02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  درونگرایی در راهبری یک عیب محسوب می شود: وارن بافت و بیل گیتس چگونه از این ویژگی به نفع خود استفاده کردند

وجه مشترک راهبرانی مانند بیل گیتس، ایلان ماسک و وارن بافت چیست؟

جدای از مولتی میلیاردر بودن، محبویت رسانه ای و بلندپروازی در رشته های خود هر سه این کارآفرینان افراد درونگرایی هستند که بر خود غلبه یافته اند.

 

 

ماسک در گذشته گفته بود :

که یکی از دلایل تاسیس شرکت برای خودش این بود که وقتی برای اولین بار تصمیم گرفت در دنیای تکنولوژی شغلی پیدا کند از صحبت کردن با دیگران مضطرب می شد.

اَنجی هیکس، موسس سکوی خدماتی مالکان خانه در مصاحبه ای گفته:

 که بخاطر درونگرا بودن حتی مدت زمان زیادی خود را کارآفرین نمی دانسته است.

او می گوید:

"حتی با اینکه یک شرکت تاسیس کرده بودم خودم را در آن تصویر نمی دیدم. من آدم ایده های بزرگ نبودم، من واقعا شخصیت کاریزماتیکی ندارم. شما باید ذاتا  از پوست و گوشت بدانید که برای موفقیت باید چکار کنید. من اینکار را با الگوبرداری از دیگران انجام دادم، و دقت داشتم که روزهایم را طوری برنامه ریزی کنم که بهترین نتیجه را بدست بیاورم".

 

 

علیرغم تصور ناقص هیکس از خود، اما یک کارآفرین موفق است.

 اما در عرض 24 سال کسب و کار خود را توسعه داده، و در این راه از ویژگی های ذاتی شخصیت خود نهایت استفاده را بُرده، چون سعی نکرده کسی باشد که واقعا نیست.

اگر شما هم یک فرد درونگرا هستید که می خواهید یک کسب و کار راه بیاندازید هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن وجود ندارد. حالا ببینیم چرا درونگرانی می تواند به کارآفرینان کمک کند.

 

افراد درونگرا حلّال متفکر مشکلات هستند

 

 

بیل گیتس در یک جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در سال 2013 توضیح داد که چرا معتقد است افراد درونگرا در کسب و کار در جایگاه بهتری از دیگران قرار دارند.

 او گفت، "اگر باهوش باشید، حتما مزایای سود بردن از درونگرایی را یاد می گیرید، که می تواند شامل تمایل به تنهایی چند روزه و فکر کردن به یک مشکل جدی، خواندن کتاب، و. تمرکز روی عمق مسائل باشد".

او در ادامه توضیح داد، "اگر قرار است یک شرکت شکوفا شود تیم ها باید از نقاط قوت افراد برونگرا و همچنین درونگرا استفاده کنند.

 

افراد درونگرا روابط یک-به-یک می سازند

 

 

هیکس می گوید زمانی که تیمش را توسعه می داد می خواست مطمئن شود که همچنان با اعضای تیمش تعاملات معنادار دارد.

به همین خاطر، تصمیم گرفت سیاست "ساعات کاری" را پیاده کند.

 او می گوید، "برای هر هفته 15 دقیقه برای برگزاری جلسه وقت گذاشتم. همه افراد تیم می توانستند در آن شرکت کرده و با هر کسی که دوست داشتند صحبت کنند. من از این تعاملات چیزهای زیادی یاد گرفتم و توانستم روابطم را با افرادی توسعه دهم که احتمالا هیچوقت فرصت آشنایی را با آنها را پیدا نمی کردم.

 

برقراری ارتباط با افراد مهمتر از خودِ آنهاست

 

 

در سال 2013، وارن بافت در یک مصاحبه گفت که چرا در اوایل حرفه شغلی اش راحت صحبت کردن در میان جمع کار مهمی بود.

 او گفت: "اگر نتوانید با دیگران ارتباط برقرار کرده و با آها صحبت کنید پتانسیل تان را از دست می دهید. وقتی از ارتباط با دیگران می ترسید باید آستین ها را بالا زده و دل به دریا بزنید. این کار سخت است ...

 وقتی جوان بودم و یک دوره آموزشی سخنرانی را تمام کردم نگران بودم که از عهده اینکار برنیایم ... به همین خاطر شب ها آموزش به یک کلاس را شروع کردم.

می دانید؟ گاهی لازم است خودتان را مجبور به انجام کاری کنید".


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.