logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز تکامل انقلابی پلن مهمانی

تکامل انقلابی پلن مهمانی


 

پلن مهمانی بعنوان یک مدل کسب و کار همواره درحال تکامل است.

 

 

زمانی که 25 سال پیش برای اولین بار کار در بازاریابی شبکه را شروع کردم، فروشندگان برتر معمولا پنج مهمانی خانگی برگزار کرده و هر هفته با پنج تا ده مشتری احتمالی صحبت می کردند.

 

در آن زمان یاد گرفتیم که برای موفقیت یک فرمول وجود دارد:

 

  هر هفته یک نفر را برای خودتان و یکی برای تیم­تان جذب کنید، که می شود هشت مشتری در ماه و به عبارتی 100 عضو جدید در سال.

 

  همه ارتباط ها بصورت حضوری یا تلفنی بودند.

 

  دعوتنامه ها پست شده و مهمانی ها در خانه میزبان برگزار می شدند.

 

  مشاورها در جلسات هفتگی شرکت می کردند، که معمولا صبح دوشنبه ها برگزار می شد و هر ماه یکی از جلسات برای شب برنامه ریزی می شد.

 

سفارشات مهمانی در اختیار میزبان گذاشته می شد تا آنها را میان مهمانان خود توزیع کند. چک کمیسیون مشاوران هم بصورت ماهانه برای آنها پست می شد.

 

 

 

 

"امروز دنیای کسب و کار تغییر بسیاری کرده و این تغییر در مورد پلن مهمانی هایی که شرکت ها در کسب و کارشان برگزار می کنند نیز دیده می شود".

 

 

هنوز هم مهمانی های خانگی را برگزار می کنیم ، اما مشاوران معمولا دو یا چهار مهمانی در ماه (در خانه، مهمانی های آنلاین و مجازی، بعلاوه سفارشات مستقیم از طریق حساب های مشتری) برگزار می کنند.

 

  تحویل مستقیم به مشتری متداول است.

 

  تنوع محصولات در مهمانی ها بالا رفته و مزایای آنها افزایش یافته؛ مانند محصولات مصرفی که از طریق سیستم ارسال خودکار می توان مجددا آنها را سفارش داد.

 

 

امروزه آموزش اشکال متنوعی دارد .

درحالیکه هنوز جلسات تیمی بصورت محلی برگزار می شوند، بسیاری از شرکت ها کنفرانس های منطقه ای و ملی را بصورت زنده پخش می کنند تا مشاوران بیشتری بتوانند از راه های دور در آنها شرکت کنند.

 

 

  این روزها از تماس های گروهی ، اسکایت، گوگل پلاس، گروه های چت آنلاین و پست های آموزشی روزانه در صفحات فیسبوک شرکت، کانال های یوتیوب، توئیتر و پینترست استفاده می کنیم.

 

مزایای ایجاد فرهنگ مربیگری و مشاوره را خیلی بهتر از قبل درک می کنیم . همه ما، در هر لحظه، از طریق کامپیوتر و موبایل به هم متصل هستیم.

 

 

شرکت ها از روش های ارسال جمعی ایمیل استفاده کرده و هر روز روی شبکه های اجتماعی اعلان و گزارش پست می کنند.

 

  رخدادها و سفرهای انگیزشی در اسنپ چت، واین، اینستاگرام و پریسکوپ اطلاع رسانی می شوند. این ابزارها به شرکت ها، مشاوران، و رهبران کمک کرده اند تا کسب و کار خود را در مهمانی های مجازی گسترش داده و با توسعه آموزش مجازی به افراد زیادی در کل کشور و سرتاسر جهان دسترسی داشته باشند. حالا دیگر می توانید کل کسب و کار خود را از پشت یک تلفن هوشمند یا تبلت در هر کجایی که ارتباط اینترنتی داشته باشید هدایت کنید.

 

اغلب شرکت ها کمیسیون را بصورت مستقل از حساب به کیف الکترونیک ( e-wallet )، روی کارت اعتباری با نام برند شرکت یا به حساب بانکی برای دسترسی سریع و راحت پرداخت می کنند.

