logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز سه کاري که هرگز نبايد در بازاريابي شبکه اي انجام دهيد

سه کاري که هرگز نبايد در بازاريابي شبکه اي انجام دهيد


به نظر من کارهايي هستند که هيچوقت نبايد در بازاريابي شبکه اي انجام دهيد و در اين مطلب مي خواهم درباره آنها با شما صحبت کنم.

موضوعي که امروز مي خواهم درباره آن بگويم با الهام از مکالمه اي است که امروز صبح با يکي از رهجوهايم داشتم و من را به ياد تجربه اي انداخت که از اين اشتباهات ياد گرفته بودم.

 

 

کاملا مشخص است که انجام بعضي از کارها ضروري است و بعضي ديگر را هرگز نبايد انجام دهيم. مطمئنا در اينجا نمي توانم فهرست تمام بايدها و نبايدهاي بازاريابي شبکه اي را پُر کنم... اما فکر مي کنم اشاره به چند مورد به تجربه شما هم اضافه خواهد کرد.

اگر مي خواهيد اعضاي تيم خود را توانمند کنيد سه کاري که هرگز نبايد در بازاريابي شبکه اي انجام دهيد عبارتند از:

 

1#: هرگز هزينه هاي ديگران را نپردازيد.

 

 

فکر مي کنم گاهي ايده خوبي به نظر مي رسد. آنها مي گويند که برايتان جبران مي کنند يا اينکه هفته آينده پول دستشان مي آيد...اما هيچوقت اينکار را انجام ندهيد. به خودتان اجازه ندهيد که در اين ايده گرفتار شويد. هر بار که من هزينه هاي ورود شخص ديگري به کسب و کار را دادم نتيجه منفي در پي داشته است. شما دنبال افرادي هستيد که خلاق بوده يا انقدر منابع کافي اطرافشان هست که بتوانند از يکي از آنها کمک بگيرند. اگر فقط يک لحظه به اين موضوع فکر کنيد مي بينيد که اين مسئله 100% مواقع صحت دارد

 

. وقتي کسي چيزي را ديوانه وار بخواهد براي اتفاق افتادن آن هر کاري انجام مي دهد.

 

اينجا يک آزمون کوچک داريم؛ يک فرصت براي شما تا ببينيد آنها براي ورود به کسب و کارتان چقدر جدي هستند و آيا مي توانند قبل از شروع قابليت هاي خود را نشان دهند يا نه! احتمال خيلي زياد امروز پول دستشان ندارند، اما آيا انقدر خلاق هستند که راهي براي پيدا کردن آن بيابند؟ اگر واقعا اشتياق داشته باشند...اينکار را انجام مي دهند. و... فردي که امروز 500 دلار براي ورود به کسب و کارتان را ندارد و تصميم مي گيرد چيزهايي را بفروشد يا براي جور کردن پول هر کار ديگري انجام مي دهد همان کسي است که واقعا مشتاق همکاري با بيزينس شماست.

شما نبايد به آنها اعانه بدهيد. با اينکار توانايي هاي آنها را خفه و آنها را به خودتان وابسته مي کنيد در حاليکه شما به افراد مستقلي نياز داريد که واقعا مشتاق هستند و منتظر نمي مانند ديگران به آنها کمک کنند. شما آنقدرها هم بيچاره نيستيد که به ديگران پول بدهيد تا وارد تيم تان شوند. هرگز اينکار را انجام ندهيد، حتي اگر وسوسه شديد.

 

2#: همه چيز را حاضر و آماده جلوي تيم نگذاريد.

 

 

هر چقدر هم در اينباره بگويم کم است. فقط به اين خاطر که شما در جذب نيرو مهارت داريد و ديگران نداريد همه چيز را حاضر و آماده جلوي آنها نگذاريد. دليل شما هر چه که باشد بايد به شما هشدار دهم که هيچوقت جايگاه افراد را مشخص نکنيد. مطمئنا خيلي ها با من مخالفت مي کنند. هيچ اشکالي ندارد.

اصلا اگر قرار است سراغ افراد راحت طلب برويد چه نيازي به سختکوشي داريد. اين وضعيت حسابي من را عصباني مي کند. من روي مبل لم بدهم و منتظر بمانم تا شما کارهاي بيشتري براي من انجام دهيد چون قبلا هم نشان داده ايد که حاضريد بخاطر اضافه شدن افراد به تيم تان هر کاري انجام مي دهيد.

من به هيچ وجه طرفدار اين روش نيستم. و دلايل بسياري هم براي اين مخالفت دارم و با توجه به تجربياتم مي دانم که اينکار نه فقط براي من در مورد هيچ کارآفرين ديگري هم به نتيجه نمي رسد.

منظورم اين نيست که هيچوقت اعضاي تيم را حمايت نمي کنم، اما اگر قرار است به کسي کمک کنم بايد قبلا به خوبي نشان داده باشد که به تعهدات خود پايبند است، توانايي هاي بسياري دارد و وفاداري خود به سازمان را نشان داده باشد.

 

کاملا متوجه منظور من هستيد؟ اگر مي خواهيد به کسي کمک کنيد به او ماهي ندهيد، بلکه به او ماهيگيري ياد بدهيد.

 

وقتي در همه کارها از افراد حمايت و پشتيباني مي کنيد در واقع در او انتظارات نابجا ايجاد مي کنيد. وقتي شما بجاي من مشتري يابي کنيد دفعه بعدي باز هم از شما توقع دارم و ديگر انگيزه اي براي کار کردن باقي نمي ماند، چون شما درآمد من را تامين مي کنيد و ديگري نيازي به پيشرفت ندارم.

همانطور که در نکته شماره 1 گفتم وقتي افراد براي ورود به کسب و کارتان با زحمت پول مي آورند براي کار کردن روي برنامه و نشان دادن توانايي هاي خود هم به همان اندازه مشتاق و باانگيزه هستند.

يکي از رهجوهاي من يک تيم-ساز بزرگ است و اساسا خودش افراد را در جاي جاي رتبه هاي شرکت نشانده است. اما مشکل بزرگي دارد و به همين خاطر است که مي گويم شما نبايد به افراد تيم کمک نابجا کنيد. اين شرايط يکي از کابوس هاي کسب و کار است که نيمه شب شما را از خواب راحت بيدار مي کند.

 

به افراد خود قدرت بدهيد، به آنها آموزش دهيد و کمک کنيد...اما هرگز کاري را بجاي آنها انجام ندهيد.

 

 

 

 

3#: تا زماني که خودشان روي خودشان سرمايه گذاري نکرده اند شما هم روي آنها سرمايه گذاري نکنيد.

 

 

امروز صبح درباره همين نکته با رهجويم صحبت کردم. دختر او گفته بود که من هم پايه هستم و هفته آينده پول دستم مي آيد. خُب، درست مانند کاري که من قبلا انجام مي دادم (البته تا زماني که تجربه نداشتم)، او زمان خود را صرف آموزش و کمک به او براي انجام کاري کرده بود که اصلا هنوز وارد آن نشده بود. او اصلا داخل برنامه نبود. هيچ پولي سرمايه گذاري نکرده بود. شماره شناسه بازارياب نداشت. اصلا براي او برنامه اي وجود نداشت.

مي توانيد حدس بزنيد در پايان چه شد؟ او اصلا به کسب و کار پدرش نپيوست. و رهجوي من هم نمي توانست دوباره زمان از دست رفته را بدست بياورد. او روي زمان خود سرمايه گذاري کرده بود. او وقت خود را براي کمک به کسي گذاشته بود که گفت "پايه است" اما اصلا وارد برنامه نشده بود. خود شما چند بار شنيده ايد که افراد بگويند ما هم هستيم، اما هرگز کاري انجام ندادند؟

 

با حلواحلوا کردن دهان شيرين نمي شود. مهم اين است که واقعا آستين ها را بالا بزنيد.

 

مهمترين کارهايي که مي توانيد براي آنها انجام دهيد اين است که آنها را به سايت هاي آموزشي و خودياري معرفي کنيد، اما هيچوقت زمان خود را صرف کسي نکنيد که هنوز عملا وارد کسب و کار شما نشده است.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : toddfalcone.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۵
1

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : سه کاري که هرگز نبايد در بازاريابي شبکه اي انجام دهيد


جواد دهقان
نظر خود را در تاریخ ۱۷:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ارسال کرده

فوق العاده بود واقعا .دقیقا همین نکات مهمه که باعث نتیجه گیری تو mlmمیشه. ممنون و سپاس

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز