logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز براي تاثيرگذاري بيشتر کسب و کارتان از رنگ ها کمک بگيريد

براي تاثيرگذاري بيشتر کسب و کارتان از رنگ ها کمک بگيريد


رنگ جزء لاينفک زندگي ما انسانهاست. ما نميتوانيم از رنگ ها دوري کنيم چون همه جا در زندگي ما هستند. هر چه بيشتر و آگاهانه از آنها استفاده کنيم و از تاثيرات و قابليت هاي انتقال مفاهيم مطلع باشيم بيشتر متوجه کارايي استفاده از تاثيرات مثبت آنها روي تصميم گيري مشتريان خواهيم بود.

 

مثلا به عنوان مثال رنگ قرمز را در نظر بگيريد.

براي آنکه از تاثير شديد رنگ قرمز مطلع شويد بايد بگويم که جذب رنگ قرمز 0.02 ثانيه و ثبت آن در مغز تنها 0.02 ثانيه طول مي کشد، در حاليکه ثبت 3 واژه از همين متن در ذهن 0.25 ثانيه بطول مي انجامد.

 

رنگ قرمز قهرمان المپيک طيف رنگ هاست:

 

 

اين رنگ در توناژ پوستي همه افراد وجود دارد و احساس تعجب، اشتياق و شور و احساس را در شما بيدار مي کند.

اين رنگ با وجود تاثيرات عاطفي شديد همه لايه هاي وجود انسان را نيز تحت تاثير قرار ميدهد— متابوليسم را تقويت مي کند، باعث ترشح آدرنالين بيشتري مي شود و در بدن حس گرما را بيشتر مي کند. رنگ قرمز هميشه بيشتر از بقيه رنگ ها به چشم مي آيد!

برندهاي نمادين متعددي براي برندسازي خود از رنگ قرمز استفاده کرده اند که معروفترين آنها کوکاکولاست. کوکاکولا بيش از يک و نيم ميليارد محصول در روز مي فروشد، که تعداد آن هر روز درحال افزايش است، و در بيش از 200 کشور جهان مي فروشد.

 

بااين حال، رنگ قرمز تنها رنگي نيست که در ميان برندها مورداستفاده قرار گرفته و محدوديت هاي خاص خود را دارد. اگر رنگ قرمز به صورت نابجا استفاده شود تاثير خوبي برجاي نخواهد گذاشت.

هر رنگ در مجموعه طيفي نور کاربرد و جايگاه خود را دارد و زمانيکه رنگ درست، مناسب براي محيط، محصول، برندسازي و طراحي به درستي انتخاب شود مي تواند تاثير عميقي بر ذهن مخاطبان داشته باشد.

موفقيت به توانايي و تخصص فرد يا تيمي بستگي دارد که انتخاب پالت رنگي به او محول شده، چون فردي که رنگ را انتخاب ميکند به اندازه خود رنگ اهميت دارد.

بحث رنگ مربوط به حوزه اي است که نياز به کمال دارد. اگر رنگي را يک پرده تيره تر يا روشن تر انتخاب کنيد بر کل پروژه تاثير مي گذارد. نحوه استفاده از رنگ به صورت بين المللي تکامل يافته و کشور، فرهنگ و مذهب نيز در انتخاب آن نقش دارند.

 

بسته به گروه مخاطبان، محصول، طراحي و محيط بايد توناليته رنگ ها را تغيير داد. هيچ رويکرد منحصربفرد و مشخصي در مورد همه بيزينس هاي بين المللي جواب نمي دهد. ارتباطي که ما با رنگ ها برقرار مي کنيم به محل تولد و زندگي ما بستگي دارد. رنگ بيشترين تاثير را در ارتباطات غيرکلامي داشته و به نظر من قدرتمندترين ابزار کسب و کار است.

پيوند انسان با رنگ ها ميتواند تاريخي، ملي، فرهنگي، شخصي و زباني باشد، اما يک چيز را نميتوان انکار کرد و آن اينکه رنگ تداعي بصري هم دارد.

رنگ بر ما تاثيرگذار است و به همين دليل نحوه استفاده ما از آن مي تواند نتيجه مثبت يا منفي بدهد. تداعي هاي رنگي براي هر فرهنگ جالب توجه و براي بيزينس ها بسيار مهم است. شايد ما با نمادگرايي رنگ ها در فرهنگ خود و برداشت و تفسير ديگر ان از آن مطلع باشيم، اما اگر آن رنگ در يک کشور يا فرهنگ ديگر معناي ديگري داشته باشد احتمال آن هست که توهين تلقي شود.

درک معناي عميق تر رنگ بهترين روش براي نشان دادن اين نکته است که شما به ميراث فرهنگي ديگر کشورها احترام مي گذاريد. به اين ترتيب احترام خود را به آنها ابراز مي کنيد. بنابراين، رنگ به ابزاري براي پُر کردن شکاف مردم و فرهنگ ها تبديل مي شود، و ابزاري براي نشان دادن تمايل به آشنايي بيشتر.

در عصري که کسب و کارها پا را فراتر از مرزهاي ملي و قاره اي خود مي گذارند، اين شناخت شما را از رقيبي که به اهميت تنوع فرهنگي توجهي ندارد متمايز مي سازد.

 

 

يک مثال: معني رنگ قرمز در فرهنگ هاي مختلف:

 

 

- غربي— انرژي، اشتياق، هشدار، خطر، هيجان

 

 

- شرقي— خوشبختي، آتش، شکوفايي، رنگ لباس عروسي

 

 

- چين— آييني، سرزندگي، شادي و خوش شانسي

 

 

- هند— قدرت، ثروت، ترس، آتش، حاصلخيزي

 

 

- تايلند— آتش، يکشنبه، روز استراحت، زايش

 

 

-ژاپن— خطر، ترس، زندگي، خون، خشم، مرگ

 

 

- آفريقاي جنوبي— سوگواري، حيات، خون، خطر

 

 

- روسيه— ازدواج، آيين، زيبايي

 

 

- بوميان— رنگ خاک و زمين

 

 

- مسيحيت— عشق، فداکاري، خون، مرگ، تولد

 

 

آيا فکر مي کنند يک رنگ بتواند انقدر معني داشته باشد...!

 

رنگ ها مي توانند توجه و ذهن مخاطب را مانند آهنربا به خود جذب کرده و يا آنها را از شما دور کنند، به همين سادگي.

باوجود بهترين استراتژي هاي بازاريابي و تبليغاتي در دنيا، اگر انتخاب رنگ با هدف متناسب نباشد، فروش به سطح پيش بيني شده نخواهد رسيد و حتي ممکن است در برخي کشورها و فرهنگ ها توهين تلقي شود.


 

منبع : networkingtimes

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۲
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : براي تاثيرگذاري بيشتر کسب و کارتان از رنگ ها کمک بگيريد


عالی
نظر خود را در تاریخ ۱۲:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ارسال کرده

عالی

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز