02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  هنرِ راهبری یک تیم

راهبری یک تیم کار دشواری است. رسیدن به تعادل دقیق بین تشویق عملکرد برتر و بازاریاب های ناامیدکننده با اهداف غیرممکن خیلی سخت است

. موفقیت شما بعنوان یک راهبر به توانایی تیم تان در عملکرد خوب بستگی دارد، اما گاهی بنظر می رسد که عملکردشان از کنترل شما خارج شده است.

 

 

درست است که نمی توانید استعداد را به بازاریاب های بی استعداد تزریق کنید، اما گام هایی هستند که می توانید با کمک آنها افراد دارای عملکرد ضعیف را بالا بکشید.

من در حرفه خودم، بعنوان بازاریاب و راهبر، همواره متوجه شده ام که افراد بطورکلی خود را با انتظاراتی که از آنها دارید تطبیق می دهند.

اگر شما طوری رفتار کنید که انگار اجرای یک وظیفه غیرممکن است اعضای تیمتان هم قادر به انجام آن نخواهند بود. اگر طوری رفتار کنید که انگار اعضای تیم محتوم به عملکرد ضعیف هستند آنها همانطور خواهند بود. از سوی دیگر، اگر از همان ابتدا سطح انتظارات خود را بالا ببرید تیم تان هم خودش را بالا کشیده و به آن می رسد.

این به آن معنا نیست که برای رسیدن به نتیجه باید به اعضای تیم فشار بیاورید.

 مطالعات همواره نشان داده اند که موفق ترین بازاریابان شاد هستند، احساس می کنند مورد پشتیبانی قرار گرفته و تشویق می شوند. پس بهترین رویکرد ایجاد فرهنگی است که در آن اهداف بلند مدت مطرح شده اند و از افراد انتظار می رود که به آنها دست پیدا کنند.

نقش شما بعنوان راهبر تیم این است که به تیم تان این احساس را القاء کنید که آنها ظرفیت و توانایی دستیابی به این اهداف را دارند

.

شاید برای بازاریاب هایی که عملکرد پایین دارند بهانه آوردن و توجیه کردن آسان باشد، اما اگر آنها را بخاطر دستیابی به اهداف مسئول بدانید در بلندمدت برای خودشان هم بهتر است. بجای آنکه با بازاریاب های ضعیف مسامحه کنید روی آنها کار کرده و ببیند برای رسیدن به اهدافشان باید چه کاری انجام بدهند و یک نقشه کار برای آنها تعیین کنید.

 

راهبری باشید که الهام بخش عملکرد بالاست

 

 

قطعا فروش حوزه ای است که راهبران آن باید الگوی اعضای تیمشان باشند. شاید اعضای تیم از نظر نتایج در قبال شما مسئول باشند اما مسئولیت شما در قبال آنها برای دستیابی به اهداف بیشتر است.

راهبران معمولا بهترین منبع بازاریاب ها برای توسعه استراتژی و پرورش عادات کسب و کار خوب هستند. اگر تیم شما در گذر زمان عملکرد پایینی از خود نشان داده احتمالا شما سرنخ های اشتباه به آن داده اید.

در یک نظرسنجی جدید که به تفاوت ها بین بازاریاب های دارای عملکرد بالا و دارای عملکرد پایین می پرداخت مشخص شد که بازاریاب های عملکرد پایین راهبران تیم خود را از نظر اطلاعات درباره محصول و تخصص در صنعت سطح بالا می دانند،

اما بازاریاب هایی که عملکرد بالا دارند تجربه عملی و غریزه فروش راهبران خود را ارزشمند می دانند.

 این نتایج حاکی از دو نکته هستند:

 اول اینکه، هیچ دو بازاریابی مثل هم نیستند، از این رو مهم است که راهبران نیازهای منحصربفرد بازاریاب های خود و نحوه پشتیبانی از آنها را بشناسند.

دوم اینکه، بازاریاب های تازه کار که عملکرد پایینی هم دارند هنوز به محصولی که می فروشند و صنعتی که در آن فعالیت می کنند اعتماد کامل ندارند پس باید دقت کنید که به آنها آموزش داده و اعتمادبنفسشان در این زمینه ها را افزایش دهید.

 

و در نهایت اینکه سرمایه گذاری روی یادگیری پیوسته خودتان را فراموش نکنید

 

 

. نیازی به گفتن نیست که قرار داشتن در جریان جدیدترین بهترین تجارب فروش و همچنین اخبار و مقالات مرتبط با صنعت شما را به یک منبع دانش مهم برای افراد تیم تان و بطورکلی یک حرفه ای در حوزه فروش تبدیل می کند.

 

برای پشتیبانی از موفقیت فرایندهایی در نظر بگیرید

در بررسی تفاوت میان بازاریاب های دارای عملکرد بالا و آنهایی که عملکرد پایین دارند یکی از مهمترین شکاف ها بین این دو گروه دیدگاهشان نسبت به فرایندهای فروش سازمانی بود.

 بازاریاب هایی که عمکلرد بالا دارند بر این عقیده بودند که سیستم هایشان تحت نظارت هستند، بشدت اِعمال می شوند و خودکار هستند؛  در حالیکه بازاریاب های دارای عملکرد پایین چنین عقیده ای نداشتند.

 

اگر بازاریاب ها عملکرد پایینی دارند با یک فرایند فروش جدی و استاندارد می توانید به بهبود عملکرد او کمک کنید

 

 

. آندسته از بازاریاب ها که عملکرد بالایی دارند را مورد تامل قرار داده و ببینید کدام رویکردها به بهبود چرخه فروش کمک می کنند تا برای کل تیم یک "فرایند فروش بهینه" آماده کنید. در صورت امکان، از نرم افزارها برای کمک به بازاریاب ها در برقراری ارتباط مناسب با سرشاخه هایشان، اعلام نکات راهبری در هر مرحله از چرخه فروش و نظارت بر روند پیشرفت آنها در گذر زمان کمک بگیرید.

راهبری یک تیم موفق هنر ظریفی است که به پشتکار، تلاش، و ارزیابی ها و بازنگری مداوم نیاز دارد. ا

ین قوانین فقط در مورد فروش صدق نمی کنند؛ اگر در یکی از رشته ها موفق شوید احتمال موفقیت شما در حوزه های دیگر هم بالا می رود. موفق باشید!


 

منبع : inc.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.