02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  تحقیقات بازار تاچه حد برای بازاریابان اهمیت دارد؟

معمولا بازاریابان به ایده های خلاقانه ای برای تولید محصولات یا ارائه خدمات دست پیدا می کنند. اما متاسفانه خیلی از مردم علاقه چندانی به این محصول یا خدمات نشان نداده یا حتی گاهی حاضر نیستند با قیمت تعیین شده آن را خریداری کنند.

 

 

اشتباهات متداول در میان بازاریابان

وقتی بازاریابان تازه کار وارد بازار می شوند با فرض قراردادن موارد زیر مرتکب یک اشتباه بزرگ می شوند:

 

 

  • ایده ها یا محصولات آنها دقیقا همان چیزی هستند که مردم می خواهند (بدون اینکه حتی تلاش کنند مصرف کنندگان خود را بشناسند).

 

  • عدم هرگونه فعالیت برای شناسایی رقبا

 

 

  • تعیین قیمت محصول بصورت تصادفی و بدون تحقیق در اینباره که مشتریان حاضرند در ازای این محصول چه بهایی بپردازند.

 

همه دلایل بالا نشان می دهند تحقیقات بازار یک اصل ضروری برای بازاریابان تازه کار است تا در کسب و کار نوپای خود شکست نخورند.

 

 

خودآزمایی اولیه ضروری است

بازاریابانی که مایل به شروع یک کسب و کار یا معرفی یک محصول جدید در بازار هستند باید یک خودآزمایی اولیه انجام دهند. آنها باید قبل از معرفی یک مفهوم جدید به بازار برای شناخت هدف کسب و کار تامل و تفکر کنند—

  • می خواهم چه ایده ها و مفاهیم جدیدی را به بازار معرفی کنم؟
  • کدام محصول یا خدمات فروش خواهد رفت؟
  • آیا ایده من منحصربفرد است؟ آیا عملی است؟ آیا به محض معرفی به بازار پذیرفته می شود؟
  • آیا محصول من نیازهای مشتریان را برطرف می کند؟
  • رقبای من چه کسانی هستند؟
  • مزیت کسب و کار من نسبت به رقبا چیست؟

یک بازاریاب می تواند با ارائه پاسخ صادقانه به سئوالات بالا و نمونه های مشابه در زمینه تحقیقات بازار بسادگی دریابد که این تحقیقات و کسب آمادگی بیشتر از از انگیزه و استعداد راه اندازی یک کسب و کار یا معرفی محصول به بازار را با موفقیت به نتیجه می رساند.

 

 

چرا یک بازاریاب باید تحقیقات بازار انجام دهد؟

بازاریابان می توانند با انجام تحقیقات بازار جامع شناخت دقیقی از شرایط بازار بدست آورند.

 بعلاوه، این نوع تحقیقات جدیدترین گرایشات و روندهای بازار را پیش روی بازاریابان قرار می دهد و در این شرایط است که درمی یابید کدام محصولات یا خدمات در بازار بیشترین تقاضا را در آینده نزدیک خواهند داشت.

تنها با شناخت واکنش عموم مردم به محصول یا خدمات است که یک کسب و کار می تواند با اطمینان سرمایه گذاری کند.

بزرگترین مزیت انجام تحقیقات بازار برای یک بازاریاب دستیابی به فیدبک مصرف کننده است. واکنشی که از مصرف کنندگان بدست می آورید به شما کمک می کند تا قبل از عرضه محصول یا خدمات به بازار اصلاحات لازم را روی آن انجام دهید.

 

 

تحقیقات بازار برای شناخت مصرف کننده، اطمینان از بدیع بودن ایده در بازار، شباهت و تفاوت آن با سایر محصولات و خدمات، و گام های لازم برای متمایز ساختن آن از محصولات متداول در بازار برای بازاریابان اهمیت بسیاری دارد.

بازاریابان نباید ارزش و جایگاه تحقیقات بازار در محیط رقابتی امروز را نادیده گرفته و در صورت تصمیم به ورود به بازار حتما گام های درست در این زمینه را بردارند.


 

منبع : .iresearchservices

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.