۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

۵ ترفند رقابتی کارساز در موفقیت برنامه هایتان

هر چند وقت یکبار درباره اولین کارآفرینانی می شنویم که در اجرای مراحل ابتدایی عجله می کنند تا رقبای خود را شکست دهند و یا از همان ابتدای کار کنار می کشند، آنهم فقط به این خاطر که رقبا از آنها پیشی گرفته اند.

اگر موفقیت کارآفرینی شما به شخص دیگری وابسته است، پس برای شما آرزوی موفقیت می کنم چون این مطلب به درد شما نمی خورد! اما اگر باور دارید که خودتان به تنهایی مسئول موفقیت خود در زندگی هستید، پس ادامه این متن را بخوانید

 

.

در واقع، رقابت چیز خوبی است. چقدر در مورد داستان برندهای پیشگام در بازار شنیده اید؟ گوگل نخستین موتور جستجو نبود. فیسبوک اولین شبکه اجتماعی نبود. مثال هایی از این دست بسیارند.

تا زمانیکه که محصول شما یکی از هزاران اجناس تکراری بازار  نباشد، مطمئن باشید بخوبی جلب توجه خواهید کرد. اگر درونتان در مورد رقابت ترس و تردیدی دارید بهتر است درباره عرضه محصول به بازار پیش بینی نکنید. در اینجا چند دلیل جالب می بینید تا دریابید اصلا جای هیچ نگرانی نیست.

 

1. رقابت به نیاز اعتبار می دهد.

 

 

رقبای شما از قبل راه را برای تایید تناسب میان محصول و بازار هموار کرده اند. گوگل لازم نداشته درباره نیاز یا تقاضای موتور جستجو به بازار آموزش دهد؛ چون از قبل شرکت های متعددی در این زمینه محصولات موفق ارائه کرده بودند.

اینکار به گوگل کمک کرد تا تلاشهای خود را روی ساخت یک محصول بهتر از گزینه های ارائه شده توسط شرکت های دیگر متمرکز کند. به این ترتیب در بازار هیاهوی زیادی ایجاد شد. همین مسئله در مورد Dropbox هم صادق بود. بازار به اشتراک گذاری فایل تحت تسلط اپلیکیشنی به نام Box بود، با این حال Dropbox توانست جای خود را باز کرده  و به جایگاه خوبی در بازار دست پیدا کند.

 

2. رقابت منجر به رشد نوآوری می شود

 

 

اگر رقابت یک مزیت کلیدی برای کسب و کارتان داشته باشد همان نوآوری است، که باعث پیشگام بودنِ شما در عرصه بازار می شود. اگر شما تنها بازیگر اصلی زمین بازار باشید ارتقاء محصول کار دشواری خواهد بود. و اگر در یک بازار شلوغ مشغول فعالیت بوده و رقبای زیادی داشته باشید نمیتوانید با انجام کارهایی که دیگران انجام می دهند موفق شوید.

رقابت سالم مشوق تغییر و تحول است و محصول شما را از دیگر محصولات بازار متمایز می سازد. به روش های مختلف می توانید اینکار را انجام دهید: تکنولوژی، تغییر در محصول، بخش های جدید بازار، فرایندها یا تجارب مشتری

.

3. رقابت باعث می شود سریع تر و هوشمندانه تر کار کنید

 

 

رقابت تنگاتنگ شما را قوی می کند. تا زمانی که درحال پیشروی هستید هیچگاه از خود راضی نخواهید بود. یک سر و گردن بالاتر از رقیب بودن شما را همیشه در بازار پیشگام خواهد کرد.به این ترتیب سریعتر به سمت تکرار محصول ، جذب مشتری و گردآوری فیدبک حرکت خواهید کرد. همچنین وقتی گزینه های مختلف برای محصول و کسب و کارتان را در نظر می گیرید مصمم تر می شوید.

کارآفرینانی که این اطلاعات را در اختیار دارند تصمیمات هوشمندانه تر و مبتنی بر داده ها اتخاذ می کنند. همچنین، آنها می توانند واکنش بازار نسبت به محصول خود در مقایسه با محصولات رقبا ارزیابی کنند. اتخاذ به موقع تصمیمات منجر به اجرای سریعتر و تضمین پایداری محصولات شما در صدر فهرست انتخابی مشتریان می شود.

 

4. رقابت باعث می شود مشتریان را در اولویت قرار دهید

 

 

رقابت برای مشتری نیازمند بهبود تجربه خدمات مشتری است. اگر می خواهید که توجه آنها را جلب کرده و حفظ کنید باید به آنها ارزش واقعی بدهید. برای آنکه مشتریان وفاداری داشته باشید روی ایجاد تجربه کاربری فوق العاده در سطح محصول تیم سرمایه گذاری کنید.

بعضی از تیم ها صرفا در بخش خدمات مشتری خود را از سایر رقبا متمایز می سازند. شما هم می توانید یکی از این تیم ها باشید. چگونه؟ در اینجا یک مثال شخصی می آورم: هفته گذشته پرسش نامه های چهار پلتفورم دوره آنلاین را پُر کردم. فقط دو مورد از آنها همان روز پاسخ دادند—یکی از آنها در عرض یک ساعت. فکر می کنید من در کدام یک از این چهار دوره ثبت نام خواهم کرد؟

 

5. رقابت کمک می کند از اشتباهات دیگران درس بگیرید

 

 

محصولات رقبای خود، وضعیت بازار و موقعیت مالی آنها را بشناسید. بدانید آنها چگونه مشارکت کاربران را جذب می کنند و از چه راهکارها و استراتژی هایی استفاده می کنند. در عین حال، سعی کنید بفهمید کدام تاکتیک ها در مورد آنها جواب نداده اند.

شما می توانید از این درس ها در سطح گسترده تر بازار استفاده کرده و بدون افتادن در دام های تکراری برنامه خود را اجرا کنید. از سابقه کاری رقبای خود بعنوان یک نقطه شروع استفاده کنید تا بدانید چطور ابعاد مختلف روش های محصول و کسب و کار را متناسب با کار خود تطبیق دهید.

بطور قطع رقابت چیز بدی نیست. در واقع، اگر من یکی از اولین کارآفرینان بودم ترجیح می دادم محصول خود را در یک فضای رقابتی ارائه کنم تا اینکه تمام مسئولیت تولید یک محصول کاملا جدید برعهده خودم باشد.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۴ رای تا کنون
۲

نظرات در رابطه با : ۵ ترفند رقابتی کارساز در موفقیت برنامه هایتان


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما