02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  وقتی شانس درب خانه تان را می زند:با مشتریان احتمالی صحبت کنید

وقتی اینکار را برای اولین بار انجام می دهید، صحبت کردن با مشتریان احتمالی درباره فرصت بازاریابی شبکه ای خودتان کار دشواری است. مثلا یکی از مشکلات این است که نمی دانید چطور باید موضوع را پیش بکشید. نگران هستید که آنها چه واکنشی نشان دهند. و هنوز هم مطمئن نیستید باید درباره چه چیزی صحبت کنید.

 

 

 

احساس می کنید وارد خانه یک غریبه شده اید، و اصلا نمی دانید بعد از آنکه زنگ را زدید چه اتفاقی خواهد افتاد.

اینجا می خواهم چند نکته با شما در میان بگذارم که برای کسب آمادگی در این شرایط به دردتان می خورد.

ذهنیت و طرزفکر خود را اصلاح کنید

 

 

اول از همه، نباید فراموش کنید چرا می خواهید با مشتریان احتمالی صحبت کنید. چرا آنها باید درباره این فرصت شغلی و درآمدزایی شما بدانند؟ چرا می خواهید این فرصت را با آنها به اشتراک بگذارید.

 

یکی از اشتباهاتی که اغلب بازاریاب ها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند فورا باید سراغ موضوع فرصت خود رفته و بگویند که چرا مشتری باید فورا قرارداد را امضا کند. هرگز اینکار را نکنید!

چون مشتری احساس می کند او را شکار کرده اید و در اغلب موارد از دست شما می گریزد.

افراد حرفه ای در بازاریابی شبکه ای شکار نمی کنند. بلکه روابط خود با مشتریان احتمالی را پرورش می دهند. آنها با آنچه مشتریان دوست دارند و آنچه دوست ندارند، رویاها، مشکلات و زندگیشان آشنا می شوند. وقتی با مشتریان احتمالی خود دوست می شوید، به شکلی متفاوت برای ارائه فرصت بازاریابی شبکه ای به او نزدیک می شوید.

 اینکار را طوری انجام دهید که انگار به یک دوست می گویید از آن سود خواهد برد. شما باید دلسوز دوست خود بوده و منافع او را در اولویت قرار دهید.

بجای آنکه سعی کنید مشتریان خیلی زود از شما خرید کنند  تا شما پولتان را بگیرید، باید به یک دوست کمک کنید تا با کمک این فرصت پیشنهادی به رویایش دست یابد یا مشکلاتش را حل کند.

شغل ما، بعنوان بازاریاب شبکه ای، آموزش دادن به مشتریان درباره فرصت ها، محصولات، و خدماتی است که ارائه می کنیم. هدف ما شناخت است. ما می خواهیم مشتریان بدانند چه کاری انجام می دهیم و چه چیزی به آنها پیشنهاد می کنیم.

پس، وقتی با مشتریان احتمالی حرف می زنید باید از جایگاه آموزش وارد شوید. باید از اینکه به آنها درباره این فرصت فوق العاده و آشنایی با بازاریابی شبکه ای می گویید خیلی هیجان زده باشید تا خودتان هم باور کنید که قصد دارید به آنها کمک کنید مشکل خود را حل کرده و یا به رویاهایشان برسند.

وقتی چنین ذهنیتی داشته باشید، دیگر صحبت کردن با مشتری احتمالی دشوار نیست. بلکه فقط یک گفتگو بین دو دوست است.

 

 

 

از همه ابزارهای در دسترس استفاده کنید

برای حضور در یک جلسه معرفی بجز شجاعت و قوت قلب به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید. تیم و زیرشاخه شما همه ابزارهای لازم برای توضیح دادن این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند.

این ابزارها شامل بروشور، ویدئو، نمونه و گزارشاتی هستند که به مشتریان احتمالی نشان می دهید. همچنین می توانید با کمک زیرشاخه خود از قبل برای یک تماس تلفنی قرار گذاشته و یا مشتریان را به یک جلسه سخنرانی خود دعوت کنید.

با کمک این ابزارها می توانید به مشتریان درباره فرصت، محصول و خدمات خود آموزش دهید. پس نیازی نیست وقتی با یک مشتری تازه قرار می گذارید همه جواب ها را بدانید. و اصلا احساس نکنید که شواهدی برای پشتیبانی از ادعاهای خود ندارید. مشتریان شما سئوالاتی دارند و این ابزارها برای پاسخ دادن به آنها به شما کمک می کنند.

از زنگ زدن درب خانه مشتری و صحبت کردن با او درباره فرصت بازاریابی شبکه ای نترسید. شما ابزارهای لازم برای آموزش دادن به آنها را در اختیار دارید، و می خواهید برای کمک مانند یک دوست با آنها صحبت کنید. کجای اینکار ترسناک است؟ پس، معطل نکنید، زنگ را بزنید!

 


 

منبع : networkmarketingpro.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.