logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز مشتریان موقع خرید بابت چه چیزی پول می دهند؟ احساسات یا محصولات؟تونی رابینز

مشتریان موقع خرید بابت چه چیزی پول می دهند؟ احساسات یا محصولات؟تونی رابینز


خودرو شما چيست؟

کيف پولتان چه شکلي است؟

برند پوشاک موردعلاقه تان کدام است؟

چرا؟

 

 

درحاليکه کيفيت و شهرت فروشنده عامل مهمي در خريد محسوب مي شود، دليل خريد ما چيزي فراتر از اين اصول ابتدايي است. درواقع، چيزي فراتر از منطق دودوتا چهارتاست.

 

 

موضوع به ناخودآگاه ما باز مي گردد.

 

 

تحقيقات شرکت نيلسن نشان داده اند که حدود 90 درصد تصميمات خريد مشتريان بصورت ناخودآگاه اتخاذ مي شوند.

 

 

مطالعات ديگري هم نشان داده اند که درحاليکه مغز ما 11 ميليون بيت اطلاعات حسي در ثانيه را پردازش مي کنند ذهن خودآگاه ما تنها قدرت پردازش 100 بيت اطلاعات در ثانيه را دارد.

 

 

حالا اين ناخودآگاه ما چگونه تصميمات ما را مشخص مي کند؟

 

 

اين مسئله ريشه در نيازها و احساسات ما دارد.

 

 

تک تک ما افراد منحصربفردي هستيم، اما شش نياز اساسي مشترک داريم— قطعيت، اهميت، تنوع، عشق و ارتباط، رشد، مشارکت— که احساس ما نسبت به خودمان، ديگران و تجربه مان از زندگي را مشخص مي کنند.و

از رفتارهاي ما، از جمله تصميمات خريد، اقدامي براي رفع اين نيازها هستند.

کيف پول 50 هزار توماني که خريديد، خودرو 50 ميليون توماني که خريديد و آن لباس 500 هزار توماني همگي چيزهايي هستند که به شما احساس اهميت فردي مي دهند.

درواقع، بابت بدست آوردن همين احساس اهميت، پول مي دهند.

 

 

و اين کسب اهميت مي تواند به شکل خريد يک هديه براي ديگران بروز کند چون ما بصورت ناخودآگاه فکر مي کنيم خريدن هديه براي ديگران توجه، قدرداني و حتي عشق آنها را براي ما خواهد داشت، و همه اينها در نهايت يعني يک چيز— اهميت.

بعلاوه، افراد محصولاتي را خريداري مي کنند که با هويت آنها همخواني دارد.

مثلا کسي که يک خودرو برقي مي خرد تصور مي کند دارنده اين خودرو آدم باحالي است و به محيط زيست اهميت مي دهد.

يا جليقه اي که از يک پيشه ور محلي در يک روستا خريديد نشان مي دهد کسي هستيد که گزيننده و روشنفکر است.

 

نيروي محرک در زندگي ما انسان ها اقناع است، و تصميمات خريد ما نمونه بارز اين نياز هستند.

 


 

منبع : tonyrobbins.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : مشتریان موقع خرید بابت چه چیزی پول می دهند؟ احساسات یا محصولات؟تونی رابینز


میلاد
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۵۲:۰۱ ۱۳۹۶/۰۷/۱۶ ارسال کرده

ممنون بابت مطالب مفید و کاربردیتون

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز