02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  نفروشید ... بلکه بصورت خودکار روابط بسازید

حتما درباره فروش سخت شنیده اید.

 

درحالیکه تاکتیک های فروش اجباری جایگاه خود را دارند احتمالا نباید تجربه خوشایندی برای مشتریان باشند. بعلاوه اینکه باعث می شود از شما

خوششان نیاید، که این مسئله اصلا در فروش خوب نیست.

 

 

فروش یعنی اعتماد. یعنی روابط. و کمک کردنِ واقعی به دیگران. یعنی یک روش برای ایجاد اعتماد و جذب کردن افرادی که به احتمال زیاد از

شما خرید می کنند و همین ایجاد اطمینان باعث می شود آنها دوباره سراغ شما بیایند.

بعلاوه، به شما کمک می کند تا یک شبکه از طرفداران وفادار داشته باشید که خریدار فلسفه شما هستند.

 

آیا قبلا می دانستید که می توانید این رابطه را بصورت خودکار ایجاد کنید؟

 

طرفدارانتان را از یک کانال تصفیه عبور دهید

 

 

اگر تابحال برای ایجاد مشتریان بالقوه و باکیفیت و توسعه پیوسته پایه مشتری دست و پنجه نرم می کردید دیگر از این به بعد نگران نباشید.

 بیشتر موانع بر سر راه رشد و توسعه کسب و کار مربوط به شناخت ناکافی درباره چگونگی جذب افراد مناسب است.

گاهی بازاریاب های تازه کار تصور می کنند باید به همه بفروشند، آنها نمی دانند که فقط باید دنبال مشتریان ایده آل باشند.

 مشتری ایده آل همان کسی است که به همه آنچه که به فروش میرسد علاقمند است.

معمولا این باور اشتباه وجود دارد که هرچه حجم مشتریان بالقوه بیشتر باشد آنقدر می توانید فروش سخت داشته باشید که مجموع رقم فروش بالایی از آنها بدست آورید.

 اما این فرضیه مطلقا نادرست است. و در نهایت برای کسب و کار هزینه های بالایی را به همراه می آورد.

واقعیت این است که هرچه حجم مشتریان بالقوه بیشتر باشد مشکلات پیش روی شما بیشتر خواهد بود، خصوصا وقتی بفهمید سعی دارند محصول

یا خدمات شما را به کسانی بفروشند که اصلا قصد خرید ندارند.

 

این مشتریان بالقوه فاقدصلاحیت لازم برای عضویت در شبکه بازاریابی بوده و صرفا زمان و پول شما را هدر می دهند.

 

برای حفظ مسیر درست در این کسب و کار باید یک قیف بازاریابی خودکار داشته باشید. با این قیف تصفیه می توانید:

 

  • فقط مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که نیازهایشان با آنچه شما و اعضای تیم تان ارائه می کند بیشترین همخوانی را دارد.

 

  • گروه ابتدایی مشتریان احتمالی ذی صلاح (که احتمال خرید آنها بیشتر است) را شناسایی کنید.

 

 

  • با ارائه اطلاعات لازم برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه به مشتریان بالقوه با آنها رابطه صمیمانه و حاکی از اعتماد ایجاد کنید.

 

  • زمان بیشتری را صرف بستن فروش کرده و اجازه دهید سه مرحله بالا بصورت خودکار ارزشمندترین مشتریان آتی شما را شناسایی کنند.

 

 

مهمترین ویژگی این قیف تصفیه خودکار این است که مشتریان بالقوه مناسب را جذب می کنید— یعنی افرادی که به آنچه ارائه می کنید علاقه دارند.

 

 در همین مرحله ابتدایی کار ارتقاء کارایی شبکه بازاریابی تان تاحد زیادی تسهیل می شود.

 

تعریف مشتری کامل

 

اولین گام این است که مشتری کامل را برای خود تعریف کنید. می خواهید با چه کسی کار کنید؟ مشتری رویایی شما کیست؟ چند سال دارد؟ درآمد

قابل تصرف او چقدر است؟ او چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد؟ مشکلات و چالش های او چه هستند؟

بعد از شناسایی مشتری ایده آل می توانید پیغام بازاریابی خود را به آنها، و فقط به آنها، نشان دهید.

 

اعتمادسازی

 

 

بعد از شناسایی مشتری ایده آل و دستیابی به اطلاعات تماس او کار شما برای ایجاد رابطه تمام نشده است.

باید همچنان آنها را ارزیابی کرده و کاری کنید که شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند.

نکته خیلی جالب در مورد قیف تصفیه این است که در هر مرحله مطمئن تر می شوید که افراد حاضر در آن همان مشتریان ایده آل شما هستند.

این افراد درحین عبور از قیف تصفیه بصورت سیستماتیک آموزش دیده و اطلاعات بدست می آورند. آنها شما را بعنوان یک متخصص می شناسند

 و می دانند که فقط شما می توانید به آنها کمک کنید تا مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

 

بستن فروش

 

 

بخاطر وجود قیف تصفیه بازاریابی خودکار، زمانی که می خواهید فروش را ببندید دشوارترین قسمت این فرایند را پشت سر گذاشته اید.

حالا دیگر مشتری بالقوه شما را می شناسد. اگر درست به او آموزش داده باشید به شما اعتماد دارد و شما را یک کارشناس می داند. او می داند شما میتواند مشکل او را حل کنید.

این تکنیک فروش، بجای فروش سخت، براساس توافق دوطرف شکل می گیرد.

شما پیشنهاد کمک می دهید، آنها قبول می کنند. درواقع، در بعضی از قیف های بازاریابی می توان در میانه پرورش رابطه قرارداد بست.

 

در این تکنیک شما از همان ابتدا در حال "فروش" هستید، و با ایجاد یک سیستم خودکار و قدرتمند تبلیغات می کنید، ارزیابی می کنید،

آموزش می دهید و به این ترتیب برای خودتان وقت و انرژی بیشتری برای تمرکز روی کارهای مهمتر باقی می ماند.


 

منبع : yoobly.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.