۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

چگونه در بازاریابی شبکه ای خدمات مشتری فوق العاده ارائه دهیم؟

امروز می خواهم در اینباره صحبت کنم که چگونه می توان در کسب و کار بازاریابی شبکه ای خدمات مشتری عالی ارائه کرد.

من عمیقا بر این باورم که ارائه "خدمات مشتری" عالی یکی از سریعترین روش ها برای متمایز کردن خودتان از رقبا و کسب درآمد است.

اغلب بازاریاب های شبکه ای (و کارآفرینان) این مسئله را نادیده می گیرند.

 آنها زمان، پول و تلاش زیادی را صرف یافتن یک مشتری جدید می کنند.

 

 

 

من این شرایط را با آشنایی با یک فرد جدید برای ازدواج مقایسه می کنم.

وقتی روزهای اول با او قرار می گذارید سعی می کنید بهترین باشید. با او مانند مهمترین شخصیت دنیا رفتار می کنید. کم حرف می زنید، و تا می توانید کاری می کنید که او احساس ویژه ای داشته باشد.

و جواب هم می گیرید.

 این فرد بعد از مدتی نامزد و بعد از آن همسر شما می شود. بااینحال، در اغلب موارد بعد از آنکه طرف مقابل را بدست آوردید دیگر به کارهایی که او را عاشق شما کرده بود ادامه نمی دهید.

 در اصل "جایزه را برده اید" اما حالا با ساده ترین اشتباهات آن را از دست می دهید.

همین اتفاق در بازاریابی شبکه ای می افتد. خیلی از بازاریاب ها به مشتریان احتمالی احترام می گذارند و تا می توانند حرف های زیبا و جذاب به آنها می گویند تا جذب تیم آنها شوند و یا صرفا یک مشتری باشند.

 برای آنها یادداشت تشکر می فرستند، تماس پیگیری می گیرند، او را برای صرف غذا دعوت می کنند، و واقعا کاری می کنند که طرف مقابل احساس کند فرد مهمی است.

اما به محض آنکه نام آنها وارد فهرست بازاریاب های زیرشاخه آنها شد، یا اولین سفارش خود را خرید دیگر او را فراموش کرده و سراغ جذب مشتری های جدید بعدی می روند.

این مسئله منجر به حفظ مشتری پایین و نرخ بالای گردش در زیرشاخه می شود. و در نهایت بازاریاب سرشاخه از دور کسب و کار خارج می شود.

 

 

 

اجازه دهید یک راز جادویی را با شما در میان بگذارم که زندگی تان را تغییر می دهد.

 سود اصلی در هر کسب و کاری از تکرارِ کسب و کار بدست می آید.

اغلب کسب و کارها به این خاطر ضرر می دهند که وقت و هزینه زیادی را صرف جذب مشتری جدید می کنند. یافتن مشتری (یا بازاریاب) جدید که تنها یکبار روی آن وقت گذاشته و دیگر او را رها می کنید یک موقعیت باخت-باخت است.

 

 

 

 

چیزی که در نهایت به آن نیاز دارید یک تیم بزرگ از بازاریاب ها و مشتریان است که پشت سرهم سفارش می دهند.

 شما به افرادی نیاز دارید که عاشق محصولات و کسب و کارشان هستند، شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند.

هرگز نمی توانید همه را راضی کنید که برای همیشه مشتری دائمی شما باشند. اما واقعا باور دارم که می توانید با ارائه خدمات مشتری خوب مشتریان تکراری و بازاریاب های بلندمدت بیشتری پیدا کنید. این همان چیزی است که کسب و کارهای هوشمند روی آن تمرکز دارند: خدمات مشتری.

خدمات مشتری ماننتد یک چسب است که همه چیز را کنار هم قرار می دهد. این همان چیزی است که به افراد حس قدردانی و ادامه همکاری با شما، بجای رقیب، را می دهد.

در ادامه این مقاله می خواهم به شما نشان دهم چطور می توانید به مشتریان خرده فروشی و بازاریاب هایتان بهترین خدمات مشتری را ارائه کنید.

بیایید با بازاریاب هایتان شروع کنیم.

 

 

 

 کارهایی زیادی وجود دارند که می توانید برای بازاریاب هایتان انجام دهید تا هر ماه سفارش خرید بدهند و کسب و کارشان را بسازند.

در اینجا به چند مورد اصلی اشاره می کنم:

  • با تک تک بازاریاب ها یک رابطه دوستانه بسازید.

  • دلیل اصلی آنها برای کسب و کار را بدانید.

  • هر ماه برای انها یک بولتن خبری ماهانه پست کنید.

  • کارت تبریک عید و تولد بفرستید.

  • برای معاشرت، جشن گرفتن، یا تفریح کردن هر یک تا سه ماه ملاقات کنید.

  • به بازاریاب هایتان آموزش دهید چطور کسب و کارشان را بسازند.

  • چندین بار در سال یادداشت تشکر برای آنها بفرستید.

  • هر گاه که در کسب و کارشان یک گام جلوتر رفتند این پیروزی آنها را جشن بگیرید.

  • با پاداش، هدیه، یا اعطای گواهینامه موفقیت های آنها را تایید رسمی کنید.

  • درباره محصولات مختلف به آنها آموزش دهید.

  • به تک تک بازاریاب ها کمک کنید تا تیم هایشان را به موفقیت برسانند.

انجام هر ترکیبی از این موارد در کسب و کارتان تاثیر بسزایی برجا خواهد گذاشت.

 

 

وقتی پای خدمات مشتری برای مشتریان خرده فروشی در میان باشد، می توانید از چند نکته پیشنهادی زیر استفاده کنید:

  • هر ماه برای انها یک بولتن خبری پست کنید.

  • کارت تبریک عید و تولد بفرستید.

  • نمونه محصولات را برای آنها پست کنید.

  • یک برنامه وفاداری مشتری در نظر بگیرید.

  • ماهی یکبار با مشتریان تماس بگیرید.

  • هر بار که چیزی سفارش می دهند برای آنها یک نامه تشکر ارسال کنید.

  • یک برنامه معرفی با پورسانت در نظر بگیرید.

  • به آنها درباره محصولات مختلف آموزش دهید.

در پایان باید بگویم که داشتنِ یک محصول خوب، خدمات یا فرصت کسب و کار کافی نیست.

 نباید فراموش کنید که خدمات مشتری مانند یک چسب است که چارچوب های کسب و کارتان را کنار هم نگه می دارد. کاری که شما باید انجام دهید این است که پا را از مرزها فراتر گذاشته و کاری کنید که مشتری و بازاریاب هایتان احساس کنند مهم هستند و شما قدر آنها را می دانید. اگر بتوانید اینکار را انجام دهید، نیازی نیست نگران عدم تکرار سفارش گذاری ها باشید.


 

منبع : onlinemlmcommunity.زخئ

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۴ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : چگونه در بازاریابی شبکه ای خدمات مشتری فوق العاده ارائه دهیم؟


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما