شرکت کرده و از نظر حرفه اي همچنان رشد کنند.

اين فرصت ها مي توانند بعنوان پاداش ارائه شوند اما درعين حال به اعضاي تيم مهارت هاي ارزشمندي آموزش مي دهند که مي توانند در کسب و کار خودشان از آنها استفاده کنند.

 

مهارت هاي فردي اعضاي تيم فروش را تشويق کنيد.

 

 

هر کدام از اعضاي تيم فروش شما نقاط قوت و ضعف متفاوتي دارند.

 

شايد بعضي از آنها در انجام "تماس هاي سرد" مهارت داشته باشند و برخي ديگر در ملاقات هاي حضوري با مشتريان عملکرد بهتري دارند.

 

 

اگر شما اين مهارت هاي فردي را بشناسيد بهتر مي توانيد از آنها در واگذاري وظايف استفاده کرده و تيم را به سمت شانس بيشتر موفقيت هدايت کنيد.

 

 

 

 

کارها و وظايف مهم را مختل نکنيد.

 

 

وقتي تيم شما انگيزه گرفت بدترين اتفاق اين است که حواس آنها را مختل کنيد.

پس حواستان باشد که وقتي روي يک هدف فروش مشخص کار مي کنند با محول کردن وظايف نامربوط و اضافي مزاحم آنها نشويد.

همچنين نبايد با برگزاري جلسات غيرضروري که روند کار روزانه را مختل مي کنند تمرکز حواس آنها را بهم بريزيد.

 

 

 

براي آنها الگو باشيد.

 

 

و در نهايت، بهترين روش براي آنکه به اعضاي تيم بگوييد از آنها چه انتظاري داريد اين است که آن را به آنها نشان دهيد.

از نظر اخلاقيات، ديدگاه و انگيزه دقيقا مانند کارمندي رفتار کنيد که مايليد در شرکت شما کار کند.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : smallbiztrends.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۸
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : استراتژي هاي انگيزه دادن به اعضاي تيم فروش


مهرداد
نظر خود را در تاریخ ۱۹:۱۳:۳۲ ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ ارسال کرده

مرسی بابت این مطالب مفید

sara
نظر خود را در تاریخ ۱۶:۴۶:۰۷ ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ارسال کرده

perfect

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز