logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز ده دلیل رشد بازاریابی شبکه در اقتصاد جهانی

ده دلیل رشد بازاریابی شبکه در اقتصاد جهانی


 

در تحقیقات اخیر انجمن فروش مستقیم ایالات متحده رشد بی سابقه ای در بازاریابی شبکه، در بخش خرده فروشی و تعداد افراد حاضر در این حوزه، گزارش شده است. این رشد حاکی از تازگی و طراوت این مدل بعنوان یک فرصت بینظیر برای کارآفرینی است. مشتریان جذب تماس های شخصی­ای می شوند که نتورک مارکتینگجاد می کند و پیشرفت های تکنولوژیکی به تکامل پیوسته­ی این کانال کمک کرده اند. در مقاله حاضر، به بعضی حقایق و دلایل رشد بازاریابی شبکه در اقتصاد متلاطم جهانی و دلیل ثابت ماندن این مدل کسب و کار برای ادامه رشد در طول چند سال آینده اشاره می کنیم.

 

 

1- آمار ایالات متحده فروش در بخش خرده فروشی

 

بازاریابی شبکه در ایالات متحده برای 6اُمین سال پیاپی شاهد رشد بوده و در سال 2015 در بخش خرده فروشی میزان آن به 36 میلیارد دلار رسیده است. این رقم به معنای 5% افزایش نسبت به سال 2014 بوده و یک رکورد محسوب می شود. بعلاوه، از میزان رشد در کل فروش خرده فروشی در ایالات متحده (1.6%) و تولید ناخالص داخلی (3.5%) در سال 2015 پیشی گرفته است.

 

2-افراد حاضر در این بخش

 

تعداد افراد حاضر در این بخش در ایالات متحده از 18 میلیون نفر به 20 میلیون نفر در سال 2015 رسیده، و این یعنی یک افزایش 11% نسبت به سال گذشته. در حالیکه بازاریابی شبکه بیش از پیش زنان را جذب خود می کند، این مدل کسب و کار نمایندگی همه نسل ها را برعهده داشته و بازتاب طیف متنوع و گسترده ای از جمعیت مردم آمریکاست.

 

3- رشد جهانی 103 میلیون نفر

 

فروش خرده­فروشی جهانی در سال 2015 به 183 میلیارد دلار رسید که حاکی از یک افزایش 7.7% نسبت به سال 2014 است. در سال 2015، 103 میلیون نفر در سرتاسر دنیا در بخش بازاریابی شبکه مشغول به کار بودند، که 4.4% از سال 2014 افزایش داشته است. یک فاکتور مهم در این افزایش، چه از نظر فروش و چه از نظر تعداد افراد فعال، افزایش جهانی کارآفرینی است.

 

4- بازارهای تثبیت­شده و درحال ظهور

 

10 کشور برتر دنیا در حوزه بازاریابی شبکه که 80 درصد سهم فروش جهانی را به خود اختصاص داده اند عبارتند از ایالات متحده، چین، کره، آلمان، ژاپن، برزیل، مکزیک، فرانسه، مالزی، و بریتانیا. بنابه گزارش صندوق جهانی پول، شش مورد از این کشورها جزء "اقتصادهای توسعه یافته" و چهار مورد جزء "اقتصادهای درحال توسعه" هستند. بازاریابی شبکه در کشورهای توسعه یافته و نیز درحال توسعه رو به شکوفایی است.

 

5- ظهور کارآفرینان

 

شخصی که یک ایده یا ایده هایی داشته و مایل است برای اجرای آنها ریسک کند. از آنجا که همه ما در زندگی با ریسک مواجه بوده یا ریسک ها را می پذیریم، پس همه ما کارآفرین هستیم. در ایالات متحده، 86% مردم نسبت به کارآفرینی دیدگاه مثبت و خوبی دارند. امروزه افراد بیشتری بدنبال کارآفرینی هستند، و بازاریابی شبکه ابزارهای لازم برای راه اندازی کسب و کار خودتان، اما نه توسط خودتان، را در اختیارتان قرار می دهد.

 

6- سواری از موج های بزرگ

 

بازاریابی شبکه برای سرمایه گذاری روی چندین گرایش کلان در ایالات متحده، از جمله جمعیت سالمندان و اپیدمی چاقی، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده. بخش بهداشت و درمان بزرگترین سهم در فروش بازاریابی شبکه را داشته و بعلاوه سریعترین رشد را از آنِ خود کرده است.

 

7- به­کارگماردن و توانمندسازی افراد

 

تماس شخصی یکی از مزایای مهم بازاریابی شبکه در مقایسه با خرید فیزیکی از فروشگاه است. بازاریاب های شبکه ای علاوه بر به نمایش گذاشتن مزایای محصول می توانند مانند یک مربی عمل کرده و به مردم کمک کنند به راه حل های مخصوص خود پایبند بوده و در کسب و کار خود موفق شوند.

 

8- فروش اجتماعی و تیم­سازی آنلاین

 

رسانه های اجتماعی به یک محرک بزرگ برای رشد کسب و کار تبدیل شده اند. تکثیر سکوهای رسانه های اجتماعی و برقراری ارتباط آنلاین با افراد بطرز شگفت انگیزی بسیاری از بازاریاب های شبکه ای را تحت تاثیر قرار داده و به بسیاری از کارمندان سابق و فعلی کمک کرده تا خود به یک کارآفرین حقیقی تبدیل شوند.

 

9- تکنولوژی و تجارت الکترونیک

 

پیشرفت های تکنولوژیکی و سکوهای درحالِ تکامل تجات الکترونیک به شرکت های بازاریابی شبکه اجازه داده اند تا ابزارهایی را برای توسعه کسب و کار در اختیار توزیع کنندگان خود قرار دهند. سفارش آنلاین، دسترسی 24 ساعته به آموزش، و عدم نیاز به سیاهه موجودی مسیر موفقیت بازاریاب های شبکه را بیش از پیش هموار ساخته است.

 

10- جامعه و برندسازی

 

در طول یک دهه گذشته، با دسترسی گسترده به اطلاعات و تعاملات اجتماعی آنلاین، حالا دیگر مشتریان به دنبال تایید اصالت از گروه های مرجع، نظرات همتایان و در کل اجتماع در مورد برندها هستند. گزاره ارزش (Value Proposition) در بازاریابی شبکه دقیقا همین کار تایید اصالت را انجام می دهد.

 

 

 

نتیجه

 

بازاریابی شبکه بدلیل شرایط قوی در اقتصاد کلان، گرایش روزافزون به سمت کارآفرینی، و توانایی سازگاری با نیازهای مشتریان و پیشرفت های تکنولوژیکی شاهد رشد مداوم است. انجمن فروش مستقیم (DSA) در ایالات متحده پیش بینی کرده که بخش کسب و کار در این کشور تا سه سال آینده 3 تا 5% رشد داشته باشد.

 

منبع :سایت Networking Mag

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 

 


 
 
۵
0

تهیه شده توسط گروه آموزشی بیز مگ



نظرات در رابطه با : ده دلیل رشد بازاریابی شبکه در اقتصاد جهانی


حاذق
نظر خود را در تاریخ ۲۲:۱۲:۲۷ ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ ارسال کرده

میشه گفت بازاریابی شبکه ای تا سال ۱۴۰۰ یکی از قطب های تولید اشتغال و درآمد زایی برای کشور عزیزمون میشه از رشد ۵ سال گذشته و بخصوص حرفه ای شدن این کار از ۶ ماه گذشته تا حالا خیلی راحت میشه حدس زد آینده روشن این کار رو تو ایران

نظرتان را برای ما بنویسید....
دیدگاه و نظر شما
انصراف
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز