logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز ۵ تکنیک ساده برای غلبه بر استرس

۵ تکنیک ساده برای غلبه بر استرس


تحقيقات انجمن روانشناسي آمريکا نشان داده اند که 41درصد افراد شاغل در طول روز کاري استرس را تجربه مي کنند.

بااينکه نمونه آماري اين تحقيقات شامل کارمندان و خويش فرمايان بود من بر اين باورم که اگر نمونه تحقيقاتي آنها فقط شامل مالکان کسب و کار و مديران ارشد بود شاهد رقم بسيار بالاتري بوديم.

در کمال احترام به تمام کارمندان معمولي بايد بگويم که سطح فشار کار روي مديران اجرايي و کارآفرينان خارج از حد تحمل است.

 

 

مقام بالا، استرس بالا

 

اگر از بيرون به اين قضييه نگاه کنيم نشستن در بالاترين جايگاه يک هرم شرکتي شما را در مقام يک راننده قرار مي دهد.

هرچند در اصل کار با شرکاي کاري، مشتريان، سرمايه گذاران، عرضه کنندگان و بقيه صرفا محدوده هاي کنترل شما را نشان مي دهند.

 

هر چه بالاتر، مسئولين بيشتر

 

از دست دادن کلاينت ها، تهديد دعاوي حقوقي، مسائل کارمندان، ترس از عدم توانايي پرداخت کرايه يا حقوق کارمندان و بسياري دغدغه هاي ديگر رودخانه آرامي را به درياي متلاطم تبديل مي کنند و با خودتان فکر مي کنيد که اين يک نبرد بدون پايان است.

استرس از هر طرف به سراغ شما مي آيد چون احتمالا کارهاي زيادي به نتيجه نرسيده اند— کارهايي که شما مستقيما مسئول آنها هستيد.

 

مي جنگيد يا فرار مي کنيد؟

 

استعاره "نبرد بي پايان" کاملا مناسب است چون استرس ناشي ازغريزه دروني ما براي جنگيدن يا فرار کردن است.

در دنياي مدرن، معمولا هيچکدام از اين گزينه ها امکانپذير نيستند.

به همين خاطر بخاطر عدم توانايي در دنبال کردن يکي از اين گزينه هاي سخت و عجيب دچار اضطراب مي شويم.

بااينکه هيچ فرمول جادويي براي کاهش نتيجه بخش استرس وجود ندارد بنظرم ميتوانم پنج تکنيک به شما معرفي کنم که حداقل در مورد من جواب داده اند و مايلم آنها را با شما در ميان بگذارم:

 

1. تنفس منظم

 

اين روشي است که در يک کتاب براي کنترل ترس و استرس ياد گرفتم. به مدت چهار ثانيه اکسيژن را به درون ريه هايتان بکشيد، بعد چهار ثانيه شش هاي مملو از اکسيژن خود را نگه داريد، بعد به مدت چهار ثانيه اکسيژن درون شش هايتان را بيرون دهيد، در نهايت شش هاي خالي شده را به مدت چهار ثانيه در همان حال نگه داريد.

تا ميتوانيد اين چرخه را تکرار کنيد تا به آرامش برسيد. اين تکنيک در موقعيت هاي پراسترس خيلي به من کمک کرد— موقعيت هايي که احساس مي کردم قلبم حتما از کار خواهد افتاد.

اما با انجام اين تمرين توانستم ضربان قلبم را پايين آورده و بر استرس غلبه کنم.

 

 

2. گفتگو با خود

 

شايد فکر کنيد حرف زدن با خودتان کمي عجيب بنظر مي رسد، اما واقعا نتيجه مي دهد. اگر با خودتان گفتگوي مثبت داشته باشيد متوجه مي شويد که ترس يک انتخاب است و "با تاکيد روي نکات مثبت و حذف نکات منفي" حتي در شرايط پراسترس هم مي توانيد روي احساسات خودتان کنترل داشته باشيد.

درست مثل آنکه يک مربي يا درمانگر در تمام طول شبانه روز و هفت روز هفته درون شما زندگي مي کند.

 

 

3. رژيم غذايي

 

وقتي شرايط استرس زا بوجود مي آيند و حتي گاهي چند ماه هم طول مي کشند نبايد رژيم غذايي خود را ناديده گرفته و چون وقت و حوصله نداريد سراغ غذاهاي ناسالم و فست فود برويد.

بلکه در چنين مواقعي بايد روي خوردن غذاهاي سالم و آبرساني بيشتر به بدنتان متمرکز باشيد.

در طول دوره استرس، سيستم ايمني بدن بسادگي در معرض خطر قرار مي گيرد. اگر نتوانيد بخوبي انرژي و آب لازم را به آن برسانيد به احتمال زياد "بيمار" مي شويد. استرس و رژيم غذايي نامناسب منجر به مشکلاتي مانند سردرد، بيخوابي و فشار خون بالا مي شوند.

پس در دوره هاي پراسترس حتما ميزان مصرف آب آشاميدني و جذب ويتامين خود را بالاتر ببريد زيرا در چنين شرايطي بدن به نگهداري و مراقبت بيشتري نياز دارد.

 

 

4. ورزش کنيد

 

شايد اينکار آخرين چيزي باشد که در شرايط استرس به آن فکر مي کنيد.

مطمئنا در چنين شرايطي احساس خستگي مفرط داريد. اما ادامه دادن برنامه ورزشي قبلي (يا شروع يک برنامه جديد) شامل پياده روي و ورزش هاي سبک ذهن شما را پاک مي کند، سطح استرس را پايين مي آورد، و در شما احساسات مثبت ايجاد مي کند.

وقتي ورزش مي کنيد بدن موادشيميايي بنام اندورفين توليد مي کند.

اندورفين ها براي کاهش ادراک شما از درد با گيرنده هاي مغز ارتباط برقرار کرده و باعث ايجاد احساس مثبت مي شود.

اگر حوصله نداريد تا باشگاه برويد يا حداقل کنار ميز کارتان 50 تا حرکت شنا برويد فقط کافي است يادتان بياوريد که آخرين باري که يک نرمش حسابي انجام داديد چه احساس خوبي داشتيد.

 

 

5. "اين نيز مي گذرد"

 

زمانيکه در شرايط دشوار شرکت و زندگي تان به خطر مي افتد احساسات شديدتر عمل مي کنند.

اما اگر بتوانيد در قبال آنها چشم انداز درستي داشته باشيد متوجه مي شويد که اين موقعيت هم حل و فصل خواهد شد.

تغيير تنها قطعيت زندگي است، پس فراموش نکنيد که اتفاقات بدِ امروز تا ابد ادامه نمي يابند.

هر وقت احساس کرديد کنترل امور از دستتان خارج شده اند لحظه اي مکث کرده و فقط چشم اندازتان را تغيير دهيد.

کمي قدم بزنيد، مديتيشن کنيد، عبادت کنيد يا هر کار ديگري که به شما کمک مي کند تفکرات خود را روي تصوير بزرگتري متمرکز کنيد. استرسي که امروز احساس مي کنيد با گذر زمان از بين خواهد رفت.

 


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : Entrepreneur

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۷
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : ۵ تکنیک ساده برای غلبه بر استرس


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز