logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز پنج روش برای بهتر دیده شدن

پنج روش برای بهتر دیده شدن


حتما قبلا هم شنيده ايد— در واقع، حتما قبلا اين جمله را با خودتان گفته ايد،

"مهم نيست چه مي دانيد ... مهم است چه کساني را مي شناسيد".

 

 

اگر اين جمله را در حين يک گفتگو در کافي شاپ به من گفته بوديد، به شما لبخند مي زدم، سري تکان مي دادم، و بعد مودبانه با نظرتان مخالفت مي کردم.

در اين سناريو به شما مي گفتم، "شايد، اما نه. موضوع سر اين نيست که چه کساني را مي شناسيد. مهم اين است که چه کساني شما را مي شناسند". مهم نيست در فهرست دوستان، تماس ها، فالوورها، يا ارتباطات خود نام چه کساني را داريد.

اصل بر اين است که وقتي صحبت بر سر نياز به محصول يا خدماتي باشد که شما ارائه مي کنيد چه کساني شما را مي شناسند و ياد شما مي افتند.

شما بايد از جايتان بلند شويد و بهتر از بقيه ديده شويد!

 

1- مجذوب شويد

 

 

افراد حاضر در رخدادهاي بازاريابي شبکه اي را نگاه کنيد.

آنها در اين رخدادها چندين بار کارت رد و بدل مي کنند، و دنبال معارفه هستند. "اگر کسي را مي شناسيد که دنبال بيمه عمر است، اين کارت من را به او بدهيد".

هرگز در اين تله توهم زا گرفتار نشويد.

هيچکس به شما و چيزي که ارائه مي کنيد اهميتي نمي دهد.

آنها فقط به فکر خودشان هستند، پس شما هم بايد به آنها اهميت بدهيد.

 

رالف والدو امرسون مي گويد، "تنها راه براي داشتنِ دوست تک بودن است". وقتي با کسي آشنا مي شويد، بهترين دوست او باشيد.

 

 

به حرف هاي ديگران گوش کنيد.

 

سئوال بپرسيد. اجازه دهيد داستانشان را براي شما تعريف کند.

جذب آنها شويد.

 

خودتان کم کم متوجه مي شويد که حق با دِيل کارنيج (نويسنده) است که مي گويد، "اگر به ديگران علاقه نشان دهيد در عرض دو ماه دوستان بيشتري پيدا مي کنيد تا اينکه دو سال را صرف علاقمند کردن آنها به خودتان کنيد".

 

 

 

2. داستان خودتان را بازگو کنيد

 

 

در طول مکالمات، خودتان بايد تصميم بگيريد که آيا ادامه دادن اين رابطه منطقي است يا نه.

قطعا اين تصميم گيري بر اين پايه نيست آيا مخاطب براي شما يا کسب و کارتان ارزش آني دارد يا نه— بلکه بر اين اساس است که آيا مي توانيد با او ارتباط برقرار کنيد.

آيا او همان کسي است که دوست داريد به حلقه دوستانتان اضافه کنيد؟

اگر پاسخ مثبت است، در طول مکالمه به نقطه اي مي رسيد که به کانون توجه او تبديل مي شويد.

هميشه براي بازگو کردن داستان تان آماده باشيد، چه در يک دقيقه اول مکالمه باشد چه در مراحل بعدي.

شما بايد بدانيد که دقيقا چه مي خواهيد، و از مطالبه کردن آن نترسيد، اما فراموش نکنيد که هدف شما کمک کردن به ديگران براي رسيدن به هدف شان است— نبايد از آنها انتظار داشته باشيد که نياز شما را برآورده کنند.

 

 

 

3. ارتباط برقرار کنيد، سپس دوباره مراجعه کنيد

 

 

زماني که با يک نفر ارتباط برقرار کرديد، بايد اين ارتباط را تقويت کنيد.

با آنها در اينستاگرام دوست شويد. در تلگرام به آنها وصل شويد.

حتما پست هاي آنها را دنبال کنيد.

به آنها بگوييد که از ديدنشان خوشحال مي شويد، و يادآور شويد که چطور مي توانيد به آنها کمک کنيد.

وقتي درخواست ارتباط شما را پذيرفتند، از آنها تشکر کنيد.

دوباره پيشنهاد کمک خود را مطرح کنيد. "اگر مايل بوديد شما را به کسي معرفي کنم، حتما به من بگوييد".

اما همه چيز در اين نقطه تمام نمي شود.

به اتفاقات مهمي که رخ مي دهند توجه کرده و درباره آنها نظر بدهيد.

مثلا، با کمک اينستاگرام متوجه مي شويد که افراد چه زماني شغل شان را عوض کردند، تولدشان در چه تاريخي است يا در پروفايل خود چه تغييراتي ايجاد کرده اند.

از همين مزايا براي برقراري ارتباط مجدد بهره ببريد.

به اين ترتيب هميشه در سطح بالايي ذهن افراد باقي مي مانيد.

درغير اينصورت، خيلي زود شما را فراموش مي کنند.

 

 

 

4. منطقه راحتي خود را گسترش دهيد

 

 

براي گسترش شبکه شخصي شما راه هاي بسياري وجود دارند که حتما تا بحال به فکر آنها نبوده و اصلا امتحان شان نکرده ايد.

بايد خلاق باشيد.

مثلا مي توانيد به يک گروه يا انجمن جديد بپيونديد— حتي اگر مستقيما به حرفه يا بازار شما مربوط نباشد.

گروه هايي را پيدا کنيد که مي توانيد با آنها صحبت کنيد.

مهارت هاي خود را ارتقاء داده و پيام خود را به اعضاي گروه برسانيد.

يک کار مهيج و جالب انجام داده و موضوع آن را به داستان خودتان اضافه کنيد.

اگر داستان خود را با جمله هايي مانند "وقتي به چتربازي رفته بودم ..." يا "پيدا کردن ايده هاي جديد خيلي راحت تر از کشتي گرفتن با يک تمساح است— البته نه خيلي" شروع کنيد مخاطبان جذب شما مي شوند.

مطمئنا در زندگي تان يک کار نامتعارف بوده که دوست داشتيد انجام دهيد.

مثلا هدايت هواپيما را ياد بگيريد.

به غواصي برويد.

در طبيعت کنار گاوهاي وحشي بدويد.

فرمان زندگي را دست بگيريد و حسابي خوش بگذرانيد!

 

 

 

5. متخصص شويد

 

 

در گروه هاي مختلف مجازي اجتماعي پست بگذاريد، نظر بدهيد، و مقاله بنويسيد.

نام تان را همه جا وارد کنيد. با برنامه هاي راديويي تماس بگيريد.

حتما تا بحال شنيده ايد که وقتي شخصي درباره حيطه کاري خود کتاب مي نويسد مردم به او مي گويد "متخصص".

شما بايد همان فرد باشيد.

يک کتاب بنويسيد.

اينترنت و تکنولوژي هاي نوين موانع قبلي بر سر راه چاپ و انتشار کتاب را برداشته اند، و شما (بله، شما!) خيلي راحت مي توانيد در حوزه تخصصي خود يک کتاب نوشته و آن را منتشر کنيد. اگر در حوزه خود مرتبا فعال باشيد، نام تان سر زبان ها مي افتد و ديگران شما را "يک متخصص" حساب مي کنند.

هميشه ديده شدن بدون ايجاد حس خودبزرگ بيني کار دشواري است.

به همين خاطر است که بايد روي ديگران و نيازهاي آنها متمرکز بمانيد.

درعين حال، با نگه داشتن نام تان جلوي چشم ديگران مي توانيد تعداد افرادي که شما را مي شناسند و در صورت نياز شما را بخاطر مي آورند بالاتر ببريد.


>>>>>>>>> اینفوگرافیک


 

منبع : Netwoking Mag

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 


 
 
۶
0

تهیه شده توسط گروه آموزشی بیز مگ



نظرات در رابطه با : پنج روش برای بهتر دیده شدن


Nedaperson
نظر خود را در تاریخ ۲۰:۳۷:۱۶ ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ ارسال کرده

Besyar awli

saman
نظر خود را در تاریخ ۱۱:۳۹:۵۸ ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ارسال کرده

مطالب جالب و جدید بود برای من متشکرم

علی کاظمی
نظر خود را در تاریخ ۱۱:۵۵:۳۵ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ارسال کرده

مطالبتون خیلی اموزنده بود

aliyazd
نظر خود را در تاریخ ۰۹:۱۱:۳۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ ارسال کرده

مرسی بابت زحماتتون

سعید
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۴۶:۰۴ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ ارسال کرده

تنها راه براي داشتنِ دوست تک بودن است. وقتي با کسي آشنا مي شويد، بهترين دوست او باشيد. این جمله عالی بود

میقات
نظر خود را در تاریخ ۲۳:۱۰:۲۵ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ارسال کرده

ممنون بابت این مقالات مفید

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز