02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  نکاتی برای توسعه تیم

بازاریابی شبکه ای یک صنعت روبه رشد است. این بازار در طول سالهای اخیر بسرعت گسترش یافته، و از رشد در سایر بازارهای خرده فروشی سبقت گرفته است.

 بازاریابی شبکه ای یک روش عملی برای کسب درآمد بوده و نادیده گرفتن آن در اقتصاد امروز یک اشتباه بزرگ است.

 

 

 

اگر شما هم بدنبال توسعه تیم خود در بازاریابی شبکه ای هستید جذب نیرو یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که باید در آن پیشرفت کنید. اگر نتوانید بازاریاب های جدید و تازه نفس را جذب شبکه تان کنید از توسعه کسب و کار هم خبری نخواهد بود.

 

آهنگ حرکت تیم را با آهنگ حرکت خودتان تنظیم کنید

رشد تیم شما به آهنگ حرکت شما بعنوان راهبر آن بستگی دارد. هرچه بیشتر به تلاش های خود در وسعت دادن به شبکه خود متعهد باشید تیم تان

سریعتر پیشرفت خواهد کرد. غیرممکن است که تیم تان بتواند در اینکار از شما جلو بزند.

اگر می خواهید تیم تان سریعتر رشد کند باید شتاب بیشتری به آهنگ حرکت خود برای یافتن زیر شاخه  بدهید.

یک تغییر عمده در تلاش برای جذب نیرو به اعضای تیم تان انگیزه می دهد که همین روال را دنبال کنند، چون این باور در آنها جوانه می زند که موفقیت شما نتیجه طبیعی اقدام کردن است.

 

تعداد جلسات اعضای تیم افزایش دهید

 

 

با برگزاری سمینار، جلسات خانگی، یا هر رویداد زنده دیگری می توانید به تیم تان انگیزه بدهید.

 ارائه پرزنتیشن بصورت یک یا دو بار در هفته منجر به تغییر بزرگی شده و به تقویت اقدامات زیرشاخه تان برای جذب اعضای جدید کمک خواهد

 کرد.

 به این ترتیب تیم شما با سرعت دوبرابر گسترش می یابد، و این یعنی درآمد بیشتر برای شما و همچنین زیرشاخه هایتان.

 

به بازاریاب های تازه وارد در تیم‌تان بیشتر توجه کنید

احتمال تکثیر در بازاریابی شبکه ای به 30 دقیقه اول بعد از ورود یک بازاریاب جدید بستگی دارد.

شما باید آستانه انتظارات از آنها را بدرستی تعیین کرده و به آنها آموزش دهید که چطور افراد را به کسب و کار بازاریابی شبکه ای دعوت کنند.

 نحوه برقراری ارتباط شما با این افراد تازه وارد مشخص می کند که آیا در عرض چند هفته آینده 10-5 بازاریاب جدید در شبکه تان خواهید داشت یا نه.

 

برای آموزش بیشتر از یک ساعت وقت نگذارید

 

 

 

معمولا خیلی از افراد در بازاریابی شبکه ای در دام آموزشی در این حرفه گرفتار می شوند.

 تصور نکنید که با آموزش بیشتر می توانید درآمدتان را افزایش دهید؛ چون اگر بیش ازحد روی آموزش وقت بگذارید در بلندمدت در باتلاق آن گرفتار

 شده و مانع از رشد تیم تان خواهید شد.

خیلی مهم است که هر هفته حدود یک ساعت زمان برای آموزش در نظر بگیرید. این جلسات آموزشی را به یک عادت هفتگی تبدیل کنید.

 محدود کردن این زمان وقت کافی برای افزایش فعالیت های درآمدزایی زیرشاخه تان را فراهم می سازد.

 

در هر رویداد یک پیغام درباره تکثیر شبکه به بازاریاب ها بدهید

میزبانی رویدادها به زیرشاخه تان انگیزه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشد. بااینحال، این انگیزه دوام چندانی ندارد و باید پیوسته تقویت شود.

برای اینکار باید در پایان هر رویداد یک پیغام ویژه به بازاریاب هایتان بدهید.

برای مثال، اگر 15 نفر زیرشاخه دارید می توانید در جلسه هفتگی بگویید که جلسه آینده حداقل باید 20 نفر به جلسه دعوت شوند.

 این یعنی، هر نفر باید حداقل یک نفر را دعوت کرده و بگوید که هر نفر می تواند سه میهمان همراه خود بیاورد.

 با ارائه یک پیغام صریح می توانید تلاش های تیم تان را تقویت کنید.

 

 

همیشه برای متقاعد کردن دیگران آماده باشید

 

 

شاید کمی دشوار باشد، اما همیشه یک متن پرزنتیشن آماده داشته باشید. هیچوقت نمی توانید حدس بزنید که چه زمانی و کجا با یک مشتری احتمالی مواجه خواهید شد.

به آنها نشان دهید که یک بازاریاب موفق و بدنبال افزایش منابع تیم‌تان هستید.

پس همیشه مطالب پرزنتیشن را همراه داشته باشید تا در موقعیت های مناسب و در صورت آشنایی با یک مشتری احتمالی آن را به اشتراک بگذارید.

 

درباره کسب و کارتان داستان های خوب بگویید

گفتن داستان های خوب و واقعی مهارتی است که موفق ترین بازاریاب های شبکه ای از آن برخوردار هستند.

 تجربیات عالی در تیم تان را گردآوری کرده و هر جا که مناسب بود آنها را بازگو کنید. با اینکار اعضای تیم‌تان تشویق شده و برای گسترش تیم بیشتر تلاش می کنند.

مثلا می توانید درباره موفقیت راهبران شرکت، محصولات یا طرح درآمدزایی تعریف کنید. هرچه رویداد های بیشتری درباره شرکت و تیم تان با مردم

در میان بگذارید فرصت های بیشتری برای ارائه کسب و کارتان خواهید داشت.

 

گوش کنید و سوال بپرسید

 

 

حرف زدن و درعین حال فروختن کار دشواری است، پس خیلی مهم است که فقط گوش کنید و سوال بپرسید.

 این کارآمدترین روش برای شناخت نیازها و خواسته های مشتریان احتمالی است. خیلی از بازاریاب ها درست گوش نمی کنند و سوالات درست نمی پرسند.

متاسفانه اغلب بازاریاب ها روی صحبت کردن درباره کسب و کارشان متمرکز می شوند و فراموش می کنند سوالات درست بپرسند.

 شناخت مشتریان احتمالی باعث می شود بهتر تیم تان را معرفی کرده و افراد جدید را جذب آن کنید.

 


 

منبع : yoobly.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.