02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  کسب و کارتان را از دیگر رقبا متمایز سازید.

در دنیایی که رقابت حرف اول را می زند متمایز کردن کسب و کارتان و خلق یک هویت مستقل برای آن کار دشواری است.

 

 

دشوار است، اما غیرممکن نیست. به برندهای بزرگ مانند پپسی، کی اف سی و زارا نگاه کنید. آنها در بازار گسترده ای هویت برند خود را ساخته و جای پای آن را محکم کرده اند. این ایجاد تمایز و برندسازی بصورت کارآمد یکی از اصلی ترین چالش های کسب و کارهای کوچک است چون باید با شرکتهای بزرگ رقابت کنند.

هرکدام از فاکتورهای زیر در تیم های متعددی نتیجه داده اند. چند مورد از آنها جزو استراتژی فعلی شما هستند؟

 

  1. خدمات مشتری منحصربفرد ارائه کنید.

 

 

 با مشتریان خود با احترام رفتار کنید، حتی اگر در صنعت خدمات فعال نیستید.ا

ین باور که خدمات مشتری فقط و فقط به صنعت خدمات مربوط است کاملا اشتباه است. همه مشتریان انتظار دارند خدمات فوق العاده دریافت کنند و هرگز حاضر نیستند بخاطر خدمات ضعیف با شما همراه باشند. در یک نظرسنجی، حدود 75 درصد مشتریان گفته اند از نظر آنها خدمات مشتری یک آزمون واقعی برای شایستگی شرکت است.

 

2-به اشتباهات خود اذعان کرده و برای ایجاد روابط قوی تر مشکلات را برطرف کنید.

 

 

اگر مشتریان تجربه بدی داشته باشند که حل نشده در خاطرشان مانده باشد آن را به حساب برندو شرکت  می گذارند.

و به این ترتیب، فیدبک منفی مانند زبانه های آتش شبکه های اجتماعی را پُر می کند. برای بهبود خدمات مشتری باید همیشه نفر اول باشید و برای اینکار حتی اگر لازم باشد باید مرزهای معمول را پشت سر بگذارید.

یک نکته مهم در اینباره این است که اشتباهات خود را بپذیرید، مهم نیست تقصیر شما هستند یا نه. مشتریان کسب و کارهایی را ترجیح می دهند که مسئولیت اشتباهات را برعهده گرفته و درجهت رفع آنها اقدام می کنند/ درواقع، بعد از حل یک مشکل روابط با مشتری قویتر می شود.

 

3-درباره محصولات و خدمات خود صادق باشید.

 

 

 صداقت نه تنها بهترین سیاستگذاری است، بلکه باید اصلی ترین سیاست شما باشد.

 آیا نمی توانید در موعد مقرر تقاضای مشتری را تحویل دهید؟ با خریدار تماس گرفته و او را در جریان بگذارید. دروغ گفتن به مشتری درست مانند شلیک یک گلوله به پای خودتان است.

یکی از مشکلات رایج در حفظ صداقت در کسب و کارها عدم توانایی برای اطلاع رسانی اخبار بد است. درحالیکه، هر چه سریعتر این خبر بد را به مشتریانتان اطلاع دهید آنها احترام بیشتری برای شما قائل خواهند بود. فقط دقت کنید که حتما راه حل رفع آنها را پیدا کنید.

 

4-همیشه یک ایده نو داشته باشید.

 

 همواره با استفاده از تکنولوژی های نوین و معرفی فرایندها و محصولات جدید در تیمتان ابداع و نوآوری داشته باشید.

برای مثال، از شبکه های اجتماعی و اپ های موبایل استفاده کنید چون این روزها افراد ترجیح می دهند شما را از طریق تلفن همراه هوشمند خود پیدا کرده و ارتباط برقرار کنند.

 روش های زیادی برای جلب توجه و متمایز بودن وجود دارند، هرچند حفظ استاندارد و کارآیی محصول یا خدمات پایه اصلی این حفظ تمایز در رقابت است.

 

5-مسئولیت اجتماعی تیم را فراموش نکنید.

 

 

عده ای بر این باورند که اصلی ترین مسئولیت تیم توجه به ذی نفعان من جمله مشتریان، اعضای تیم و راهبران است، متخصصان اظهار می کنند کسب و کارها در قبال جامعه هم مسئولیت دارند.

 مثلا نگاهی به مایکروسافت بیاندازید. این شرکت برنامه های CSR (مسئولیت اجتماعی شرکت) منحصربفردی دارد که نه تنها به جامعه کمک می کند بلکه همیشه نام آن را در صدر اخبار نگه می دارد. برنامه های CSR به کسب و کارها کمک می کنند تا در ذهن مشتریان ماندگار شوند، حسن نام خود را ارتقاء دهند، و مطمئنا عایدی بیشتری بدست بیاورند.

6-یک وبلاگ راه بیاندازید.

 

 

 اغلب تیم های پیشگام آینده نگر با مزایای وبلاگ نویسی آشنا هستند.

 اگر نمی خواهید دیگر در دنیای آنلاین نادیده گرفته شوید، اگر بدنبال روش های نو برای اشتراک گذاری ایده ها هستید و می خواهید صدایتان شنیده شود یک وبلاگ راه بیاندازید. با اینکار می توانید محتوای خودتان را نوشته یا از اعضای تیمتان بخواهید در آن مشارکت کنند.. فراموش نکنید که حتما باید در وبلاگ خود از محتوای باکیفیت استفاده کنید. متون صرفا تبلیغاتی خواننده ها را از وبلاگ شما دور می کند، اما متون سرگرم کننده و آموزشی آنها را جذب خواهد کرد.

 

7-به مشتری ضمانت بدهید.

 

 

آیا می توانید تحویلِ روز بعد را تضمین کنید؟ آیا آنقدر مطمئن از محصول یا خدماتتان مطمئن هستید که 100% پشت آن بایستید؟

 اگر اینصورت است، پس آن را گارانتی کنید. اضافه کردنِ این نوع ضمانت در پیام بازاریابی به مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی نشان می دهد که شما حقیقتا به فکر رضایتمندی آنها هستید.

 فقط یک نکته را فراموش نکنید: اگر نیازی به اجرای این ضمانت بود حتما باید به آن وفادار بمانید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : forbes.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.