02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
موفقیت  /  تا رسیدن به موفقیت مربی خود را رها نکنید

در همه ورزش ها و مدل هاي کسب و کار سنتي، و همچنين در بازاريابي شبکه اي، مربيگري خوب اهميت بسياري دارد.

خيلي خوب بود اگر همه ما با ابزارها و دانش لازم براي موفقيت در هر کاري متولد مي شديم، اما حقيقت اين است که به ندرت انساني با امکانات کامل براي موفقيت در همه کارها بدنيا مي آيد.

حتي بزرگترين مربي ها، باانگيزه ترين مشاوران کسب و کار باتجربه مهارت خود را از کسي ياد گرفته اند.

 

 

اين کسي سه مشخصه در آنها ديده که براي موفقيت ضروري هستند:

 

 

- اشتياق آتشين

 

 

- آمادگي براي يادگيري

 

 

- تمايل به کار

 

وقتي يک نفر اين سه ويژگي شخصيتي را از خود نشان دهد مربي مي تواند معجزه کند.

 

در اينجا ببينيم يک مربي خوب در بازاريابي شبکه اي چگونه از اين سه مشخصه بهره برداري مي کند:

 

اشتياق آتشين

 

نيروهاي تازه کارتان بنا به دليلي پيش شما مي آيند...

شايد جذب محصول يا خدمات شرکت شده اند.

شايد از اين ايده خوششان آمده که رئيس خودشان باشند.

شايد قبلا هم در بازاريابي شبکه اي بوده اند اما برنامه پاداش شرکت شما براي آنها جذاب تر بوده است.

يا شايد، که در خيلي موارد اينطور است، بخاطر همه اين دلايل آمده اند.

دليل آن هر چه که باشد، حالا ديگر مربيگري و تعليم آنها وظيفه شماست تا انگيزه هاي هر شخص را شناسايي کرده و بتوانيد سبک مربيگري خود را طوري تنظيم کنيد که زيرشاخه ها بهترين استفاده را از آن ببرند.

شخصي که جذب محصول يا خدمات شما شده بايد فورا با بهترين روش ها آموزش ببيند تا از آنها براي مشتريان احتمالي يا کارمندان تازه وارد بعدي استفاده کند.

شخصي که مي خواهد نمايش خودش را اجرا کند به آموزش مديريت زمان و موارد ديگر نياز دارد.

 

 

عضو جديد تيم شما که بيشتر انگيزه مالي دارد مي تواند از دو گزينه استفاده کند:

 

 

- يک برنامه عملي گام به گام براي بيشترين استفاده از همه قسمت هاي برنامه پاداش

 

 

- يک پيش بيني احتياطي که به او هشدار دهد تمرکز صِرف روي پول درآوردن هميشه هم جاده موفقيت در بازاريابي شبکه اي نيست.

 

همانطور که راب ليانو مربي زندگي و استراتژيست کسب و کار مي گويد، "اگر مي خواهيد پول پيدا کنيد، روي مردم تمرکز کنيد. اگر مي خواهيد مردم را از دست بدهيد، روي پول تمرکز کنيد".

 

وقتي از دليل هر کارمند تازه کار براي پيوستن به تيم خودتان مطلع شديد، کار آموزش را بر پايه همان شروع کنيد.

اين يعني مربيگري موفقيت آميز چيزي نيست که يک قالب مشخص و از پيش تعيين شده داشته باشد.

شغل شما اين است که هر شخص را از نقطه اي که در آن است همراهي کرده و به او کمک کنيد به نقطه اي که مي خواهد برسد.

اين طي مسير به خلاقيت و کمي انضباط نياز دارد.

يک تازه کار مشتاق اما سرکش يا شخصي که براي اولين بار مالک يک کسب و کار شده مايل است همراه شما (يا يک عضو خانواده) براي ارائه محصول/خدمات تمرين کند تا قبل از وارد شدن به دنياي ترسناک مشتريان احتمالي احساس امنيت و آرامش خاطر داشته باشد.

 

نکته: اين آموزش ابتدايي را به يک تجربه شيرين و کوتاه تبديل کنيد. همانطور که يوري بوگانف گفته، "تيم هايي که وقت زيادي را صرف يادگيري ترفندهاي تجارت مي کنند احتمالا هيچوقت خودِ تجارت کردن را ياد نمي گيرند".

 

هيچ دليلي وجود ندارد که يک عضو جديد تيم قبل از شروع ارائه و فروش محصولات يا خدمات دانش جامع و کامل درباره کل برنامه پاداش داشته باشد.

شغل شما بعنوان يک مربي اين است که به او نشان دهيد چگونه به روش درست پول دربياورد، طوري که همزمان اشتياق روز اول کاري انگيزه دائمي اون باشد.

بهتر است اطلاع از تمامي ابعاد يک برنامه پاداش پيچيده بصورت بخش بخش صورت گيرد و نه يکباره.

 

 

آمادگي براي يادگيري

 

تونيا شريدان، مربي زندگي، مي گويد، "ذهن هاي بسته درها را مي بندند".

