02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  چگونه مقابل شايعات منفي در تيم را بگيريد؟

اغلب تيم هاي کاري با مشکل شايعه سازي و بدگويي مواجه هستند، خصوصا وقتي اعضا با هم راحت تر شده و اطلاعات را با هم در ميان مي گذارند.

بااينحال، زمانيکه اين شايعات منفي باشند به روابط کاري آسيب مي زنند، روي اخلاقيات اعضا تاثير منفي مي گذارند و نتيجه آنها روي بازده کاري اصلا خوشايند نيست.

در شرايط وخيم، شايعات مخرب حتي به شهرت و خوشنامي شرکت صدمه زده و باعث مي شود اعضا تيم، شما را ترک کرده يا حتي گاهي کار به پرونده هاي حقوقي مي کشد.

 

 

بااينکه حل و فصل مناقشات نقش مهمي در توسعه رهبري و آموزش مديران فروش ايفا مي کند، بسياري از افراد در پست هاي بالا همچنان در باتلاق مقابله با شايعات مخرب دست و پا مي زنند.

در پايين چند نکته فوري و کارآمد براي پايان دادن به شايعات منفي را مي بينيم.

 

1. هيچوقت در شايعه پراکني شرکت نکنيد

 

 

نکته اول کاملا ساده است— هيچوقت خودتان در شايعات منفي شرکت نکنيد.

خيلي مهم است که مديران در رفتار کاري خود الگو باشند و يک مدير رياکار هرگز نمي تواند احترام واقعي اعضا خود را بدست بياورد.

بعلاوه، اگر شما هم در شايعات شرکت کنيد هيچوقت نمي توانيد با اقتدار به ديگران بگوييد که ديگر تمام کنند.

شما هميشه در شرايط مشکلات رفتاري بايد همان فردي باشيد که توقع داريد ديگران مانند او رفتار کنند.

 

2. به اعضا اطلاع رساني کنيد

 

 

در بسياري از موارد، شايعات ناشي از ميل به کسب اطلاعات هستند.

به همين خاطر، يک اقدام پيشگيرانه کارآمد براي حل شايعات در محل کار اطلاع رساني آزاد درباره امور کسب و کار است.

به اين ترتيب، ديگر نيازي به شايعه سازي نخواهد بود.

پس حتما از جلسات تيم، بولتن هاي خبري و ديگر کانال هاي ارتباطي پرسنل را درباره رخدادها و تغييرها مطلع نگه داريد.

 

3. شخصا با افراد صحبت کنيد

 

 

اگر متوجه شديد شايعات منفي در تيم پخش شده اند فورا بايد نسبت به آن واکنش نشان دهيد.

بااينحال، حل و فصل مناقشه نبايد در تيم ، به صورت جمعي، مانند جلسات تيمي يا جلسات آموزش فروش انجام شود.

بلکه بايد با صحبت کردن شخصي با افراد و گردآوري اطلاعات ريشه اين مشکل را پيدا کنيد. بررسي همزمان همه ابعاد يک مشکل، بدون بحث و جدل، بهترين فرصت براي يافتن حقيقت و رفع مسئله از طريق گفتگوهاي يک به يک را فراهم آورده و افراد مقصر هم در جمع خجالت زده نمي شوند.

 

4. شواهد را بادقت ارزيابي کنيد

 

 

گاهي شايعات با صحبت کردن با يکي دو نفر حل و فصل مي شوند.

بااينحال، در بسياي از موارد بايد براي تعيين حقايق با افراد بيشتري صحبت کنيد.

در چنين شرايطي مهم است که اطلاعات دست دوم را با دقت بيشتري موردبررسي قرار داده و قبل از استفاده از شواهد عليه کسي بخوبي آنها را ارزيابي کنيد.

 

5. با عاملين به آرامي رفتار کنيد

 

 

وقتي عاملين شايعه را شناسايي کرديد چالش بعدي نوع برخورد با آنهاست.

اتهام زدن به افراد باعث مي شود آنها هم در مواقع دفاع برآيند و به اين ترتيب روحيه همکاري از بين مي رود، پس بهتر است با آرامش موضوع را با آنها درميان بگذاريد.

در نهايت، بايد به عاملين نشان دهيد که از چه لحاظ باعث شيوع شايعه شده اند، پيامدهاي کار آنها را توضيح داده و به آنها اطمينان دهيد که تکرار دوباره اين رفتار هيچ توجيهي نخواهد داشت و پيامد آن برعهده خودشان است.

 

6. روحيه همکاري را ارتقاء دهيد

 

 

در پايان اينکه يکي از بهترين روش ها براي حل و فصل شايعات منفي ارتقاء فرهنگ همکاري در تيم است.

زمانيکه اعضا احساس کنند مستقيما براي دريافت تحسين و پاداش با يکديگر رقابت مي کنند فضاي کار متشنج خواهد بود، که کاملا مناسب شايعه پراکني هاي منفي است.

از سوي ديگر، اگر همکاري هدف اوليه اعضاي تيم باشد ديگر تمايل به شرکت در رفتارهايي را ندارند که بر عملکرد تيمي آنها تاثير منفي مي گذارد.

اين روش مي تواند حتي قبل از شيوع شايعه هاي منفي از آن جلوگيري کند.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : eyesonsales.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
BizMag-ADMIN
09:59:10 1396/09/01

دوست عزیز خوشحال میشویم بگید جه نکات و مطالبی مد نظرتونه

0.0
ahoora
22:48:03 1396/08/29

خوب بود. ولی به نکات پربرش و قویتر نیازه.

0.0
ارش
11:48:46 1396/08/10

خیلی عالی بود مرسی

0.0
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.