02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  چگونه به تیم یا شبکه زیرشاخه تان انگیزه بدهید؟

اگر راهبری یک تیم یا یک شبکه زیرشاخه در بازاریابی شبکه ای را برعهده دارید بهتر است برای حفظ انگیزه آنها همیشه روش های تازه ای داشته باشید.

 

 

بهتر است برای تاثیرگذاری ایده های زیر را پیاده کنید. اینها رویکردهای موفق و اثبات شده برای تداوم انگیزش در میان اعضای تیم هستند.

1. یکی از اعضای تیم را برای حضور در کنفرانس دعوت کنید.

 

 

یکی از اعضای تیم را شخصا دعوت کنید.

من راهبرانی را می شناسم که چند وقت یکبار اینکار را می کنند برای تمام تیم بلیط حضور در کنفرانس را خریداری می کنند و در صورت امکان از قبل برای تعطیلی دپارتمان مربوطه برای یک روز برنامه ریزی می کنند.

 با این ایده اعضای تیم تمام سعی خود را بکار می برند تا خودشان و تیم بهترین باشند . حتما قبل از کنفرانس اطلاعات تکمیلی را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند درباره آن تحقیق کرده و بدانند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

 

2. یکی از اعضای تیم را بعنوان نماینده تیمتان در شرکت  معرفی کنید.

 

 

شناسایی افراد شایسته برای نمایندگی تیم تان در سطوح مختلف یکی از روش های القاء و آموزش رفتار راهبری است.

 بعلاوه، می توانید با اینکار مسئولیت های بیشتری برعهده آنها گذاشته و اجازه دهید که با افرادی با نقطه نظرات متفاوت آشنا شوند.

مثلا شاید یکی از اعضای تیمتان دوست دارد به یک سازمان خیریه کمک کند و برای اینکار به پشتیبانی شما نیاز دارد.

در اینجا یک موقعیت بُرد-بُرد وجود دارند، چون کسب و کارتان از یک خیریه حمایت کرده و اعضای تیم هم فرصت دارند تا در معرض یادگیری مهارت های جدید قرار گیرند.

 

3. نقطه نظرات آنها را جویا شوید.

 

 

وقتی از یکی از اعضای تیم تان درباره یک موضوع خاص نظر می پرسید هیچ چیز به اندازه اینکار باعث نمی شود که احساس شایستگی و ارزش داشته باشد.

بنظر من افرادی که رابطه نزدیکتری با یک کسب و کار دارند قادرند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند که کسب و کار را بگونه ای مثبت تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا راهبران از روال کاری روزانه اعضای تیم خود دور شده و فراموش می کنند که باید دیدگاه اعضای تیم را هم در تصمیم گیری ها شریک کنند.  

از اعضا ی تیم  بپرسید که بنظر آنها بهترین 3 گزینه برای بهبود روند کار، 3 گزینه حذفی برای رفع ایرادات و 3 فرایند برتر که بنظرشان از همه مهمتر است کدامند. بعد از آشنایی با دیدگاه آنها باید گزینه ها را بادقت مورد بررسی قرار دهید. بعلاوه فراموش نکنید که راهبرانی که درخواست فیدبک می دهند اما نمی توانند براساس آن عمل کنند و به همان روال قبلی ادامه می دهند اعتماد اعضای تیم را از دست می دهند.

4. فرصت های یادگیری ارائه کنید.

 

 

از اعضای تیم تان بپرسید که بنظرشان چه شکاف هایی در مهارت ها وجود دارد که در صورت برطرف شدن آنها را به بالاترین سطح عملکردشان می رساند.

 زمانی که از نیازهای آنها مطلع شدید بدنبال بهترین راه حل باشید. با گوش دادنِ فعالانه به نیازهای اعضای تیم  و درک اشتیاق آنها برای پیشرفت می توانید درباره عملکرد آنها نیز فیدبک ارائه دهید.

همچنین، گاهی خودِ شما بهترین کسی هستید که می توانید به اعضای تیم تان در جلسات خصوصی یا گروهی آموزش دهید. این یک فرصت مناسب برای خدمتگذاری به تیم و اشتراک گذاری دانش، داستان ها، شکست ها و تجارب تان با آنها، و درعین حال ایجاد یک رابطه صمیمانه است.

 

5. راهبری باشید که ارزش پیروی را دارد.

 

 

اگر به افراد تیم تان نشان دهید که هر روز دیدگاهتان با موقعیت های مختلف تغییر می کند در اینصورت حس غیرقابل پیش بینی بودن را به آنها القاء می کنید.

 اعضای تیم دوست دارند بدانند که شما صرفنظر از موقعیت ها همیشه به چه شکل واکنش نشان می دهید. آنها نمی خواهند از راهبری پیروی کنند که غیرقابل پیش بینی، احساساتی یا محتاط است.

پس همان فردی باشید که خودتان هم دوست دارید با تو کار کنید. اگر با رفتارتان برای اعضای تیم مدلسازی کنید آنها بیشتر از شما یاد می گیرند. هیچکس دوست ندارد با راهبری کار کند که به تعهدات خود نسبت به دیگران عمل نمی کند.

اگر احساس کردید در جایی برخلاف دیدگاه واقعی خودتان عمل کرده اید به این مسئله جلوی اعضای تیم اشاره کرده و اجازه دهید آنها هم بدانند که شما به خطاهای خود واقف بوده و در صدد رفع آنها هستید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : sheconnex.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.