logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز چهار پرسش اساسي: به چه کسي اعتماد مي کنيد؟

چهار پرسش اساسي: به چه کسي اعتماد مي کنيد؟


بعد از يک جلسه کوچيک اجرايي، يکي از مديران ارشد از من پرسيد، "چطور بفهمم که ميتوانم به رئيسم اعتماد کنم؟"

سالهاست که اين سئوال را مي شنوم و هميشه درباره جواب هاي آن تحقيق کرده ام: چه زماني بايد اعتماد کنم، چطوري اعتماد کنم، آيا اصلا بايد اعتماد کنم، چطور اعتماد کردن را ياد بگيرم، چرا اعتماد کردن انقدر سخت است... و بعد شروع کردم به جواب دادن به اين سئوال ها، اما متوجه شدم که بيشتر افرادي که اين سئوال ها را مي پرسند جواب هاي من را درک نمي کنند و فهميدم مشکل چيزي نبود که مي گفتم بلکه برداشت آنها از جواب هاي من بود، و اين مسئله ديدگاه من نسبت به اعتماد را براي هميشه تغيير داد.

 

 

اعتماد کردن در محل کار درست مانند عذرخواهي کردن از کساني است که شما را دوست دارند:

 

 

هر دوي اين احساسات بجاي صرفا به زبان آمدن بايد درک شوند تا تاثيرگذار باشند.

درباره اين موضوع بيشتر فکر کنيد. تابه حال چند بار از کسي شنيده ايد که، "معذرت مي خواهم" و بيشتر شبيه اين بوده که: تو فکر مي کني من اشتباه کردم، همه فکر مي کنند من کار اشتباهي کردم، همه دنيا فکر مي کنند من کار اشتباهي کردم، پس متاسفم. اينها همه فقط مربوط به احساسات خودتان است که در آن پاسخگويي در قبال احساسات ديگران ناديده گرفته مي شود و شما اصلا متوجه نمي شويد که چگونه احساسات ديگران را تحت تاثير قرار داديد.

اين دقيقا تفاوت همان چيزي است که شما فکر مي کنيد بايد بگوييد و اينکه ديگران چه چيزي از شما مي خواهند. اين همان تفاوت بين تاثيرگذاري و واژه هايي است که صرفا واژه هستند.

با اين اوصاف، آيا شما به خودتان بعنوان يک راهبر اعتماد داريد و آيا ديگران هم در اين نقش به شما اعتماد دارند؟ يا اعتماد تنها يک واژه بدون پشتوانه آگاهي و عمل است؟

متاسفانه پاسخ "فقط يک واژه" است. فقدان شفافيت، سياست هاي داخلي، دپارتمان هاي جداگانه، ذهنيت هاي متفاوت و دستورکارهاي پنهاني اعتمادکردن به خود را دشوار مي کند چه برسد به ديگران. بااينحال، در عصري هستيم که تنها چيز مطمئن عدم اطمينان است و آشفتگي به يک موضوع عادي تبديل شده و احساس اعتماد کردن و مورداعتماد بودن بيش از هر زمان ديگري اهميت يافته است.

اگر شما هم به ديگران اعتماد نمي کنيد يا مورداعتماد ديگران نيستيد، سئوال هاي زير را از خود بپرسيد:

 

آيا وقتي ايده خود را بيان مي کنيد يا مورد قضاوت قرار مي گيريد احساس امنيت داريد؟

 

 

تحقيقات گسترده من نشان داده اند که بيشتر راهبران (85%) بر اين باورند که ايجاد شفافيت يا احساس ارزشمندبودن و مورداحترام قرار داشتن در ايجاد محيط مملو از اعتماد اهميت بسياري دارد. تنها 12% راهبران گفتند که آنچه بيش از همه براي کارمندان اهميت دارد محيط امني است که هيچکس در آن موردقضاوت قرار نگيرد. وقتي راهبران شما از ديالوگ آزاد استقبال مي کنند براي بيان نظرات خود احساس امنيت مي کنيد.

 

آيا راهبران شما بازخورد بي قيدوشرط را مي پذيرند؟

 

 

آن دسته از فرهنگ هاي سازماني که بازخورد مستقيم و صادقانه را تشويق مي کنند راهبراني دارند که به افرادشان اجازه ميدهند طبقات کاري را شکسته و براي تقويت برقراري ارتباط، شفافيت و درک متقابل از بالا به پايين پل مي سازند. آنها براي محدود کردن صداي ديگران از عناوين سنگين استفاده نمي کنند و بدون آنکه احساس کنند بخاطر بيان عقايد ديگران جايگاهشان ضعيف خواهد شد به آنها فرصت ميدهند نظرات خود را بيان کنند.

 

آيا راهبران شما شخصيت مستقل خودشان را دارند و شما را هم به داشتن يک شخصيت مستقل ترغيب مي کنند؟

 

 

بسياري از راهبران اين رفتار شرطي را در پيش گرفته اند که چيزي را ببينند و کسي باشند که ديگران مي بينند و از آنها مي خواهند. بسياري از کارمندان هم اين وضعيت را درک کرده و در نتيجه همان کاري را انجام مي دهند که از آنها خواسته شده است. آنها براي دنبال کردن مشتاقانه آنچه دوست دارند از پشتيباني راهبران و سازمان هايشان برخوردار نيستند. اين راهبران و افراد آنها هويت و شخصيت خود را از دست مي دهند چون هيچگاه پتانسيل خود را به حداکثر نمي رسانند و از آنجا که به سازمان اعتماد ندارند براي انجام کاري بيشتر از آنچه از آنها خواسته شده ريسک نمي کنند.

 

آيا رئيس شما روي روابط سرمايه گذاري مي کند؟

 

 

از آنجا که نياز به بازار همواره درحال افزايش است، روابط در محل کار برپايه همکاري و اعتماد پايه اي است که سازمان براساس آن در مقابل طوفان تغييرات مي ايستد. موفقيت يک راهبر نيازمند همکاري و روابط قوي اي که با گذر زمان ايجاد شده اند. همچنين، در چنين شرايطي است که کارمندان قدرت بيشتري براي تفکر وراي چارچوب ذهني رهبران خود هستند. اگر کارمندان به راهبران اعتماد نداشته باشند در بهترين حالت صرفا يک حضور کوتاه مدت و تاثيرگذاري ساختگي خواهند داشت. بعلاوه، راهبران بايد با سرمايه گذاري روي روابط خود با کارمندان براي کسب اعتماد کارمندان خود تلاش کنند— و البته کارمندان هم بايد اعتماد راهبران خود را بدست بياورند.


 

منبع : entrepreneur

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۱
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : چهار پرسش اساسي: به چه کسي اعتماد مي کنيد؟


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز