02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  ضروریات یک راهبر کارآمد

 

راهبری یک شخص، چه برسد به کل یک تیم، کار بسیار دشواری است. افراد و تیم ها بسیار پیچیده هستند. در هر موقعیت راهبری ممکن است به نحوی اوضاع به سمت نتیجه مطلوب پیش نرود.

شایسته ترین راهبران فرایند راهبری را به اهداف کوچکتر تقسیم کرده و سپس روی توالی استراتژیک آنها متمرکز می شوند.

اگر هر کدام از این مراحل را از قلم انداخته و یا دور بزنید خیلی زود متوجه می شوید که مخاطبان نسبت به اجرای اقدامات ابتکار موفق و نو روی خوش نشان نمی دهند.

 

 

در اینجا شما را با پنج اصل ضروری در راهبری کارآمد آشنا می کنیم، که به ترتیب زمانی و نه براساس اهمیت، مرتب شده اند:

 

1. با توسعه یک رابطه واقعی اعتماد بسازید.

 

 

بهترین راهبران بیشتر روی موفقیت تیم شان متمرکز می شوند تا موفقیت خودشان. هرگاه اقدامات یک راهبر مستقیما بازتاب این فلسفه نباشد، شرایط طوفانی در پیش خواهد بود.

به همین خاطر است که اعتماد اهمیت بسیاری دارد. اگر در وهله اول اعتماد ایجاد نشود تاثیرگذاری بسیار دشوار خواهد بود. یک راهبر هرگز نباید فرض را بر آن بگذارد که بخاطر جایگاه بالا اعتماد به آنها اجتناب ناپذیر است – بلکه باید آن را بدست بیاورد. این کسب اعتماد نه تنها نیازمند زمان است بلکه به تمرکز آگاهانه و واقعی روی شناخت تک تک اعضای تیم و اهداف و آرزوهای آنها وابسته است.

 

2. گوش کنید، گوش کنید، گوش کنید.

 

 

من یکبار این اشتباه را مرتکب شدم که در همکاری با یک عضو تازه کار فورا وارد حالت تشخیصی شده و سعی کردم یکباره همه چیز را حل و فصل کنم.

در واقع، با تجویز راه حل بجای گوش دادن دقیق به حرف ها باعجله فیدبکی نشان دادم که فاقد هرگونه شناخت از فرد و شرایط بود.

در آن موقعیت، من توصیه ای ارائه کردم که فاقد نگرش انتقادی نسبت به محیط بود تا بتواند یک تغییر واقعی ایجاد کند.

 هنر گوش دادن فقط این نیست که به اعضای تیم نشان دهید به آنها و آنچه می گویند گوش می دهید، بلکه باید براساس آن حرفها یک پایه رابطه محکم و قوی بسازید.

 

3. مثبت اندیشی را پایه کارهای خود قرار دهید.

 

 

راهبران بزرگ اساسا مشوق های فوق العاده ای هستند.

آنها افرادی هستند که با پشتیبانی از دیگران و انگیزه بخشی به آنها نهایت پتانسیل درونشان را شکوفا می کنند.

طبیعتا این افراد در توسعه روابط هم مهارت دارند.

راهبران کارآمد همواره بدنبال ایجاد روابطی هستند که با گذر زمان تقویت می شود.

بعبارت دیگر، هر چه این روابط دوام بیشتری داشته باشند سطح اعتماد و رابطه قویتر خواهد بود. اگر یکی از طرفین نسبت به رابطه دیدگاه منفی داشته باشد عمق رابطه حاصل نخواهد شد.

تاثیرگذارترین راهبران در هر تیم خوب می دانند که باید از طریق مثبت اندیشی بر دیگران تاثیر بگذارند.

 

 

4. یک نقطه را هدف قرار دهید.

 

 

روابط منجر به اعتماد می شوند، و مثبت اندیشی به قدرت پذیرش منتهی می شود.

ایجاد این ارتباطات قدرتمند شرایط لازم برای مربی گری و آموزش مهارت های زندگی شخصی  را در اختیار یک راهبر قرار می دهد.

نکته کلیدی اینجاست که راهبران برای هر یک از اعضای تیم یک هدف تعیین کنند. بطورکلی، درحالیکه از یکی از اعضای تیم می خواهد در یک حوزه شکوفا شود، لازم است که در دیگر ابعاد شغلی نیز خود را پرورش دهد.

از آنجا که امروزه بسیاری از نقش های کسب و کار چندوجهی هستند بسیار مهم هست که موفقیت در یک حوزه شناسایی شود. این تمرکز هدفمند نه تنها احتمال پیشروی پرسرعت را افزایش می دهد بلکه این اعتمادبنفس  را می دهد که اهداف دیگر در آینده نیز تحقق خواهند یافت.

 

5. حضور پیوسته داشته باشید.

 

 

تک تک اعضای تیم تان در زندگی شخصی فرازونشیب بسیاری دارند.

 راهبران کارآمد از نظر خلق و خو، انتقال پیغام، دسترسی و رسالت ،رفتار یکپارچه و هماهنگ دارند. درست مانند تبلیغات، یک رویکرد یکپارچه و فزاینده در ایجاد تغییر و بهبود بسیار نتیجه بخش است.

کتابخانه های سرتاسر دنیا پر از ایده های پیچیده درباره راهبری و تاثیرگذاری هستند.

 بهترین راهبران از انواع ایده ها بهره برده و سبکی را در پیش می گیرند که بیش از همه مناسب آنهاست. بدون تردید سبک ها و رویکردهای راهبری متنوعی وجود دارند که تاثیر بسزایی برجای می گذارند.

بااینحال، یافتن رویکردهای مناسب با تاکید روی پنج اصل توسعه اعتماد، گوش دادن، تقویت مثبت، هدفمندی و یکپارچگی کار دشواری است.  

 


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.