02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
آنچه باید بدانید  /  چگونه استرس خود را مدیریت می کنید؟

چهار روش برای کنترل موقعیت های استرس زا

حتی خوشبین ترین های ما هم بر این باوریم که احساساتمان خارج از کنترل ما هستند، بصورت خودجوش اتفاق می افتند، و اینکه می توانیم به اشکال مختلف آنها را کنترل کنیم.

 

 

اما در واقع، چهار روش اصلی برای کنترل احساسات وجود دارند. آیا شما هم آنها را می شناسید؟

زمانی که استراتژی اصلی خود برای کنترل این احساسات را بیابید آنوقت خیلی خوب می توانید سراغ رویکردی بروید که در مورد شخص شما جواب می دهد.

 

اجتناب

 

 

اولین وسیله دفاعی دربرابر احساسات منفی اجتناب است.

 همه ما می خواهیم از احساسات دشوار یا دردناک دوری کنیم. درنتیجه، از هرگونه موقعیتی که ما را بسوی احساساتی سوق دهد که از آنها می ترسیم فرار می کنیم، و یا بدتر از آن، سعی می کنم اصلا این احساسات را احساس نکنیم.

درحالیکه اجتناب از موقعیت های منفی در کوتاه مدت از ما محافظت خواهد کرد،اما از  انواع احساسات— برقراری ارتباط، انرژی، هیجان و غیره— که بسیار لذت بخش هستند دور نگه می دارد.

 

انکار

 

دومین وسیله دفاعی در برابر استرس انکار کامل است.

وقتی یک احساس را تجربه کرده و سعی می کنیم آن را انکار کنیم این احساسات تشدید می شوند. درنتیجه فشاتر بیشتری اایجاد می شود، درحالیکه شما صرفا آن را در سطح نادیده می گیرید— آن هم در یک زمان نامناسب.

 

رقابت

 

 

بدترین اعتیادی که امروزه افراد گرفتار آن می شوند به موادمخدر نیست، الکل نیست، بلکه مشکلات است.

 معمولا بعد از پشت سر گذاشتن یک روش اجتنابی و بعد از آن انکار تصمیم می گیریم که دیگر با احساسات دردناک خود نجنگیم و کاملا خود را در آنها غرق کنیم.

بجای آنکه یاد بگیریم این احساسات سعی دارند چه چیزی به ما بگویند به خودمان تلقین می کنیم که هیچکس تابحال با چنین مشکل بزرگی مواجه

نشده است. به تدریج این رویکرد به "نشان شجاعت" ما تبدیل می شود و شروع می کنیم به رقابت کردن با دیگران و می گوییم، "فکر می کنی بدشانسی آورده ای؟ بگذار به تو بگویم که چقدر من بدشانس تر هستم!"

پس بیایید به خودتان لطف کرده و این رقابت برای برتری را روی یک اتفاق مثبت سرمایه گذاری کنید و نه روی مشکلاتتان.

 

یادگیری و استفاده

 

 

واقعیت امر چیست: مشکلات موهبت زندگی هستند. بزرگترین مشکل ما این است که فکر می کنیم نباید هیچ مشکلی داشته باشیم.

 

آلبرت آینشتاین در اینباره می گوید، "بحران بزرگترین نعمت برای یک ملت است، چون بحران است که باعث پیشرفت می شود ... کسی که شکست ها و مشکلات خود را گردن بحران می اندازد استعداد خود را نادیده گرفته و بیش از آنکه برای راه حل ها اهمیت قائل باشد روی مشکلات تاکید می کند".

 راهبران باید از درد و رنج خود استفاده کنند و روشی بیابند تا از این استرس و رنج به نفع خود بهره برداری کنند.

 

 

چگونه می توان استرس را کنترل کرد؟

 

 

شما می توانید نحوه کنترل استرس را یاد گرفته و خودتان را به انسان کاملتری تبدیل کنید.

 

یکی از روش های اینکار یافتن فعالیت هایی است که عاشق انجام دادن آنها هستید، مانند روش های تقویت بدن، یافتن یک الگوی رفتاری یا کمک کردن به دیگران برای پیاده کردنِ عملی چشم اندازتان در زندگی.

هر روز ذهنتان را با چیزهای خوب تغذیه کنید. اجازه ندهید علف های هرز اطرافتان برویند؛ به چیزهای بزرگ و عالی فکر کنید و برای فردای تان علف های هرز را هرس کنید.

بدنتان را تقویت کنید. ترس، اضطراب، خشم، کرخ بودن، غم؛ همه اینها وضعیت های احساسی ای هستند که سلامت جسمی شما را تحت تاثیر

قرار می دهد، و شما باید برای غلبه بر آنها آماده باشید.

دانشمندان نشان داده اند که وقتی در فعالیت های فیزیکی شرکت می کنید شیمی بدنتان را تحت تاثیر قرارداده و جسم و روحتان را با هم هماهنگ

می کنید تا بهتر در کنار هم کار کنند.

یک رسالت بزرگتر از حد انتظاراتتان پیدا کنید. همه ما مشتاق دستیابی به آرزوهای بزرگ هستیم؛ چیزهایی که بزرگتر از توان تحمل غم یا شادی ما هستند. اگر بخشی از یک آرزوی بزرگ باشید بهترین منبع الهام را در اختیار خواهید داشت.

 

برای خودتان یک الگو پیدا کنید. به این ترتیب امید دارید که به آنچه می خواهید دست خواهید یافت.

آیا می خواهید یک کارآفرین موفق باشید؟ یک الگو پیدا کنید که به این جایگاه رسیده باشد. باید کاملا احساس کنید که هدفتان واقعی و دست یافتنی است، و ایمان داشته باشید که دیگران بعد از غلبه بر مشکلات به موفقیت رسیده اند.

 

همچنین می توانید کسی را پیدا کنید که به کمک شما نیاز دارد. روشهای مختلفی برای ارائه کمک وجود دارد، مانند اقدام داوطلبانه در یک مرکز محلی افراد بی خانمان یا بانک غذا یا ارائه خدمات در مدارس مناطق محروم. با این اقدامات داوطلبانه یاد می گیرید که چگونه چشم انداز زندگیتان را بصورت عملی پیاده کنید.

 

 توانایی شما برای در کمک به دیگران، صرفنظر از توانایی ها، اشتباهات یا شکست هایتان، به شما انگیزه می دهد که بارها و بارها تلاش کرده و به مسیرتان ادامه دهید.


 

منبع : .tonyrobbins.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.