logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز به تیم خود قدرت دهید

به تیم خود قدرت دهید


 

 

به تیم خود قدرت دهید: به افرادتان کمک کنید اهداف واقع گرایانه داشته باشند

 

 

در دنیای امروز، دو نمونه از متداول ترین روش های مربیگری عبارتند از:

 

 

مربیگری کسب و کار و مربیگری ورزشی.

 

 

مربی های کسب و کار در کمک به مشتریان برای رسیدن به یک چشم انداز مشخص (دلیل)، یک رسالت، اهداف ماهانه و سالانه، و مسئولیت پذیری در قبال دستیابی به اهداف و چشم اندازها مهارت دارند.

 

مربیان کسب و کار نیازی به مهارت یا تجربه در زمینه و صنعت تخصصی مشتریانشان ندارند.

 

از سوی دیگر، مربیگری ورزشی نیازمند رویکرد متفاوتی است.

 

هیچکس به استخدام یک مربی ورزشی بدون تجربه در یک ورزش خاص علاقه ای ندارد.

 

یک مربی ورزشی شایسته مانند یک آموزگار است، چون به سطح بالایی از تجربه موفقیت آمیز در ورزشی که در آن حوزه تدریس می کند نیاز دارد.

 

بعلاوه، این دسته از مربیان باید نقش مربی زندگی را هم ایفا کنند تا به ورزشکاران کمک کنند در مسیر اهداف خود پابرجا بمانند.

 

 

مربی شایسته در بازاریابی شبکه ای شبیه مربی ورزشی است.

 

 

او باید تجربه موفقیت آمیزی در حوزه بازاریابی شبکه داشته باشد، که به ایجاد اعتماد کمک می کند؛ و باید مهارت های لازم برای ایجاد رابطه را بیاموزند، که اعتماد بیشتری ایجاد کند.

 

از آنجا که بسیاری از رهبران بازاریابی شبکه دارای سوابق شغلی کارمندی هستند که در طول آن مدیر به آنها گفته چه کاری انجام دهند، یا خودشان مدیر بوده اند، بجای قدرت دادن به اعضای تیم از طریق مربیگری در تله مدیریت گرفتار می شوند.

 

آنها درک نمی کنند کهمربیگری در بازاریابی شبکه ای مربیگری مشاوره است که دو شاخه به یک اندازه مهم دارد.

 

 

1.شاخه اول همان رویکرد سنتی مربیگری کسب و کار است

 

شما اول از همه به فرد دیگری کمک می کنید بفهمد چرا یک کسب و کار را شروع کرده است. ما به آن چرای شما می گوییم،

اما اگر از یک نفر بپرسید، "چرای شما چیست؟" احتمالا گیج می شود چون تعداد معدودی از افراد یاد گرفته اند که به این شکل فکر کنند.

بطور کلی، سیستم آموزشی به افراد یاد می دهد که کارمند باشند.

من با یک جمله ساده این پرسش را مطرح می کنم، "بزرگترین کاری که همیشه دوست داشتی انجام بدهی چه بوده؟"

وقتی بزرگترین رویای آنها را بدانید می توانید یک برنامه اقدام تهیه و اهدافی را تعیین کنید که با خواسته های آنها همخوانی دارند.

همیشه به خاطر داشته باشید که تنها شکل انگیزه ماندگار و پایدار انگیزه فردی است، نه پول.

 

 

 

2.شاخه دوم در مربیگری تمرکز روی کمک به دیگران برای یادگیری روش های تداوم رشد و پیشرفت است.

 

این همان هنر توانمندسازی دیگران است که بر پایه رهبری با کمک الگو قرار دارد.

به اینکار "بگو، نشان بده، امتحان کن، انجام بده" هم می گویند.

شما به آنها می گویید ، که صرفا همان آموزش است نه مربیگری. به آنها نشان می دهید ، که مشاوره است. آنها فعالیت را امتحان می کنند و شما بعد از مشاهده به آنها بازخورد می دهید، که نیازمند مربیگری است. و بعد آنها انجام می دهند .

اغلب مربیان بازاریابی شبکه اشتباه کرده و به افراد اجازه می دهند اهداف غیرواقع گرایانه تعیین کنند، مثل هدف "به ماه شلیک کن! اگر هم به هدف نخورد یک جایی وسط ستاره ها می رود".

 

 

 

 

اما من به افراد کمک می کنم سه نوع هدف تعیین کنند.

 

1.اول از همه هدف حداقلی قابل قبول است، و این یعنی برای رسیدن به آن هدف، در همین ماه یا تا پایان سال، همه امکانات لازم را در اختیار دارید.

2.دومی هدف ممتد است. اگر واقعا پشتکار داشته باشید از پسِ آن برمی آیید.

3.سومی هدف رویایی است. این مثل همان هدف شلیک به کره ماه است و همه باید یکی از این اهداف رویایی را داشته باشند

 

توصیه می کنم هر روز نگاهی به هدف رویایی خود بیاندازید، اما در پایان ماه عملکرد را براساس هدف حداقلی قابل قبول خود مورد ارزیابی قرار دهید.

به این ترتیب، همیشه برنده اید و دوست دارید وارد مرحله بعدی شوید.

 

یکی از بزرگترین مهارت هایی که یک مربی باید تمرین کند "گوش دادن فعال" است.

 

توسعه و پرورش مهارت های شنیداری و برخورداری از یک ذهن باز اهمیت بسیاری دارد چون به شما اجازه می دهد سئوال های مفید بیشتری پرسیده و برای کمک به افراد در یافتن راه حل در عمق قضییه نفوذ کنید.

 

کمک به دیگران برای دستیابی به خودآگاهی و خودشناسی از طریق طرح پرسش یکی از وظایف کلیدی شما بعنوان مربی است

 

 

تمرکز من در مربیگری روی پرورش رهبران است.

 

در اینجا به چند نکته کلیدی دیگر درباره مربیگری کارآمد هم اشاره می کنم.

 

-به دیگران ایمان داشته باشید

-برای "شکست های رو به جلو" به دیگران اعتماد کنید

-خوب گوش کنید و خوب ارتباط برقرار کنید

-به افراد قدرت داده و آنها را به چالش بکشید

-برای پیشرفت سایر افراد در مسیر رهبری قدرت خود را با آنها به اشتراک بگذارید

 

من شخصا یک مربی کسب و کار زندگی دارم و توصیه می کنم هر کسی که می خواهد روش های بهتر مربیگری برای تیم خود را یاد بگیرد بجای شرکت کردن در دوره های مربیگری از تجارب خود در دوره آموزشی زیر دست یک مربی و مسئولیت پذیری آن دوران درس هایی بیاموزد.

 

برای آنکه یک مربی مشاور شایسته و کارآمد باشید باید موفقیت خود در بازاریابی شبکه را تجربه کنید، و این تجربه به همراه مربیگری خودتان شما و تیم­تان را وارد مرحله بعدی خواهد کرد.

 


>>>>>>>>> اینفوگرافیک


 

منبع :سایت Networking Mag

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 

 

 

 

 


 
 
۱۰
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : به تیم خود قدرت دهید


شیما رشید
نظر خود را در تاریخ ۱۴:۳۳:۴۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ارسال کرده

بسیار عالی روشن کننده و قابل لمس هست این مقاله به همه همکارانم توصیه میکنم مقالات رو جدی بگی ن وحتما مطالعا کنن باتشکر فراوان از گروه آموزشی بیز مگ

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز