logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز شش استراتژي براي حل و فصل مناقشه در تيم تان

شش استراتژي براي حل و فصل مناقشه در تيم تان


وقتي يک گروه از افراد هر روز در کنار هم کار مي کنند مناقشه و اختلاف نظر ميان آنها اجتناب ناپذير است.

اعضا تيمي که با دقت تمام در طول مصاحبه ها از فيلتر عبور داده ايد هم از اين مناقشات جان سالم بدر نمي برند.

آنها براي سئوال هاي اخلاقي مانند "چگونه يک مناقشه را مديريت کنيم؟" جواب هاي کامل و بي نقص داده اند.

 

 

 

متاسفانه جواب ها در مصاحبه هاي عصاقورت داده نمي توانند يک تيم هماهنگ را تضمين کنند.

مناقشه در تيم در اشکال مختلف اتفاق مي افتد:

بين دو نفر از اعضا تيم، بين کل تيم ها يا بين سرپرست ها و اعضاي تيمي که او را مديريت مي کنند.

شايد اين مناقشات در آن لحظه خيلي سخت بنظر برسند، اما بسادگي مي توان بسياري از آنها را حل و فصل کرد.

شرکت من ابزارهاي براي کمک به اجراي يکدست و هماهنگ عمليات هاي کسب و کار روزانه ارائه مي کند.

ما در طول آن دوره چيزهايي زيادي دراينباره ياد گرفتيم که چگونه ممکن است کسب و کارهاي کوچک تحت تاثير مناقشات تيمي قرار گيرند.

 

1. از مناقشات استقبال کنيد.

 

 

وقتي مناقشات بروز مي کنند سعي نکنيد جلوي آنها را گرفته يا طوري وانمود کنيد که انگار اتفاقي نيفتاده است.

چون با مرور زمان تبديل به تنش خواهد شد و آنوقت ديگر حل و فصل آن کار آساني نخواهد بود.

هر چه سريعتر و قبل از آنکه مشکلات و احساسات بد و منفي در محل کار جا خوش نکرده به آنها رسيدگي کنيد.

اگر متوجه يک مناقشه ميان اعضا شديد آنها را تشويق کنيد براي حل و فصل آن راهي پيدا کنند.

اگر بين دو تيم مناقشه ايجاد شود بهترين زمان براي ارتقاء ارتباط بين تيمي است.

اگر با يکي از اعضا تيمتان دچار مشکل شده ايد آن را بصورت شخصي و خصوصي مورد بررسي قرار دهيد.

 

2. با هم حرف بزنيد.

 

 

يک زمان و مکان مشخص براي صحبت کردن مشخص کنيد که طي آن کسي مزاحمتان نمي شود.

وقتي با هم ملاقات مي کنيد، هر دو طرف بايد زمان کافي براي ابراز حرف هايش داشته باشد.

اجازه ندهيد طرف مقابل مکالمه را بدست گرفته يا موضوع را کنترل کند.

هر طرف مناقشه بايد در مورد اختلاف نظرها صحبت کرده و بگويد که نسبت به اين موقعيت چه احساسي دارد.

فراموش نکنيد که اين موقعيت را براي حمله کردن يا انداختن تقصيرها به گردن يکديگر تعيين نکرده ايد.

فقط روي مشکل تمرکز کنيد، نه نظر شخصي خودتان درباره شخصيت طرف مقابل.

 

3. بادقت گوش کنيد.

 

 

خيلي مهم است که وقتي طرف مقابل صحبت مي کند بادقت به حرف هاي او گوش دهيد و بين حرف او نپريد.

مطمئن شويد که منظور اصلي صحبت هاي او را متوجه شده ايد.

آنچه برداشت کرده ايد را براي او بازگو کنيد.

در صورت نياز سئوال بپرسيد تا موضوع برايتان روشن تر شود.

مثلا مي توانيد از طرف مقابل بخواهيد دوباره منظور اصلي خود را تکرار کند تا بهتر موضوع را درک کنيد.

هدف هميشگي از گوش کردن درک کردن و فهميدن است. به خودتان اجازه ندهيد نسبت به حرف هاي طرف مقابل واکنشي باشيد.

 

4. يک نقطه اشتراک نظر بيابيد.

 

 

مکالمه شما بايد د وهله اول روي اختلاف نظرها متمرکز باشد، اما يافتن راه حل براي آن تنها زماني امکانپذير است که به يک نقطه اشتراک نظر برسيد.

گاهي لازم است بعد از بررسي نقاط منفي سراغ بهره برداري از نقاط مثبت برويد.

نقاط مشترک بين خودتان را پيدا کنيد.

درباره مثال هايي که بر سر آنها با هم توافق داريد صحبت کنيد.

براي مثال، اگر بر سر تاکتيک هاي فروش اختلاف نظر داريد بايد به نکاتي که درباره ايده کلي پسنديده ايد يا انگيزه هاي سختکوشي تيم اشاره کنيد.

جستجو کردن نقاط مشترک نشان دهنده تمايل شما براي يافتن يک زمينه مشترک و ايجاد رابطه حول همان مولفه هاي اعتماد است.

 

5. راهنمايي کنيد.

 

 

اگر در موقعيت رهبري هستيد، گاهي لازم است در يک مناقشه نقش ميانجي را ايفا کنيد.

هرگز طرف هيچکدام را نگيريد.

فراموش نکنيد شما فقط براي کمک به کارمندان براي حل اختلافات ميان آنها آنجا هستيد.

گاهي لازم است گفتگوي ميان آنها را هدايت کنيد.

اگر کار به جايي کشيد که دو طرف به هم توهين کردند شما بايد مسير مکالمه را تغيير دهيد تا دوباره به موضوع اصلي اختلاف برگردند.

اگر در موقعيتي هستيد که در گام هاي بعدي به طرفين مشاوره بدهيد، روي ابعاد مثبت تاکيد کرده و کارهايي را پيشنهاد دهيد که بعد از جلسه انجام دهند.

 

6. زود ببخشيد.

 

 

هر مناقشه نيازمند حل و فصل صريح است تا احساسات جريحه دارشده را آرام کرده و راه حلي براي برطرف کردن آن ارائه کند.

عذرخواهي کنيد.

به طرف مقابل بگوييد که واقعا بخاطر هر کلمه يا عمل بدي که انجام داده ايد متاسف هستيد— و واقعا هم همينطور باشيد. بعلاوه بايد طرف مقابل را ببخشيد.

اگر فقط بخاطر حفظ ظاهر اينکار را انجام دهيد نه تنها مناقشه حل نمي شود بلکه با گذر زمان عميق تر هم مي شود.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۵
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : شش استراتژي براي حل و فصل مناقشه در تيم تان


rasht biz
نظر خود را در تاریخ ۰۸:۵۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ارسال کرده

عالی بود و کاربردی

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز