02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  چطور بهترین پرزنتیشن در بازاریابی شبکه ای را آماده کنیم

مغز انسان ها تصویر را 60 هزار بار سریعتر از واژه پردازش می کند. احتمالا به همین خاطر است که پرزنتیشن های بازاریابی به یک عملکرد بصری پُر شده اند و اجرای انها نیازمند اجرای نمایشی است.

صرفنظر از صنعتی که در آن مشغول هستید، پرزنتیشن بازاریابی به یکی از گام های کلیدی در معرفی خدمات به مشتریان احتمالی، فروش محصول، انتقال اهداف یا اشتراک گذاری ایده ها تبدیل شده است.

 

 

پرزنتیشن بازاریابی را می توان در یک کافیشاپ یا در یک هتل بزرگ در حضور صدها نفر و یا هر جای دیگری انجام داد. مهم نیست اینکار را در کجا یا در مقابل چند نفر انجام می دهید، چون وقتی پای ارائه یک پرزنتیشن بازاریابی خوب در میان باشد همه چیز به خودتان بستگی دارد.

مولفه اصلی یک پرزنتیشن بازاریابی خوب چیست؟

استراتژی ارائه یک پرزنتیشن موفق دو بخش دارد. یکی خودِ پرزنتیشن است و دیگری ارائه کننده یا سخنران. اول با هم نگاهی به بخش اول می اندازیم.

 

اطلاعات مشتری را گردآوری کنید

 

 

 

یک پرزنتیشن بازاریابی خوب باید اطلاعات اولیه مشتری را در نظر گیرد. این مشتری دقیقا دنبال چه چیزی می گردد؟ به چه چیزی نیاز دارد؟ مشکلات اصلی او چیست؟ اگر نمی دانید سوال بپرسید.

محتوا را متناسب با مشتری تغییر دهید

 

 

وقتی پنج بار در هفته یا حتی پنج بار در روز پرزنتیشن دارید ارائه یک متن پرزنتیشن بازاریابی به همه مشتریان کار ساده ای است. اما نباید این اشتباه را مرتکب شوید.

محتوای پرزنتیشن خود را متناسب با هر مشتری تغییر دهید؛ حتی اگر لازم باشد فقط چند اسلاید را تغییر دهید. همه مشتری ها دوست دارند احساس کنند که ویژه و متفاوت هستند. بعلاوه، می توانید با گنجاندن چند نکته ظریف از تحقیقات به مشتری اطمینان دهید که برای شناسایی نیازهای او وقت گذاشته اید.

 

نکات کلیدی را بصورت فهرست آماده کنید

 

 

 

بعد از معرفی، اهداف این پرزنتیشن بازاریابی را نام ببرید. نکات را فهرست وار بگویید یا یک لیست آماده به مشتری بدهید تا راحت تر آنها را بخواهید. به این ترتیب، او میداند که دقیقا باید از این پرزنتیشن چه انتظاری داشته باشد.

 

حاشیه نروید

 

 

 

میانگین دامنه توجه در مغز انسان 20 دقیقه است. پس اصلا دلیلی وجود ندارد که به اطلاعات نامربوط پرداخته و وقت را تلف کنید. فورا سر اصل مطلب رفته و اطلاعات مرتبط با نیازها و درخواست مشتری را ارائه کنید.

 

داستان بگویید

 

 

 

تحقیقات بر روی پرزنتیشن های دانشجویان دانشگاه استنفورد نشان داده که بعد از پرزنتیشن 63% آنها داستان ها را بخاطر سپرده اند و تنها 5% آنها آمار ذکرشده را به یاد دارند. این نتیجه نشان می دهد که باید از پرزنتیشن بازاریابی تان برای بازگویی یک داستان استفاده کنید که ارتباط محصولات شما را با شرکتتان نشان دهد.

 

 

عکس و نمودار اضافه کنید

 

 

اگر می خواهید در پرزنتیشن خود آمار را بگنجانید در کنار آنها از نمودار استفاده کنید، و بجای متن از عکس ها کمک بگیرید. یک عکس می تواند کار هزار واژه را انجام دهد. حرف های خود را بگویید اما آنها را روی اسلایدها تکرار نکنید. حتما از عکس های باکیفیت و زیبا استفاده کنید که موضوع آنها با آنچه می خواهید بگویید همخوانی داشته باشد.

فروش یک کار احساسی است و اگر تصاویر شما این احساسات را القاء کنند مطمئن باشید که تاثیر خوبی روی مشتریان احتمالی برجای می گذارید.

 

 

سوال بپرسید

 

 

اگر پرزنتیشن بازاریابی تان طولانی است هر 10-8 دقیقه یکبار سوال بپرسید تا مطمئن شوید مشتری احتمال در مسیر ارائه با شما همراه است. بعلاوه، می توانید در پایان پرزنتیشن خود یک جلسه کوتاه پرسش و پاسخ برگزار کنید. اجازه دهید مشتریان احتمالی سوالات و تردیدهای خود را با صراحت مطرح کنند. به این ترتیب شما هم فرصت دارید هرگونه نگرانی و دغدغه های آنها درباره محصول یا خدماتتان را برطرف کنید.

 

جمع بندی

 

پرزنتیشن های بازاریابی نباید خسته کننده باشند. 70 درصد کارشناسان صنعت بازاریابی معتقدند که مهارت های پرزنتیشن برای موفقیت در این حرفه ضروری هستند.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : yoobly.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
جمال مغه
15:14:55 1397/07/07

بسیار عالی و خوب نکات بسیار خوبی ارائه شده بود که حتما باید در نظر گرفته شود

0.0
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.