02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
آنچه باید بدانید  /  چگونه یک تیم برتر داشته باشید؟

زمانی که برای اولین بار یک کسب و کار را شروع می کنید رشد را شبیه یک غول سد راهتان می بینید.

توسعه تیم تان غیرممکن بنظر می رسد، کارهای زیادی برای انجام دادن و چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارند –

 پس چطور می توان رشد کرد؟

 

راز رشد در وجود زیر شاخه های برتر است؛ ورود افرادی که دیدگاه مشترکی با شما دارند و برای رسیدن به اهداف در کنارتان می مانند. این افراد خواستار رشد تیم شما بوده و ویژگی های لازم برای غلبه بر مشکلات را دارند.

 

 

معمولا بازاریاب ها یکی از محرک های اصلی رشد هستند. انتخاب زیر شاخه ی  درست برای رشد تیم ضروری است. بعلاوه، اینها همان افرادی هستند که مستقیما با مشتریان سروکار دارند

ایجار یک تیم  باکیفیت در حرف ساده تر از عمل کردن است. در اینجا شما را با چند ویژگی آشنا میکنیم که بهتر است طی فرایند ورود زیر شاخه به آنها توجه داشته باشید.

 

شجاعت و تعهد واقعی

 

 

تعهد در همه اعضای تیم که تازه در حرفه ی بازاریابی وارد می شوند کلیدی ترین مولفه است. شما باید از همان ابتدا مطمئن باشید که آنها در شرایط خوب و بد کار کنار شما بمانند، مهم نیست چه پیامدهایی بدست می آورید. این ویژگی خیلی مهم است چون بازاریاب ها در هر شرایطی بخودی خود در فروش مهارت دارند.

باید از آنها بپرسید: "تا بحال برای چه چیزی در کار سخت تلاش کرده اید؟" تا تعهد او را ارزیابی کنید.

 

دانش درباره محصول

هر بازاریابی باید بخوبی با محصولات آشنا باشد. اگر آنها در طول مصاحبه نشان دهند که زیروبم کسب و کارتان را می شناسند مطمئن می شوید که اگر مشتری سئوالی داشته باشد آنها کاملا آماده هستند.

 

آموزش پذیری

 

 

شما بازاریاب هایی را لازم دارید که انتقادپذیر باشند، خصوصا اگر این اولین شغل آنها در این صنعت باشد. بازاریاب های آموزش پذیر متواضع بوده و می توانند خودشان را ارزیابی کردند.

مثلا بپرسید: "در این مصاحبه کدام بُعد از عملکردتان را می توانید بهبود بخشید؟" تا ببینید آیا آموزش پذیر هستند یا نه.

 

تجربه

در سوی دیگر این دامنه باید افراد باتجربه با شما هم قدم شوند .

تجربه در صنعت مربوطه بهترین گزینه است، اما تجربه فروش ضروری است. بازاریاب های  تازه کار هنوز تجربه لازم برای بقاء در یک تیم تازه کار را بدست نیاورده اند.

مثلا بپرسید، "از زمان شروع این حرفه چقدر تجربه خود بعنوان بازاریاب را توسعه داده اید؟" تا ببینید چقدر تجربه اندوخته است.

بعد از ورود باازریاب به عنوان زیر شاخه ی شما

 

 

1. همیشه آماده خروج شخص از تیم باشید

اگر کسی را وارد تیم کرده اید که اصلا مناسب کسب و کارتان نیست، در حذف او تردید نکنید.

اینکار گزینه بهتری از سرمایه گذاری روی آموزش اوست.

2. باید بدانید آنها را در مقایسه با چه معیارهایی پاسخگو می دانید

در فروش باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPIها) را بشناسید تا بتوانید برای تیم ارزش افزایی کنید. از KPIها رایج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب مشتریان احتمالی
  • بستن قرارداد با مشتریان احتمالی
  • عایدی فصلی

این شاخص ها به نقش هایی بستگی دارند که برای آنها زیر شاخه جذب می کنید.

اگر یک بازاریاب تازه کار توانست در چارچوب زمانی معین به این KPIها دست پیدا کند بهتر است بخاطر داشته باشید که انگیزه لازم برای پیروی از مسیر اهداف تیم را دارند.

شما باید افراد را براساس عملکرد آینده شان انتخاب کنید.

 

 

3. فراتر از ظرفیت منابع انتظار نداشته باشید

تصمیم گیری عجولانه بدتر از هرگز اقدام نکردن است.

اگر تعداد اعضای تیمتان بیشتر از آن است که از پسِ مسئولیت های آنها برآیید در نهایت به فروش خود آسیب می رسانید. آیا در تصمیم گیری برای ورود زیر شاخه عجله می کنید:

  • مشتریان احتمالی زیادی ندارید

فرایندهایتان را بخوبی ارزیابی نمی کنید


 

منبع : sales-initiative.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.