۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

اعضاي تيم به راهبراني اعتماد مي کنند که اين عادات راهبري موفق را از خود نشان دهند

 

بگوييد ببينم آيا شما هم با اين جمله موافق هستيد: براي آنکه هرگونه رابطه انساني شکوفا شود بايد برپايه اعتماد شکل گيرد.

 

اگر شما هم موافقيد پس بايد بدانيد که اين قانون در مورد تيم ها هم صدق مي کند، خصوصا در رابطه ميان راهبر و عضوتيم.

بهترين فرهنگ هاي تيمي که در آن همکاري حرف اول را مي زند و محرک اصلي عملکرد است سطح بالاي اعتماد از ويژگي هاي اصلي محسوب مي شود.

 

اعتماد با اعضاي تيمي شروع مي شود که در موقعيت راهبري قرار دارند.

 

 

 

يک موسسه مشاوره تحقيقات جهاني که براي مطالعه سالانه روي "بهترين تيم ها" با فورچون همکاري دارد نشان داده که اعتماد يک رفتار انساني است که نمي توانيد آن را ناديده بگيريد.

 

 

نتايج تحقيقاتي اين موسسه نشان داده که 92 درصد اعضاي تيم بر اين باورند که راهبران آنها اعضاي تيمي هستند که مي توانند به آنها اعتماد کنند.

 

همه اعضاي تيمي که مسئوليت يک تيم را برعهده دارند نمي دانند که کدام رفتارهاي آنها کدام نوع اعتماد را برمي انگيزد تا از آن براي انگيزه دادن و الهام بخشيدن به ديگران استفاده کنند.

براي آنهايي که مي دانند اين فرايند يک سفر پيوسته در پيشرفت فردي محسوب مي شود. آنها در اين سفر خود در مي يابند که بدون نمايش دادن اين رفتارها در طول روز از اعتماد خبري نخواهد بود.

 

در اينجا با پنج عادت راهبري آشنا مي شويم که منجر به شکل گيري اعتماد مي شوند:

 

 

1. اول از همه شما بايد به اعتماد و باور کردن به اعضاي تيمتان پيش قدم شويد.

 

 

در طرزتفکر متعارف گفته مي شود که اعضاي تيم بايد اعتماد را کسب کنند، و اگر از اين قانون تخطي کنند بازگرداندن آن کار دشواري است، درست است؟

اما در فرهنگ کاري با عملکرد بالا نشان شده که راهبران موفق حتي قبل از کسب اعتماد تمايل دارند به فالوئرهاي خود، بعنوان يک هديه، اعتماد کنند.

 

استفان ام.آر کووي در کتاب خود با عنوان "سرعت اعتماد" مي گويد تيمي که از اعتماد بالايي در ميان اعضا برخوردار است سريعتر و با هزينه کمتر به نتيجه مي رسد.

 

 

او از مطالعات خود به اين نتيجه رسيده که اعتماد اول از همه حاصل باور داشتن به اعضاي تيمتان است به نقاط قوت آنها، توانايي هايشان و تعهد آنها.

 

 

2. از سر فروتني راهبري کنيد، از سر غرور نه.

 

 

 

جيم کالينز، نويسنده کتاب خوب تا عالي، در مطالعه خود با نام "راهبري سطح 5" زمان بيشتري را صرف جستجو و نگارش درباره راهبران فروتن کرده است.

 

اگر فروتني تنها يک واژه است که شما را ياد چاپلوسي مي اندازد بد نيست نگاهي به شواهد بياندازيد.

 

کالينز مي گويد:

 

 

راهبران سطح 5 نيازها و منافع شخصي خود را کنار گذاشته و به هدف بزرگتري يعني ساختن يک تيم بزرگ و فوق العاده فکر مي کنند.

 

 

موضوع اين نيست که راهبران سطح 5 به خودشان فکر نمي کنند.

 

 

درواقع، آنها بسيار بلندپرواز هستند اما روياي آنها اول و مهمتر از همه براي تيم است، نه خودشان.

 

 

همانطور که ريک وارن هم در کتاب هدف از زندگي هدفمند مي نويسد، "فروتني به اين معنا نيست که کمتر به خودتان فکر کنيد، بلکه به اين معناست که کمتر به فکر خودتان باشيد".

 

 

در اصل، راهبران فروتن بدون غرور و خودخواهي به بزرگي مي رسند.

 

 

آنها از خودخواهي به سمت فروتني مي روند که به طرز قابل توجهي پيامد دستيابي به نتايج آنها را تحت تاثير قرار مي دهد.

 

 

3. به تيم خود اعتبار دهيد.

 

 

راهبراني که نور پروژکتور را از روي خود برداشته و اجازه مي دهند اعضاي تيمشان هم بدرخشند بسرعت اعتماد آنها را جلب مي کنند.

وقتي اعضاي تيم احساس مي کنند اعتبار بالايي دارند حس آزادي بخشي خواهند داشت.

 

4. بدنبال ورودي باشيد.

 

 

برقراري ارتباط کارآمد فقط به حرف زدن نيست؛ بلکه به توانايي گوش دادن و درک کردن چيزي است که در محيط اطراف آنها رخ مي دهد.

راهبراني که مي توانند اعتماد کنند به دنبال ورودي و اطلاعات ديگران درباره امور کار يا مسير راهبري خودشان هستند.

مثلا مي پرسند: "عملکرد من چطور است؟" يا "آيا ممکن است نظرت را درباره اين استراتژي بگويي؟"

 

5. اطلاعات را به اشتراک بگذاريد.

 

 

اطلاعات به شما قدرت مي دهد و يکي از بهترين روش ها براي ايجاد حس اعتماد در ميان اعضاي تيم است.

اين گزينه مي تواند به معناي افشاي اطلاعاتي باشد که تاحدي محرمانه محسوب مي شوند، اما باعث ايجاد اعتماد شده و مي گويند، "بله، ما در اين شرايط با هم هستيم".


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : NetwokingMag

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۴ رای تا کنون
۲

نظرات در رابطه با : اعضاي تيم به راهبراني اعتماد مي کنند که اين عادات راهبري موفق را از خود نشان دهند


سامان اسماعیلی
نظر خود را در تاریخ ۰۹:۳۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ارسال کرده

عالی بود سپاسگزارم

afarin
نظر خود را در تاریخ ۰۰:۵۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ارسال کرده

afarin

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما