logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز بازی درونی و بیرونی بازاریابی شبکه ای— بخش 2

بازی درونی و بیرونی بازاریابی شبکه ای— بخش 2


 

بازی بیرونی سه مولفه دارد— استراتژی و فرآیند، شبکه شخصی، و بهره وری.

 

 

 

1) استراتژی و فرآیند

 

- مشتری ایده آل شما چه شکلی است؟

 

- استراتژی مشتری­یابی شما چیست؟

 

- چطور سرگروه های شایسته را جذب می کنید؟

 

- چگونه یک معامله را سریع تر فیصله می دهید؟

 

-چگونه بر مخالفت ها غلبه می کنید؟

 

-چگونه تیم خود را آموزش داده و به آن انگیزه می دهید؟

 

این موضوع شالوده و اساس فروش را تشکیل می دهد.

 

وقتی حرفه ای ها درباره پیروزی های­هایشان در طول هفته رجزخوانی می کنند در واقع همین رمز و رازهای تجارت را رد و بدل می کنند و مدیران فروش نقشه حمله را آماده کرده و به تیم خود تحویل می دهند.

استراتژی شما دقیقا مشخص می کند که باید چکار کنید و در راستای چه هدفی باشید.

استراتژی های فروش هوشمند برای هر گام یک دلیل قاطع و محکم دارند تا شما را به هدف نزدیکتر کنند.

 

  این موضوع برای کسب مهارت در بازی بیرونی فروش اهمیت بسیاری دارد.

 

 

2) شبکه شخصی

 

همه ما معمولا ترجیح می دهیم از کسانی که می شناسیم خرید کنیم.

فروشندگان بازاریابی شبکه ای باید مرتبا به دنبال فرصت های توسعه شبکه­شان، از طریق رخدادهای شبکه ای یا از طریق روش های قدیمی باشند.

همه حرفه ای ها داستان هایی در رابطه با ارتباط با مشتری برای انجام معاملات بزرگ دارند.

یک شبکه قوی با بازیگران برتر در حوزه یا حرفه شما (داخل یا بیرون شرکت­تان) تعداد فرصت های پیش رویتان را افزایش می دهد.

 

 

 

3) بهره وری

 

بنظر من اشتباه است بگوییم فروش "بازی اعداد و ارقام" است، چون با این تعریف اهمیت کار فکری برای خلق یک استراتژی برای رساندن فروش به یک نرخ قابل پیش­بینی دست کم گرفته می شود.

درعین حال، حجم کاری که انجام می دهید هم مهم است.

زمان یک مساوی­ساز مهم در این معادله است.

همه در روز 24 ساعت داریم و اگر بدانید که چطور می توانید برای ارسال ایمیل های مهم، انجام تماس های مفید و تحقیقات بهتر زمان خود را به حداکثر برسانید قطعا موفق­تر خواهید بود.

شاید همه اینها به معنای صرف زمان بیشتر یا شناسایی روش های کار هوشمندانه­تر باشد، اما همچنان این توانایی شما برای انجام کارهاست که اهمیت بیشتری دارد.

 

 

برای بُرد در بازی بیرونی، اول باید برنده بازی درونی باشید.

 

بهترین عملکردها نشات­گرفته از درون شما هستند. بااینحال، فروشنده ها موانع ذهنی می سازند، یا خودشان سر راهشان می ایستند، که این مسئله می تواند مانعی برای عملکردشان باشد.

 

 

 

4 اشتباه فروشنده ها که مانع خودشان می شود

 

1. تفکرات، تصاویر و باورهای ذهنی منفی

2. تصوراتِ پیش­پنداشته و باورهای خود-محدودکننده

3. عدم اعتماد به خود

4. ذهن پرمشغله

 

 

 

 

دو مهارت مهم در بازی درونی فروش

 

1.آرام کردن ذهن

وقتی ذهن­تان آرام و ساکت است، تمرکز شما روی زمان حال خواهد بود. همه عملکردهای خوب زمانی ظهور می کنند که ذهن شما در زمان حال قرار دارد، و نه گذشته یا آینده.

 

2.اجازه دهید اتفاق بیافتد

عملکردهای اجباری به اندازه عملکردهایی که بصورت خودجوش شکوفا می شوند قدرتمند نیستند. "اجازه دهید اتفاق بیافتد" به معنای آرامش داشتن و انجام دادن کاری است که از عهده آن برمی آیید و درعین حال از این فرآیند لذت ببرید. اقدام برای مدیریت خُرد و کنترل بیش از حد روی شرایط منجر به عملکرد سخت و بی­­روح خواهد شد. محرک اصلی برای این رهاسازی چیست؟ به خودتان اعتماد کنید.

 

 

 

چگونه عملکرد فروش بصورت طبیعی اتفاق می افتد؟

 

برای آنکه یک عملکرد فروش عالی رخ دهد، باید پایه مهارت های فروش خوبی داشته باشید. اگر زمان کافی را صرف یادگیری، آموزش، برنامه ریزی، و تمرین نکرده باشید نمی توانید به اجرای موردنظر در عملکرد خود دست پیدا کنید. وقتی پایه مهارت های فروش شما قوی شد، جادوی عملکرد اتفاق می افتد.

 

 

جمع بندی

 

 

فروشنده های موفق آنهایی هستند که همه تکه های پازل را کنار هم می گذارند.

اول از همه یک شریک کسب و کار با اهداف قوی، هوش احساسی، و دانش صنعتی جامع انتخاب می کنید. بعد از آن یک استراتژی محکم، یک شبکه قدرتمند، و اصول اخلاق کاری تزلزل­ناپذیر را به آن اضافه می کنید.

همه را با هم مخلوط می کنید تا یک دستور پخت شکست ­ناپذیر برای موفقیت داشته باشید.

 

 

 

 


>>>>>>>>> قسمت اول

 

 

>>>>>>>>> اینفوگرافیک

 

 


 

منبع :سایت NetworkingTimes

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 

 

 

 

 


 
 
۴
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : بازی درونی و بیرونی بازاریابی شبکه ای— بخش 2


mahoor majidi
نظر خود را در تاریخ ۱۲:۲۰:۲۷ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ارسال کرده

aaallliii boood sepaaasss

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز