logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز چگونه بعنوان بازاریاب شبکه ای برای خودتان برند بسازید؟

چگونه بعنوان بازاریاب شبکه ای برای خودتان برند بسازید؟


اگر مي خواهيد در زمان جلب نظر مشتريان احتمالي موفق باشيد بايد براي خودتان صاحب برند باشيد.

 

امروز مي خواهم دو راه ساده براي برندسازي و جذب مشتريان احتمالي به شما معرفي کنم.

 

اگر از اين روش ها راضي بوديد و با کمک آنها نتيجه گرفتيد حتما اين مطلب را با دوستانتان هم درميان بگذاريد.

بسياري از افراد فکر مي کنند براي آنکه از خودشان برند بسازند خيلي بايد کارکنند.

آنها سراغ عکاسي هاي حرفه اي رفته، کارت ويزيت چاپ مي کنند، يک جمله شعاري مي سازند و دائم از خود مي پرسند "بازار هدف من کجاست".

البته همه اينها خوبند.

اما از ميان مولفه هاي مختلف در برندسازي بيش از همه بايد به کسي توجه داشته باشيد که قرار است با او سروکار داشته باشيد.

ما شرکت بازاريابي شبکه اي درجه يک بوديم و درآمدهاي شش رقمي داشتيم اما بعد از آن بود که سراغ شعار رفتيم.

اما خوب مي دانستيم که قرار است با چه جور افرادي سروکار داشته باشيم.

 

مرحله 1

 

 

تصميم بگيريد: قرار است چه کسي را جذب کنيد؟ مي خواهيد به چه کسي خدمات بدهيد؟

 

بازاريابي کاملا متفاوت از مشتري يابي است.

 

 

شما مي توانيد هر کسي را که دلتان بخواهد بعنوان مشتري احتمالي پيدا کنيد.

اگر در يک جلسه بازاريابي هستيد مي توانيد نماينده ها، دلال بنگاه مسکن، فروشنده يا هر شخص ديگري را براي شبکه خود جذب کنيد.

 

بااينحال، بازاريابي کاري هدفمند است.

 

 

بازاريابي بايد براي يک فرد مشخص طراحي شده باشد. در همينجاست که خيلي از بازارياب هاي شبکه اي به مشکل برمي خورند.

اگر متد بازاريابي شما آنقدر کلي و گسترده است که مي تواند شامل همه باشد، در اينصورت در پايان کار هيچ کسي را براي خودتان نخواهيد داشت.

با اين روش هيچکس جذب شما نمي شود.

هيچکس سراغ شما نمي آيد.

منظورم فيزيکي نيست، منظورم در حوزه بازاريابي است.

شما بايد بازاريابي خود را روي يک گروه افراد مشخص برنامه ريزي کنيد.

هر چه روش شما کلي تر باشد موفقيت سخت تر و دست نيافتني تر مي شود.

مثلا، بهتر است بگوييد "من مي خواهم با خانم هاي چپ دستي صحبت کنم که مايلند وزنشان را پايين بياورند". به اين ترتيب يک گروه مشخصي را براي بازاريابي خود هدف قرار دهيد.

 

 

 

زياده از حد فکر نکنيد!

 

توصيه من به شما اين است که براساس اطلاعاتي که در حال حاضر داريد تصميم بگيريد که قصد داريد کدام گروه از افراد را جذب خود کنيد.

 

نبايد اول از همه سراغ اين سئوال کلي برويد که کدام راه حل به شما جواب مي دهد چون اين سئوال شما را حسابي گيج مي کند.

من خيلي ها را ديده ام که در يکي از برنامه هاي شرکت حاضر مي شوند و از سخنران روي صحنه مي شنوند که "من سراغ دانشجويان دانشگاهي رفته ام" و آنها فورا با خودشان مي گويند "خداي من، پس من هم بايد سراغ دانشجويان بروم".

دنبال اين نباشيد که کدام روش جواب مي دهد چون اگر پشتکار داشته باشيد هر روشي مي تواند به شما جواب بدهد.

در اصل بايد دنبال همان چيزي باشيد که مي خواهيد. دوست داريد درباره چه چيزي حرف بزنيد؟ براي کار کردن از کدام گروه افراد بيشتر خوشتان مي آيد؟

دقيقا انتخاب کنيد که مي خواهيد "چه کسي" را جذب خود کنيد.

اگر بيش از يک ساعت را صرف انتخاب بازار کنيد يعني بيش از حد به اين موضوع فکر مي کنيد.

فراموش نکنيد که شما همواره مي توانيد بازار هدف خود را تغيير دهيد.

شايد با خودتان بگوييد، "ميدوني چيه، من واقعا دوست دارم با افرادي صحبت کنم که مايلند وزنشان را پايين بياورند".

اما بعد از يک هفته کار بگوييد، "ميدوني چيه، واقعا ترجيح مي دهم درباره پول درآوردن صحبت کنم و دوست دارم درباره کسب و کار حرف بزنم". بسيار خُب، پس بهتر است در مسير موردعلاقه تان حرکت کنيد.

بيش از حد روي اين موضوع فکر نکنيد و يادتان باشد که "قرار نيست کاري انجام دهم، چون هنوز مطمئن نيستم" به هيچ وجه روش خوبي نيست.

 

 

 

مرحله 2

 

 

خُب، حالا که فهميديد مي خواهيد چه افرادي را جذب خود کنيد بايد در مرحله بعد چه کنيد؟

حالا بايد ببينيد افرادي که بعنوان گروه بازاريابي خود انتخاب کرده ايد چه مشکلاتي دارند؟ آنها مايلند کدام مشکل خود را برطرف کنند؟ شما در کدام نقطه مي توانيد به آنها کمک کنيد؟

براي پاسخ دادن به اين سئوال ها لازم نيست خودتان يک شخص بي عيب و نقص در آن زمينه باشيد. مثلا فرض کنيد مي خواهيد در کاهش وزن به گروه هدف خودتان کمک کنيد.

نيازي نيست براي اينکار خودتان يک مانکن يا ورزشکار حرفه اي باشيد.

شما فقط راه حل را مي دانيد، پس بايد راه حل خود را به شکل ساختن ويدئو، مکالمه رو در رو يا طراحي يک وبسايت با اطلاعات مرتبط به آنها ارائه کنيد.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : Netwoking Mag

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۸
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : چگونه بعنوان بازاریاب شبکه ای برای خودتان برند بسازید؟


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز