02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
موفقیت  /  امروز تنها 3 مهارت بیاموزید تا فردا موفق شوید

در عصر حاضر اطلاعاتی که در طول یک روز بدست می آوریم بیش از چیزی است که در طول صد سال گذشته دریافت می کردیم. با این سرعت تغییر محصولات در همان روز که رونمایی می شوند از دور خارج شده و دانش و اطلاعات در عرض 2 تا 3 سال منسوخ می شوند.

 

 

اصطلاح "تنها عنصر ثابت ،تغییر است" دیگر به کلیشه تبدیل شده. بنظر من با این شتاب ورود به آینده فقط افرادی در زندگی موفق می شوند که همین امروز در سه مهارت مهم و ضروری برای آینده تسلط پیدا کنند:

  1. مهارت های مردمی

  2. مهارت های متقاعد سازی

  3. مهارت های اولویت بندی

 

 

1. مهارت های مردمی

 

بیشتر از مشکلات کسب و کار ،ما با مشکلات مردمی (اجتماعی و روابط) دست و پنجه نرم می کنیم. اگر به نکات مهم زیر توجه داشته باشید درحین برطرف کردن مشکلات روابط عمومی مشکلات کسب و کار خودبه خود حل می شوند:

  • ما بخاطر مهارت هایمان استخدام می شویم، اما بخاطر رفتارمان اخراج می شویم

  • هر چه حقوق فردی کمتر باشد، زمان بیشتری را صرف مهارت های تکنیکی کرده و روی توسعه مهارت های اجتماعی تاکید زیادی ندارد. هر چه حقوق فردی بیشتر باشد، باید مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود را توسعه می دهد.

  • همیشه می توانیم تکنولوژی و تکنسین را با پول بخریم، اما پولدارترین افراد دنیا باید روابط بسازند و توسعه دهند.

  • یک فرد خوش معاشرت که زندگی را سخت نمی گیرد خیلی موفق تر از آدم بی نزاکت و پرخاشگر است.

  • چرا به یک پزشک در فاصله 15 کیلومتری خانه تان مراجعه کرده و بقیه پزشکان در فاصله این مسیر را انتخاب نمی کنید؟ آیا او از همه شایسته تر است؟ شاید نه. چیزی وجود دارد که به ما می گوید او همان پزشکی است که باید به او مراجعه کنم. و این چیز چیست؟ فاکتور اعتماد.

متاسفانه، نسل جوان امروز با تکنولوژی بیش از حد خو گرفته و در روابط اجتماعی و معاشرت با مردم دچار مشکل شده است.

 

 

2. مهارت های متقاعدسازی

 

 

این مهارت همان قدرت تاثیرگذاری، متقاعد کردن و چانه زنی و فروش است. موفق ترین افراد در دنیا آنهایی هستند که از مهارت های متقاعدسازی بالا برخوردارند.

در افسانه های بازاریابی شبکه ای گفته شده که باید تاکتیک های فروش را یاد بگیریم. اما افراد حرفه ای اصول متقاعدسازی را یاد می گیرند، نه تاکتیک ها را. این اصول برپایه اصل یکپارچگی هستند، اما تاکتیک ها مستعد تغییر هستند.

افسانه دیگری هم هست که می گوید افراد باید حقه ها و ترفندهای تجارت را یاد بگیرند. اما افراد حرفه ای خودِ تجارت را یاد می گیرند؛ آنها حقه و ترفند را برای متقلب ها و کلاهبردارها می گذارند.

همه معمولا فروش را در دو حالت B2B یا B2C (شرکت با شرکت یا شرکت با مشتری) می بینند. اما عصاره نهایی هر معامله ای P2P (فرد به فرد) است. مردم دوست دارند با کسانی معامله کنند که آنها را دوست دارند.

افراد حرفه ای متوجه شده اند که در زندگی ،نتایج به شکل پاداش بدست می آید، اما اول باید تلاش کرد.

 ما با نیات و تصمیمات خود خودمان را قضاوت می کنیم اما دنیا ما را براساس اقداماتمان قضاوت می کند.

 

3. مهارت های اولویت بندی

 

 

مهارت های اولویت بندی در ارزش های هسته ای ما جای گرفته اند. تعداد دستگاه هایی که امروز برای صرفه جویی در زمان دارید بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ است. بااینحال، باز هم برای انجام وظایف و کارهای موردعلاقه مان زمان نداریم. چرا؟ چون اولویت هایمان را گم کرده ایم. وقتی اولویت هایمان را گم می کنیم:

  • فراموش می کنیم بین آنچه فوری است و آنچه مهم است تمایز ایجاد کنیم.

  • فوری می تواند مهم باشد یا نباشد و برعکس آن هم درست است. اما هر وقت آنچه مهم است را نادیده می گیریم، تبدیل به فوریت می شود. برای مثال، سلامت بسیار مهم است. نرمش روزانه مهم است، اما اگر یک روز آن را پیاده نکنیم دنیا به آخر نمی رسد. بااینحال، اگر آن را مدت زمان طولانی نادیده بگیریم حدس می زنید چه اتفاقی می افتد؟ در آخر کارمان به بیمارستان می کشد. و تبدیل به فوریت می کشد.

  • فراموش می کنیم بین آنچه قابل مذاکره است و آنچه نیست، آنچه برای آن می ایستم و آنچه علیه آن می ایستیم تمایز قائل شویم.

  • اگر به تاریخ زندگی بزرگترین راهبران دنیا نگاه کنیم متوجه می شویم که آنها هرگز نسبت به ارزش هایشان بی تفاوت نبوده اند. آنها برای چیزی یا علیه چیزی ایستاده اند. مثلا آبراهام لینکلن در مقابل برده داری ایستاد. یا مارتین لوتر کینگ که سردمدار جنبش آزادی های مدنی بود.

  • فراموش می کنیم بین پول درآوردن در مقابل پول کسب کردن تمایز قائل شویم. پول درآوردن و پول کسب کردن دو چیز متفاوت هستند. متاسفانه بیشتر افراد فقط می خواهند پول در بیاورند و تعدادی کمی دنبال کسب کردن آن هستند.

فراموش نکنید که امروز همان روزی است که باید در این سه مهارت کلیدی به تسلط کامل برسید تا فردا بتوانید موفق باشید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : networkingtimes

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.