 

هنوز هم از مطالب چاپی استفاده می کنیم— کاتالوگ ها، بروشورهای جذب مشتری و میزبانی، کارت های بازرگانی و غیره. اما همه اینها بصورت آنلاین هم در دسترس قرار دارند. فرایند فروش یا جذب شامل متن، ایمیل همراه با یک لینک، تماس تلفنی، ویدئوی کوتاه، یا ارجاع آنلاین به یک وبسایت برای سفارش یا ثبت نام است. سپس، مشاور و سرشاخه یک ایمیل یا متن دریافت کرده و فروش یا ثبت نام عضو جدید را تایید می کند. با این روش انجام کسب و کار بصورت 24 ساعته و در 7 روز هفته بیشترین کارایی را دارد.

 

 

امروزه موفق ترین شرکت ها فروش پلن مهمانی را با استراتژی های پاداش MLM ترکیب کرده و گاهی به درآمد 100,000 تا 1,000,000 دلار در سال رسیده اند.

 

. یک برنامه خوب برای ارتقاء رهبران از طریق افزایش درآمد در ازای رفتار درست گزینه های فرعی را حذف می کند. قوی ترین برنامه ها مستقیما به فروش فردی، جذب عضو و تیم سازی، توسعه رهبری و مربیگری در سطح ارشد پاداش می دهند. رهبرانی که برای تمامی مراکز سود کار می کنند بالاترین چک ها را دریافت خواهند کرد.

 

در گذشته مشاوران با مشتریان شخصی خود ارتباط برقرار کرده و آنها را دنبال می کردند. میزبان ها سفارشات را تحویل می دادند. شرکت ها معمولا هیچ ایده ای نداشتند که کاربر نهایی آنها کیست. آنها مشاوران را مشتریان خود می دانستند.

 

امروز، شرکت های موفق با روحیه شراکت حقیقی با نیروهای فروش خود کار می کنند . آنها تکنولوژی لازم برای انجام فروش بعد از مهمانی یا سفارشات مجدد از طرف مشاوران را تامین می کنند. این رویکرد درآمد دائمی واقعی برای مشاوران را بهمراه داشته و درعین حفظ مشتری و مشاور تیم ها و رهبران قوی تری می سازد.

 

دیگر ارزش دارایی های یک شرکت به تعداد مشاوران فروش آن بستگی ندارد. بجای آن حجم فروش یا سود خالص است که اهمیت دارد و این دو منوط به رابطه با مشتری نهایی و رسیدن به ارزش کسب و کار حقیقی است. امروزه، مهمترین معیار برای یک شرکت پلن مهمانی تعداد مشتریانی است که خرید ماهانه انجام می دهند. این دقیقا همان چیزی است که دفتر کسب و کار یک شرکت را تعریف می کند.

 

 

وقتی شرکت ها فعالانه مستقیما مشتریان خود را بازاریابی کرده و درعین حال یکپارچگی رابطه مشتری-مشاور را حفظ می کنند، رشد سریعتری دارند

.

 

 

  با این روش حفظ و ابقاء مشتری بطرزقابل توجهی افزایش می یابد.

 

  بااینکه مشاوران هنوز هم می آیند و می روند، شرکت ها می توانند با پاداش دادن به مشتریان با امتیازات وفاداری، ترفیع های ماهیانه، یا تخفیف های ویژه مشتریان خود را نگه دارند.

 

  شرکت های امروزی یاد گرفته اند که مشاوران غیرفعال هنوز هم می توانند مشتریان وفاداری باشند که از محصول آنها استفاده می کنند، حتی اگر دیگر به کسب و کار ادامه ندهند. آنها بخش مهمی از پایه کلی کسب و کار هستند.

 

زمانی که برای انجام کسب و کار روش هایی پیشنهاد می کنید که ترکیب تکنولوژی برتر با محصول شناخته­شده باشد، در واقع از نیروهای فروش خود و فعالیت های آنها بیشترین بهره برداری را کرده اید.

 

  سپس مشاوران می توانند در ازای تلاش نیمه­وقت درآمد تمام­وقت کسب کنند.

 

این همان رویایی است که ما هنوز هم می فروشیم و همان فرصتی است که نسل بعدی فروشندگان مستقیم را پرورش می دهد.

 


 

منبع :سایت Networking Mag

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 

 

 

 

 


 
 
۵
0

تهیه شده توسط گروه آموزشی بیز مگ



نظرات در رابطه با : تکامل انقلابی پلن مهمانی


Guest
نظر خود را در تاریخ ۱۳:۰۹:۲۱ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ارسال کرده

خیلی ممنون از مطالب جالبتون ایده خوبی برای اولین قدم محسوب میشه

نظرتان را برای ما بنویسید....
دیدگاه و نظر شما
انصراف
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز