logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز فرجام بازاریابی شبکه‌ای

فرجام بازاریابی شبکه‌ای


سال 1394 به‌پایان رسید و زمین برای پذیرایی از بهار مهیا می‌گردد. طبیعت زیبای بهار همواره امید‌بخش است و حتی دل‌های خسته از سرمای زمستان را نیز گرم و مصفا می‌کند.
سالی که گذشت برای کشور ما لبریز از اتفاقات گوناگون بود؛ اما تصویب برجام را مي‌توان يكي از مهم‌ترین وقایع سال گذشته و نقطه‌ عطفی در تاریخ دیپلماسی دنیا دانست. ما نيز امیدواریم كه نتایج آن به سود مردم و کشور عزیزمان باشد. البته در این متن قصد ندارم كه به سبک برنامه گزارش هفتگی تلویزیون به تحلیل سیاسی اين موضوع بپردازم؛ اما نکته‌اي مهم در روند تصویب برجام وجود داشت كه برای پرداختن به اصل مطلب، ناچار بايد به آن اشاره کنم.
بازاريابي شبكه‌اي و برجام
در طول ساليان سال، پرونده‌اي قطور به ناحق براي ايران ساخته شد و كشورها آن را دستاویزی برای ایران‌هراسی كردند. تا پيش از به‌نتیجه رسیدن برجام، بسياري از افراد باور نمی‌کردند که ایران بدون تسلیم‌شدن يا جنگ بتواند اين پرونده را از میز شورای امنیت بیرون کشیده و قطعنامه‌های شدیدالحن قدرت‌های بزرگ را باطل سازد؛ اما در تاریخ، برای نخستین‌بار این اتفاق روي داد.
برجام اتفاق افتاد و اميد است كه بتواند در رشد و توسعه میهن عزیزمان مفید باشد. هرچند رويِ سخنم به‌هيچ‌وجه درباره ميزان اين تأثيرات نيست؛ اما همین‌که ملتی یک‌صدا و هماهنگ با پشتوانه ایمان به خدا و صبر در ناملایمات، با استراتژی افتخارآفرينانه خود به خواسته بر حقشان رسيده‌اند همگان را به یاد شعر زیبای حافظ می‌اندازد:
صبر و ظفر، هر دو دوستان قدیم‌اند               بر اثر صبر، نوبت ظفر آید
به عبارت بهتر: «ما خواستیم و شد.»
و اما اصل مطلب...
در ساليان طولاني، به دلیل حفره‌های عمیق علمی، فرهنگی و قانونی، بازاریابی شبکه‌ای نتوانست جایگاه اصلی خود را در ايران بیابد. در اصل، اشتباهات پی‌درپی فعالان این عرصه و کم‌توجهی‌های مسئولان به دلیل نبود قانون، دیدگاه عمومی را درباره این تجارت سالم، سودمند و پرارزش به‌شدت منفی و سياه کرده بود و آن را در حد کلاهبرداری‌هاي هرمی پايين آورده بود.
سرانجام در سال 1390، با صدور نخستین مجوزهای بازاریابی شبکه‌ای در ایران، کابوس دسیسه‌های هرمی پایان یافت؛ در نتيجه علاقه‌مندان این تجارت در پرتو قانون و مقرراتِ وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرصت یافتند که به فعالیت مورد علاقه خود بپردازند.
با وجود آن‌كه مجوزهای اولیه تا حدودی خیال شبکه‌سازان را آسوده کرد، باز هم ترس و تردید از عاقبت این تجارت وجود داشت؛ زيرا مجوزهای صادرشده موقتی بودند. از سوي ديگر نيز دسیسه‌های هرمی، صدمات فراوانی را به جامعه وارد کرده بودند؛ بنابراين همواره این نگرانی وجود داشت که نت‌ورک مارکتینگ نيز در آتش آن‌ها بسوزد. به همين دليل، بسياري از افراد حتی با دیدن مجوز هم باور نمی‌کردند که در ایران مي‌توان آزادانه و با حمایت‌های قانونی، کسی را برای بازاریابی شبکه‌ای آموزش داد!
حدود چهار سال بعد از صدور نخستین مجوز‌های بازاریابی شبکه‌ای، سرانجام این تجارت مدرن در ردیف اصناف قانونی قرار گرفت و مجوزهای اولیه به پروانه کسب بازاریابی شبکه‌ای تبدیل شد. قانونی‌شدن نت‌ورک مارکتینگ در ایران روزی به رؤیایي دست‌نیافتنی شبیه بود؛ اما در سال 1394 اتفاق افتاد.
با توجه به سرعت رشد تکنولوژی در دنیا، امروزه، ظهور شغلي جدید، موضوع چندان تازه‌ای نیست. از سوي ديگر، هنوز هم بسیاری از مردم عزیز كشورمان با روند تکامل و تغییراتِ قانونی‌شدن نت‌ورک مارکتینگ در ایران آشنایی ندارند؛ بنابراين شايد اين واقعه چندان برايشان مهم جلوه نكند؛ اما نکته جالب این ماجرا شباهت آن با جریان تصویب برجام است؛ زيرا در اين زمينه هم عده‌ای از جوانان پاک و برومند ایرانی با توکل به خدا و در سایه پایداری و استقامت، با عزت و تلاش برای ساختن ایرانی آباد و سربلند، شبانه‌روز تلاش کردند و سرانجام ثابت کردند كه «اگر بخواهیم می‌شود... و شد.»
در حال حاضر، فعاليت بازاریابی شبکه‌ای در ایران سیري صعودی دارد؛ همچنين روز‌به‌روز افراد بيشتري با این پدیده به‌طور صحیح آشنا می‌شوند و اين حرفه را برای کسب درآمد خود انتخاب می‌کنند. در نتيجه، تجارتی که تا چند سال پیش وجهه خوبی در میان مردم نداشت، این روزها به لطف خداوند متعال و با همت و استقامت جوانان غیور ایرانی، به روشی سودمند برای خرید و فروش کالاها تبدیل شده است.
اکنون نيز با فرا ‌رسیدن سال جدید و بهار دلنشین طبیعت، به عنوان عضوی از خانواده بزرگ بازاریابی شبکه‌ای ایران اين شكوفايي را به تمامي مردم سرزمينم تبریک و تهنیت مي‌گويم؛ همچنين با افتخار فراوان از تمامی هم‌وطنان فهیم و پرتلاش خود دعوت می‌کنم تا با ديدي مثبت و واقع‌گرايانه با این تجارت ارزشمند آشنا شده و در صورت تمایل، برای کسب درآمد و بهبود روابط خود از آن بهره ببرند.   
با اميد موفقيت‌هاي روزافزون براي اين تجارت


 
 
۱۲۰
13

تهیه شده توسط غلامرضا عطاران



نظرات در رابطه با : فرجام بازاریابی شبکه‌ای


مهدی قدمعلی صوفی
نظر خود را در تاریخ ۲۳:۱۵:۳۸ ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ ارسال کرده

از زحمات بی ریا وصادقانه شما و تمام دوستان عزیزی که با همت وتلاش بی وقفه خود همچون چشمه ای جوشان اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار میدهند بینهایت سپاس گذارم

اسماعیل عباسی
نظر خود را در تاریخ ۲۰:۲۳:۰۳ ۱۳۹۵/۰۸/۲۷ ارسال کرده

سلام مثل همیشه عالیه عالییییی

محمد جواد
نظر خود را در تاریخ ۱۲:۵۲:۵۴ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ارسال کرده

سلام خیلی عالی

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز