02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  چگونه تیم خود را به کار ترغیب کنید؟ مربی بهتری باشید!

 

مربيگري چيزي است که به تدريج به سمت آن رشد مي کنيم، همراه با رشد فردي و مطالعه روش مشاوران شخصي خودمان.

 

مربيگري شباهتي به مديريت ندارد، و به نظرم گاهي در بازاريابي شبکه اي اين دو با هم اشتباه گرفته مي شوند.

ما در مربيگري در حال هدايت و راهنمايي مسير هستيم، پس اول از همه بايد روي توسعه کسب و کار و رشد فردي خودمان کار کنيم.

 

 

يک مربي هرگز به کسي توصيه نمي کند کاري را انجام دهد که اصلا دلش نمي خواهد.

 

 

در واقع، مربيگري همان کمک کردن به بازارياب ها در مسير رشد و توسعه از طريق طرح پرسش است، نه اينکه به آنها بگوييد که چه کاري انجام دهند؛ بايد تفکر و طرز فکر آنها را تحريک کنيد، نه اينکه به آن جهت بدهيد.

 

در اينجا شش اصل براي تبديل شدن به يک مربي کارآمد را معرفي مي کنم:

 

1) رابطه بسازيد

 

با اينکار بازاريابي که مربي او هستيد احساس امنيت و آرامش کرده و تمايل بيشتري دارد که در طول جلسات مربيگري درباره خودش صحبت کند.

 

2) روي دستورکار بازارياب کار کنيد

 

تصور نکنيد که اهداف آنها با اهداف شما يکسان هستند.

براي پيدا کردن آنچه آنها در عرض 30، 60، يا 90 روز آينده از کسب و کارشان مي خواهند سئوال بپرسيد.

 

 

3) کمک کنيد و همکاري کنيد

 

سقراط هميشه دانش آموزان خود را با سئوال ها هدايت مي کرد.

بهترين مربي ها هيچگاه به مشتريان خود پاسخ مستقيم نمي دهند يا مثل کارشناس ها رفتار نمي کنند.

شما بعنوان مربي بايد روي ديگر نيازهاي فرد متمرکز شده و از سپري کردن جلسات با داستان هاي زندگي يا تئوري هاي خودتان خودداري کنيد.

شايد براي پاسخ دادن به يک سئوال چندين گزينه وجود داشته باشد، اما گزينه نهايي به انتخاب بازارياب بستگي دارد و شما هم بعنوان تسهيل کننده و همکار و ياور عمل خواهيد کرد.

 

4) مدافع خودآگاهي باشيد

 

شما مي خواهيد بازارياب¬تان نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد.

همچنين، شما بعنوان مربي بايد تاثير رفتارهاي خودتان روي آدم هاي اطرافتان را بدانيد. نسبت به خودتان حس خودآگاه داشته باشيد، تا همين حس را در بازارياب خود نيز بيدار کنيد.

 

5) يادگيري براساس تجربه را تشويق کنيد

 

اغلب افراد تنها از طريق يک مجموعه تجارب شخصي ياد مي گيرند، بزرگ مي شوند و تغيير مي کنند.

هميشه به بازارياب خود کمک کنيد درباره اتفاقات گذشته تامل و تعمق کرده و اشکالات و نقاط مثبت آنها را تحليل کند.

وقتي يادگيري تجربي را آموزش دهيم، بازارياب ديگر در طول جلسات مربيگري بعدي همچنان به همين روش يادگيري ادامه خواهد داد.

 

 

6) در پايان، براي آنچه آموزش مي دهيد يک مثال بياوريد

 

اجراي اين اصل اساسي و نهايي دشوار است، چون در واقع پياده کردن همان درس هاي رهبري است که سعي کرده ايد به ديگران منتقل کنيد.

آيا نااميد و سرخورده ايد که رابطه مربيگري فعلي¬تان خوب پيش نمي رود؟

اين اصول را چندين بار دوره کنيد تا ببينيد کجاي کار ايراد دارد!

 

جايزه اضافي:

 

در اينچا چند پرسش مهم براي مربيگري اضافه کرده ام:

- به چه دليل مي خواهيد در کسب و کارت موفق شويد؟ (اگر پاسخ پول است، بپرسيد چرا به پول نياز دارد)

- اهداف شخصي شما براي 30، 60، و 90 روز آينده چيست؟

- بنظرتان چه چيزي باعث شده به اين اهداف نرسيد؟

- بنظرتان چه کاري مي توانيد انجام دهيد تا شما را به اين اهداف نزديکتر کند؟

- در حال حاضر چه کتابي را مطالعه مي کنيد؟

اين سئوال آخر اهميت زيادي دارد!بيشتر افراد جواب مي دهند، "هيچي".

اين بهترين موقعيت است که يک کتاب رشد فردي به آنها معرفي کنيد، تا درعين حال مانند يک تست عمل کند.

مدت زماني که خواندن اين کتاب براي آنها طول بکشد نشان مي دهد که چقدر ارزش وقت گذاشتن را دارند.


>>>>>>>>> اینفوگرافیک


 

منبع : Netwoking Mag

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.