02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
موفقیت  /  هنگام ارزیابی موفقیت، فراتر از افق صنعت خود را بنگرید

ساختن، پشتیبانی کردن، و ارزیابی یک کسب و کار پایدار با سیاست های منطقی، صرفنظر از صنعتی که در آن فعال هستید، کار ساده ای نیست.

گاهی در بعضی از حوزه ها رقابت بیشتر است، و کسب و کارهایی که به موفقیت می رسند ویژگی های مشترکی دارند— آنها برای الهام گرفتن در زمینه بهترین تجارب ،کلیشه ها را در هم می شکنند.

 

 

من بر این باورم که این نوع شاخص گذاری و ارزیابی خارجی برای هر تیمی حیاتی است تا مطمئن شود نه تنها در بازار امروز بقا خواهد داشت، بلکه شکوفا هم خواهد شد.

 مطالعه رقابت در بازار اهمیت بسیاری دارد، اما اگر برای شناسایی روش های نوین خارج از صنعت مربوطه وقت بگذارید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

راهبران کسب و کار برای نوآوری و پیشگام بودن در رقابت خارج از چارچوب های همیشگی می اندیشند.

 

1. بهترین استفاده از بهترین تجارب

 

 

آنچه در صنعت شما بهترین روش محسوب می شود ضرورتا بهترین مدل موجود نیست.

 این مسئله خصوصا از آن جهت صحت دارد که همپوشانی بسیاری میان صنایع، مشاغل، فرهنگ و سیاست هایی وجو دارد که در حوزه های تخصصی مان آنها را نادیده می گیریم.

 شاید مدلی که در مورد یک کسب و کار جواب نمی دهد در یک کسب و کار دیگر نتایج فوق العاده ای بدست دهد.

همه چیز به این بستگی دارد که می خواهید چه چیزی بسازید، چه چیزی را ارتقاء دهید، یا چه چیزی را حل و فصل کنید.

 

2. استفاده از مجموعه های دانش متفاوت

 

 

گاهی بهترین ایده ها از آشنایی با یک مجموعه کامل نوین از دانش و اطلاعات بدست می آیند.

برای مثال، در یکی از تحقیقات که در مجله هاروارد بیزینس منتشر شد از سقف سازها، نجارها و اسکیت بازها دعوت شد تا دیدگاه خود درباره مشکل عدم تمایل کارگران به استفاده از تجهیزات ایمنی را بررسی کنند.

 در نتیجه این تحقیق مشخص شد که "هر گروه برای یافتن راه حل های مبتکرانه برای حوزه گروه دیگر عملکرد بسیار بهتری داشت".

افرادی که خارج از صنعت شما هستند بدلیل فقدان تجربه و چشم انداز از پیش شکل گرفته می تواند در توسعه تیم‌ها به راهبران کمک کنند. وقتی بعنوان یک فرد داخلی درباره یک مشکل نظر می دهیم همه عینیت و استدلال خود را از دست داده و با موانع متعدد خلاقیت رو به رو می شویم.اماخانه تکانی در وضعیت موجود و معرفی مجموعه دانش جدید یک روش خلاقانه برای حل و فصل مشکلات قدیمی است.

 در نتیجه تحقیق مذکور اعلام شده که کمک گرفتن از افرادی که در "صنایع مشابه" مشغول به کار هستند برای رسیدن به ایده های نو بدون هرگونه تعصب و جانبداری بسیار مناسب است.

 

 

3. نوآوری و حل مسئله

 

 

طبق مطالعه تحقیقات مجله هاروارد بیزینس وقتی پای حل مسئله خلاقانه در میان است توجه به سایر صنایع کارآمد خواهد بود.

نوآوری  منابع متعددی داشته، و خلاقیت از جریان سالم اطلاعات جدید شکل می گیرید.

 اما این مسئله تاچه حد مشکلات را حل می کند؟ دستیابی به این نتیجه نیازمند تبادل اندیشه است، تا عمق گفتگو، تازگی خود را حفظ کند.

بعبارت دیگر، اگر از فردی که در یک صنعت مشابه مشغول به کار است چند ایده بخواهید بدون آنکه تخصص خود را در آن ترکیب کنید ایده های آنها به تنهایی کارساز نخواهند بود.

به همین خاطر، فراتر نگاه کردن از افق های صنعت خودتان باید به شکل استراتژیک، ویژه، و مشارکتی انجام شود. برای شناسایی بهترین تجارب افراد داخلی و خارجی را کنار هم جمع کنید تا حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

 درغیراینصورت این گروه صرفا یک گفتگو جالب اما فاقد پتانسیل کسب و کار خواهند داشت.

 

4. باید بدانید کجا را نگاه کنید

 

 

یکی از دلایل عدم موفقیت راهبران در توجه به مرزهای بیرون از شغل شان این است که اصلا نمی دانند باید به کجا نگاه کنند.

گرفتار شدن در روند تکراری داخلی خیلی ساده اتفاق می افتد، چون خوب می دانید کارها چطور انجام می شوند. اما وقتی پا را از این مرز بیرون می گذارید ده ها گزینه دیگر می بینید که باید هر کدام را تک تک بررسی کنید.

 

حالا مسئله این است که چطور می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، خصوصا اینکه مسئله اصلی بررسی روابط غیرقابل پیش بینی است؟

به گفته یکی از مجلات تخصصی در حوزه راهبرای در بازاریابی شبکه ای ،انجام مطالعات میان-صنعتی در شناسایی بهترین تجارب خارج از صنعت شان به راهبران کمک خواهد کرد.

 در یکی از مقالات این مجله آمده است که برای اینکار یک رویکرد شش مرحله ای وجود دارد:

شناسایی اهداف

شناسایی بهترین تجارب در صنایع

اکتشاف

بازنگری گذشته

اجرا، آزمایش

اصلاح

پس با این استدلال اولین نقطه ای که باید به آن توجه داشته باشید حوزه مربوط به کسب و کارتان است. اگر محدودیت ها و مشکلات خود را بشناسید می توانید اهداف را تعیین کرده و برای یافتن نمونه های مشابه در سایر حوزه ها و کسب و کارها جستجو کنید.

نکته مهم اینجاست که هرگز به "بهترین" روش درون مرزهای صنعت بازاریابی قانع نباشید، چون هزاران روش دیگر از حوزه ها و صنایع دیگر هم هستند که از طریق تغییر معنادار و متفکرانه به نوآوری و پیشرفت شما کمک می کنند.


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.