 

اين چهار واژه ساده در بازاريابي شبکه اي کاملا درست هستند.

برخورداري از آمادگي يادگيري يک ضرورت مطلق براي يک عضو جديد است که در اينجا از يک نقل قول در مورد آن استفاده مي کنم:

اگر عضو جديد تيم آمادگي يادگيري ندارد، احتمال موفقيت او بسيار اندک است.

حتي اگر از يک شرکت بازاريابي شبکه اي ديگري پيش شما آمده باشد، شرکت شما مولفه هاي منحصربفردي دارد که همه— شامل کارمندان تازه— بايد از آنها باخبر باشند.

بعلاوه، هيچکس از آدمِ مدعي همه چيزداني خوشش نمي آيد!

اگر بعنوان يک مربي زمان و تلاش بيشتري را صرف افرادي کنيد که مصمم هستند بدانند چطور محصول يا خدمات شرکت شما را تبليغ کنند و چگونه به همين روش براي خود کسب و کار بسازند موفقيت بيشتري کسب خواهيد کرد.

آدم هاي همه چيزدان را به حال خودشان رها کنيد چون يک تيم منسجم را با آدم هاي داراي آمادگي يادگيري مي سازند.

 

تمايل به کار

 

يک جمله معروف بازارياب هاي شبکه اي با عملکرد ضعيف که من را ديوانه مي کند اين است که: "اما من دارم سعي خودم را مي کنم!"

 

همانطور که يوداي خردمند گفته، "هيچ "تلاشي" وجود ندارد. فقط انجام دادن است".

 

بيشتر اوقات فردي که شکايت مي کند احتمالا فکر کرده بايد چند ساعت در هفته کار کند— با دو يا سه نفر تماس گرفته يا چند ايميل ارسال کند— و کسب و کار جديد او شکوفا خواهد شد.

اگر مربي چنين افرادي هستيد بايد واقعيت را به آنها نشان دهيد.

 

تام فارگو، مدير کسب و کار و فرمانده بازنشسته نيروي دريايي به مشتريانش مي گويد، "درباره تلاش هايتان به من نگوييد. نتايج تان را به من نشان دهيد". (شبيه همان تفکري که يودا مي گويد!)

 

 

 

 

افرادي که براي فرار از کار کردن وارد بازاريابي شبکه اي مي شوند محکوم به شکست هستند. بله، شما مي توانيد طبق زمانبندي خودتان کار کنيد و ديگر نيازي نيست به همه خواسته هاي رئيس تان تن بدهيد، اما اگر مي خواهيد در بازاريابي شبکه اي موفق شويد بايد کار کنيد.

 

 

شايد لازم باشد کنار کارمند شاکي و ناراضي خود نشسته و يک برنامه زمانبندي کاري آماده کنيد.

 

يک برنامه عملي بنويسيد.

اهداف کوتاه مدتي مشخص کنيد که اگر واقعا به کارش بچسبد کاملا قابل تحقق باشند.

مرتب پيگير برنامه او باشيد، خصوصا در ابتداي برنامه— تااينکه جوجه شما بتواند خودش پرواز کند.

نکته مهمي که بايد به اين جوجه بگوييد اين است:

همانطور که

ديويد کيربي نويسنده مي گويد، "من مي توانم کمک کنم، اما نتيجه به خودت بستگي دارد".

 

بعلاوه، شما بعنوان مربي بايد بدانيد که چه زماني اين جوجه را از لانه به بيرون هل بدهيد...يا او را همانجا در لانه بگذاريد و هنوز به برنامه آموزشي ادامه دهيد.

هر چه باشد شما در حال تشکيل يک تيم از افراد موفق هستيد. اين کاري است که مربي هاي خوب— در ورزش، در محل کار و در بازاريابي شبکه اي— انجام مي دهند.

پس به دنبال مشتريان احتمالي با اشتياق آتشين باشيد که آمادگي يادگيري داشته و دوست دارند کار کنند.

بعد از آن کار مربيگري را شروع کنيد.

 

تي.جي تيلور، نويسنده، در جمله اي مي گويد که مربيگري تبديل کردن روياهاي مردم به اهداف و تبديل اهداف به موفقيت است.

 

وقتي شما بعنوان مربي بتوانيد از عهده اين وظيفه برآييد، هر بازارياب شبکه اي مي داند که اين مسير براي هر دويتان نتيجه برد-برد خواهد داشت!


 

منبع : Netwoking Times

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
عالیییییییییییییی بو
12:52:58 1396/09/13

عالییییییییییییییییییی بود مرسی

0.0
هخامنش
15:06:09 1396/04/26

تیم ما بهترین مربی ها و لیدرها رو داره مرسی از همشون

0.0
parham
12:07:37 1396/04/04

big like

0.0
afroozmajd
09:42:51 1396/03/25

تشکر بابت زحمت این مقالات مفید

0.0
MrMim
14:44:00 1396/03/24

بیگ لایک

0.0
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.