۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

چگونه مشتری خود را بهتر بشناسید؟

اداره یک کسب و کار کوچک چالش بزرگی برای انجام یک فهرست طولانی از کارهای نامتناهی است، و بسیاری از مالکان تصور می کنند همه این کارها را باید خودشان انجام دهند. راهبری تیم ، توسعه محصول، حسابداری و ... از کجا باید شروع کنید؟ پاسخ همیشه این است که از مشتری شروع کنید.

 

 

 

 

اجازه بدهید روراست باشم، اگر نتوانید به مشتری توجه کرده و آنچه می خواهد در اختیار او قرار دهید کسب و کارتان هرگز موفق نخواهد شد.

برای آنکه خودتان را در بازار متمایز ساخته و مشتریان را جذب خود کنید مهم است که یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه و یکپارچه در پیش بگیرید تا همان چیزی را ارائه کنید که آنها لازم دارند.

 بازاریابی یک فرایند جاری است—یک فرایند یکباره نیست که آن انجام داده و کنار بگذارید، و استراتژی الگوی ثابتی نیست که روی همه جواب بدهد.

 

مشتری خود را بشناسید

برای آنکه به بالاترین سودآوری برسید حتما باید مشتری هدف خود را بیابید. اینکار چطور انجام می شود؟

 

  • گفتگو

 

با مشتریانتان صحبت کنید! اطلاعات پایه ای که از یک نظرسنجی بدست می آورید به کارتان می آید، اما باید روشی پیدا کنید تا سوالات عمیق تری بپرسید.

چرا از شما خرید کرده اند؟ برای خرید آیتم های شخصی چند وقت یکبار می آیند؟ آیا چیزی که می خواهند پیدا می کنند؟ اینکار را می توانید بصورت گفتگوی شخصی انجام داده یا از روش پیگیری از طریق ایمیل یا تماس تلفنی استفاده کنید. مطمئن باشید که همه دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند، و وقتی نظر مشتریانتان را جویا می شوید احساس می کنند برای آنها احترام قائل هستید.

 

  • نظرسنجی

 

نظرسنجی از مشتریان برای کسب اطلاعات جمعیت شناختی آنها شناخت ارزشمندی از اولویت های مشتری در اختیار تان قرار می دهد. اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، ساختار خانوادگی و درآمد نقطه خوبی برای شروع است.

اگر بودجه زیادی ندارید ابزارهای ارزانقیمتی وجود دارند که می توانید با کمک آنها اطلاعات مشتریان را استخراج کنید.

 

  • ارائه محرک:

 

 

گاهی مردم برای مشارکت به کمی محرک نیاز دارند. سعی کنید با ارائه تخفیف واکنش آنها را جلب کنید تا در همکاری با شما پا را فراتر بگذارند.

 

  • تعدد شعبات:

 

 

 وقتی مشتریان خود را شناختید باید بدانید بهترین راه برای عرضه خدمات یا محصولات به آنها چیست.

گاهی مالکان کسب و کارهای کوچک در تله استفاده مکرر از ابزارهای بازاریابی مشابه گرفتار می شوند چون صرفا با آن آشنا هستند. یا اینکه از چیزهایی استفاده می کنند که شخصا دوست دارند. بااینکه اینکار قابل درک است، اما بهتر است با مشتریان خود در کانال هایی که از آن استفاده می کنند آشنا شوید.

 

از اطلاعات مشتری برای بررسی ترکیب بازاریابی خود استفاده کرده و یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر حقایق برای دستیابی به مخاطبان کسب و کارتان در پیش بگیرید.

آیا بیش ازحد به بازاریابی چاپی وابسته هستید؟

شاید حالا دیگر وقت آن رسیده که سراغ شبکه های اجتماعی یا بازاریابی دیجیتال رفته و مشتریانی را پیدا کنید که به تکنولوژی علاقه دارند.

آیا فقط از بازاریابی آنلاین استفاده می کنید؟ متریال چاپی روش خوبی برای شروع گفتگو هستند و تاثیر آنها ماندگار است.

استراتژی های بازاریابی جدید را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای شما مناسبتر هستند. با شناسایی کارآمدترین روش برای سرمایه گذاری بازگشت سرمایه بیشتری خواهید داشت.

فراموش نکنید که بازاریابی یک فرایند جاری است و شناخت مخاطب هدف اهمیت بسیاری دارد. پس زمان و پول خود را روی پلتفورم های مناسب سرمایه گذاری کنید تا به مشتریان هدف دست یافته و با فروش بالا کسب و کارتان را به موفقیت برسانید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : inc.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۴ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : چگونه مشتری خود را بهتر بشناسید؟


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما