۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

چرا باید به اعضای تیمتان اجازه اشتباه کردن بدهید

تیم های بزرگ نسبت به تیم های تازه کار مزایای بیشتری دارند:  

منابع فراوان، سرمایه هنگفت و روابط طولانی مدت با مشتری. بعلاوه، تیم های بزرگ اعضای باتجربه تر و روال کاری پیچیده تری دارند، و از این رو اشتباهات کمتری مرتکب می شوند. اما این مزیت نیست. درواقع، برای یک تیم تازه کار میل به اشتباه کردن نقطه قوتی است که راهبر باید از آن نهایت استفاده را ببرد.

چرا؟ زیرا اشتباهات زمانی رخ می دهند که با شتاب رو به جلو حرکت می کنید. یا، به عبارت دیگر، اگر می خواهید اشتباهات را به حداقل برسانید باید سرعت خود را پایین بیاورید.

 

 

 

اگر بیش از حد سرگرم اجتناب از اشتباهات هستید، باید سرعت را قربانی کنید. در دنیای رقابتی امروز اینکار اصلا برای یک شرکت جوان قابل قبول نیست، زیرا برای آن سرعت یکی از معدود مزایای طبیعی است که باید نهایت استفاده را از آن ببرد.

در همان حین رشد شما بصورت طبیعی و بگونه ای اجتناب ناپذیر سرعت خود را از دست می دهید، اما با شناخت دلیل آن می توانید این کاهش سرعت را به حداقل برسانید. بله، ترس از دعاوی قانونی، و تعداد زیاد ذی نفعان در یک سازمان بزرگتر. اما دلیل اصلی کاهش شتاب تیم ها با افزایش رشد آنها این است که تیم بتدریج از اشتباه کردن می ترسد.

برای مثال، آیا به عضوب از تیمتان که یک پرزنتیشن فوق العاده و با فرمت عالی ارائه می کند پاداش می دهید؟  یا به شخصی که یک پرزنتیشن خشک و خالی داده؟

 اما همه سوالها را درست و در نصف زمانی که در اختیار داشته پاسخ داده است؟

چه کسی در تیم شما ارتقاء گرفته است؟ کسی که سختکوش است، کسی که ریسک می کند، و چند وقت یکبار کار را می پیچیاند؟ یا کسی که همیشه سرش به کار خودش است، قوانین را رعایت می کند و از هیچ فرصتی استفاده نمی کند؟

در بسیاری از تیم ها، اعضای تیم هوشیار و بدون خطا هر بار برنده می شوند، اما اعضای تیم که در نصف زمان همان مقدار کار را انجام می دهند، البته با چند اشتباه جزئی، نادیده گرفته می شوند.

بعنوان راهبر، حداکثر خروجی، و نه بی نقص بودن، همان چیزی است که خواستار آنیم. در حالت عادی، از تیم هایمان می خواهیم در واحد زمانی کسب و کار تا می توانند خروجی بدهند. اشتباهات پرهزینه هستند، اما سرعت یک مزیت محسوب می شود. ما باید این را بدانید که گاهی برای به حداقل رساندن اشتباهات باید کارآیی و بازده کاری را قربانی کنید.

 

پس از کجا مطمئن شویم که باید روی کدام طرف این موازنه کار کنیم؟ چطور باید به اعضای تیم خود یاد دهیم سختکوش باشند، و درعین حال اشتباهات هرازچندگاهی را بپذیریم تا سرعت کار افزایش یابد؟

در جلسه ای که با اعضای تیم که تازه شروع به کار کرده اند سعی دارم به آنها کمک کنم از ذهنیتی که از تیم های بزرگ با خود دارند فاصله بگیرند. بعلاوه، در یک تیم جوانتر که رشد و توسعه را بتازگی شروع کرده می توانند در روز پنجاه تا تصمیم گرفته و  پنج تا اشتباه داشته باشند تا اینکه مجبور باشند در طول روز ده تا تصمیم بگیرند که هیچکدامشان نباید اشتباه باشند. به آنها می گویم تا زمانی که بتوانند با دسترسی به همه اطلاعات موجود (و در نظر گرفتن منافع شرکت) تصمیم گیری کنند بخاطر اشتباه کردن سرزنش نخواهند شد. اما فقط حرف زدن کافی نیست: بسیار مهم است که آنها بدانند من هم اشتباه می کنم، مسئولیت آنها را برعهده می گیرم، و از آنها درس می گیرم.

چهار دستورالعملی که ما در تیممان دنبال می کنیم به ترتیب زیر هستند:

1. به همه اعلام کنید که اشتباهات نه تنها پذیرفته می شوند، بلکه به نفع سرعت پیشرفت هم هستند، البته تا زمانیکه این اشتباهات با نیت خوب پیش آمده، دیگر تکرار نشده، و فورا برطرف شوند.

 

 

2. با اعلام چند مورد از اشتباهات خود این پیغام را تقویت کنید—حداقل به تیم خودتان—و اصلاح فوری آنها را جشن بگیرید.

 

 

3. با انتقاد تند و تیز از افرادی که مرتکب اشتباه شده اند حرف خودتان را زیر پا نگذارید. مشکل را برطرف کنید و به تیم یادآور شوید که برخی اشتباهات به نفع شتاب موفقیت هستند.

 

 

4. به افرادی که کارآمدترین کار را انجام می دهند ارتقاء دهید، نه آنهایی که کمترین اشتباه را مرتکب می شوند.

 

 


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : چرا باید به اعضای تیمتان اجازه اشتباه کردن بدهید


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما