۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

قبل از بازاريابي مشتري خود را تعريف کنيد.

 

هيچوقت اين اشتباه را مرتکب نشويد که قبل از تعريف کردن مشتري محصول يا خدمات خود را بازاريابي کنيد.

 

 

 

اگر اينکار را کرده ايد فقط پول بازاريابي را دور انداخته ايد.

 

 

 

 

بازاريابي فقط انتشار و نمايش تبليغات نيست.

 

 

بلکه روشي براي جذب مشتري به کسب و کار جديد است.

 

 

قبل از آنکه به اين هدف برسيد بايد دقيقا بدانيد که در اين بازاريابي قصد داريد چه کسي را هدف قرار دهيد.

 

 

 

شما بايد قبل از رسيدن به بازار اهداف خود در آن را شناسايي کنيد.

براي مثال، اگر سعي داريد خدمات ماجراجويي هاي رفتينگ در آب هاي خروشان را بفروشيد واقعا خريدن يک تبليغات تلويزيوني چه ارزشي دارد؟

آيا مخاطبان تلويزيون همان هايي هستند که سراغ اين ماجراجويي مي روند؟

تا مي توانيد بايد درباره مشتري خود اطلاعات گردآوري کنيد تا بتوانيد او را تعريف کنيد.

درباره محصول يا خدمات خود با دقت فکر کنيد. دقيقا مي خواهيد آنها را چه کساني خريداري کنند؟

 

پروفايل جمعيت شناسي مشتري هدف چيست؟

 

 

جمعيت شناسي براي بازاريابي هدفمند اهميت بسياري دارد— مطمئنا شما نمي خواهيد اسکيت بورد را به سالمندان بفروشيد يا مبلمان گران قيمت را در يک محله مسکوني کم درآمد تبليغ کنيد.

 

پس با تعيين پروفايل جمعيت شناسي بازار هدف شروع کنيد:

 

• آنها در چه دامنه سني هستند؟

• جنسيت آنها چيست؟

• وضعيت تاهل آنها چيست؟

• آيا فرزند دارند؟ اگر بله، چند ساله؟

• در کجا زندگي مي کنند؟

• سطح درآمد/دارايي خالص آنها چقدر است؟

 

 

 

ديدگاه ها/سبک زندگي مشتري هدف چيست؟

 

 

 

سبک زندگي و ديدگاه ها نيز در تعيين پروفايل مشتري اهميت بسياري دارد.

 

طبقه کارگر اولويت هاي مخصوص خود براي سبک زندگي و محدوديت هاي زماني دارد که افراد بازنشسته ندارند.

آيا مخاطبان شما؟

• شاغل هستند يا بازنشسته؟

• مايلند اوقات فراغت خود راچگونه سپري کنند؟ سرگرمي هاي آنها کدامند؟

• عادات خريد آنها چگونه است؟

• چه محصولات ديگري خريداري مي کنند؟

• براي تعطيلات به کجا مي روند؟

در اينترنت اطلاعات گسترده اي از منابع مختلف وجود دارند که مي توانيد با کمک آنها تحقيقات بازار و گرايشات فعلي مشتريان خود را به روزرساني کنيد.

 

رقابت براي محصول يا خدمات شما به چه شکل است؟

 

 

 

آيا مخاطبان هدف درحال حاضر محصولات يا خدمات مشابهي را از يک يا چند رقيب خريداري مي کنند؟

 

 

چرا؟ آيا رقيب شما مزاياي زير را دارد؟

 

• قيمت هاي پايين تر؟

• خدمات بهتر؟

• يا درحال حاضر براي اين محصول يا خدمات رقابتي وجود ندارد؟

 

اگر مي خواهيد محصول يا خدمات خود را بخوبي بازاريابي کنيد بايد تاحد امکان بازار هدف خود را توسعه دهيد.

 

 

پس ابتدا مشتري "ايده آل" خود را به شکل يک فرد تصور کنيد.

 

 

 

سپس با جزئيات او را تصور کنيد. "ببينيد" او چه کار مي کند، چطور فکر مي کند، و چه مي خواهد.

 

 

اگر نمي توانيد اين فرد را به وضوح تجسم کنيد، پس بايد تا جايي که مي توانيد درباره مشتري احتمالي خود تحقيق کنيد.

 

 

زيرا تا زماني که نتوانيد بازار هدف را تعريف کنيد نمي توانيد درباره بازاريابي از جمله چگونگي، مکان و زمان تبليغات درست تصميم بگيريد.

 


 

منبع : thebalance.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۵ رای تا کنون
۴

نظرات در رابطه با : قبل از بازاريابي مشتري خود را تعريف کنيد.


عرفان
نظر خود را در تاریخ ۱۳:۴۲:۱۶ ۱۳۹۶/۰۹/۱۱ ارسال کرده

مفید بود مرسی

DANYAL AYAZI
نظر خود را در تاریخ ۱۱:۱۶:۰۹ ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ ارسال کرده

✌️

Behzad
نظر خود را در تاریخ ۲۰:۳۸:۴۷ ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ارسال کرده

خیلی خوب بود واقعا تشکر 👏👏👏💚

خلیج فارس
نظر خود را در تاریخ ۲۰:۰۹:۳۶ ۱۳۹۶/۰۹/۲۳ ارسال کرده

فوق العاده حرفه ای بود

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما