۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

چگونه عادات خود را تغيير دهيم، حتي وقتي تصور مي کنيم غيرممکن است

معمولا تغيير عادات غيرممکن بنظر مي رسد، که اين مسئله ناشي از عدم آگاهي، مهارت يا تجربه است.

 

 

اگر شما هم يکي از افرادي هستيد که با تغيير عادات خود مشکل داريد – حتي بااينکه مي دانيد بايد اينکار را انجام دهيد –

در اينجا شما را با چهار روش ساده براي آسانتر شدن اين فرايند آشنا مي کنيم.

 

1. فراموش نکنيد که رشد يک فرايند خطي نيست.

 

 

مدتها پيش، يک برنامه تناسب اندام را شروع کردم در ابتدا تصور مي کردم خيلي زود به اندام مطلوب خود خواهم رسيد.

بااينکه درحال پيشرفت بودم اما احساس مي کردم رسيدن به نتيجه نهايي بيشتر طول مي کشد چون اين فرايند تغيير مانند يک اقيانوس آرام براي قايق سواري نبود.

 

اغلب مردم (از جمله خودِ من در ابتداي مسير) تصور مي کنيم موفقيت و تغيير به شکل خطي اتفاق مي افتد.

 

 

اما دنيا اينطور پيش نمي رود.

 

 

مسير موفقيت و تغيير مملو از منحني هايي است که بالا و پايين مي روند اما درنهايت شما را به سمت مقصد نهايي هدايت مي کنند.

 

 

وقتي در مسير تغيير قرار داريد، منتظر نقاط اوج و فرود فراواني باشيد.

 

اهدافي که درحال حاضر دستيابي به آنها دشوار بنظر مي رسد را مرور کرده و فرايند فکري خود را تغيير دهيد.

 

در طول روز اتفاقاتي جزئي و ساده در زندگي و کسب و کارتان را يادداشت کنيد.

 

 

به اين ترتيب، در پايان شب فهرستي داريد که نشان مي دهد همچنان در مسير تغيير قرار داريد، حتي اگر سرعت شما آن چيزي نيست که انتظار داشتيد.

 

 

2. همه توجه خود را روي فرايند متمرکز کنيد، نه پيامد.

 

 

در مثال تناسب اندام بعضي ها در ابتداي مسير فقط روي کاهش وزن متمرکز مي شوند.

 

افرادي که در کسب و کار خود قصد تغيير بسوي موفقيت دارند به اشتباه افکار خود را روي درآمدهاي هفت رقمي متمرکز مي کنند.

 

 

بااينکه مجسم سازي موفقيت مهم و ضروري است، اگر قرار باشد از همان ابتدا صرفا روي پيامد تمرکز کنيد خيلي دچار مشکل مي شويد.

 

 

مطمئنا ميان نقطه اي که درحال حاضر در آن قرار داريد و مقصد نهايي فاصله زيادي وجود دارد که طي کردنِ آن نيازمند زمان است.

 

 

اگر فقط به پيامد فکر کنيد ديگر بردهاي کوچک در طول مسير را نخواهيد ديد، درحاليکه همين موفقيت هاي جزئي براي حفظ انگيزه در ادامه مسير اهميت بسياري دارند.

 

فراموش نکنيد که شما نمي توانيد صفرهاي دقيق درآمدي که به حسابتان واريز مي شود را پيش بيني کنيد، اما مي توانيد اقدامات و انتخاب هاي روزانه خود را کنترل کنيد تا شما را در موقعيت دستيابي به آن درآمد قرار دهند.

براي مثال، اگر مي خواهيد در سال جديد به درآمد ميليوني دست پيدا کنيد، نمي توانيد بصورت کامل اين نتيجه را کنترل کنيد.

اما مي توانيد تعداد تماس هاي روزانه براي يافتن مشتريان احتمالي را مديريت کرده و خود را در بهترين موقعيت ممکن براي دستيابي به آن هدف قرار دهيد.

 

3. از ذهنيت "صفر يا صد" خودداري کنيد.

 

 

زماني که من براي اولين بار رژيم تناسب اندام را شروع کردم، اگر يک روز طبق برنامه رژيم غذايي عمل نمي کردم بخاطر همان اشتباه خودم را محکوم به شکست فرض مي کردم.

درحاليکه نمي دانستم اين يک اشتباه کوچک مصادف با شکست نهايي نيست.

بسياري از کارآفريناني که در طول اين سالها راهبري آنها را برعهده داشتم دچار همين مشکل بودند.

 

بااينکه انگيزه و اشتياق براي تغيير عالي است، اما ذهنيت "صفر يا صد" اصلا ايده آل نيست چون شما را به فردي خشک ذهن تبديل مي کند که نمي تواند فرايند پيشرفت تدريجي و فزاينده را ببيند.

 

 

پس در عوض، ذهنيت تصوير کلي را در پيش بگيريد تا با قضاوت و جهت گيري کمتري نسبت به خودتان در چشم انداز اصلي حرکت کنيد.

 

براي مثال، وقتي کل هفته خود را بازبيني مي کنيد به خودتان بگوييد، "در اين هفته موفقيت هاي خوبي داشتم و البته چند اشتباه هم مرتکب شده ام". شما نبايد بخاطر چند اشتباه کوچک کل هفته خود و دستاوردهاي آن را ناديده بگيريد.

اگر جزو افرادي هستيد که مدام خود را متهم به شکست مي کنيد

چندين بار علت آن را از خودتان بپرسيد تا به ريشه اصلي آن برسيد و درنهايت متوجه مي شويد که اين طرزفکر غيرمنطقي است.

 

4. اجازه ندهيد احساسات بر شما غلبه کنند.

 

 

ما انسان هستيم، نه ربات، پس طبيعي است که احساساتي شويم. اما، اگر اجازه دهيد احساسات کنترل تصميمات روزانه شما را بدست گيرند به نتيجه خوبي نخواهيد رسيد.

 

مطمئنا اين لحظات براي همه ما پيش آمده که دوست نداشتيم ايميل بفرستيم، با مشتريان احتمالي تماس بگيريم، يا حتي شب زود بخوابيم تا فردا صبح انرژي بيشتري داشته باشيم. بااينحال، رسيدن به هدف به معني داشتنِ حس خوب نيست، بلکه به معناي رشد است.

 

 

معمولا بزرگتر شدن حس خوبي ندارد.

 

 

شايد به همين خاطر است که بايد احساسات را از اهداف خود حذف کنيد تا منافع بلندمدت تلاش هاي خود را ببينيد.

 

 

مراقب احساسات خود باشيد، و درعين حال منطق و استدلال را در تصميم گيري ها ناديده نگيريد.

 


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : inc.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۵ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : چگونه عادات خود را تغيير دهيم، حتي وقتي تصور مي کنيم غيرممکن است


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما