۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

3عادت مشترک ميان مالکان کسب و کارهاي کوچک

وقتي مالک يک کسب و کار کوچک هستيد کارهاي زيادي براي انجام دادن داريد.

سازنده، تبليغاتچي، حسابدار، و بله، چهره اصلي برندتان خودتان هستيد. وقتي فقط شما و نهايتا يک نفر ديگر در شرکت کار مي کنيد تک تک فعاليت ها و رفتارهاي شما اهميت دارد؛ اينک بين عموم مردم خود را چه فردي نشان مي دهيد هم بسيار مهم است.

 

 

اين روزها پيدا کردن يک روش براي نشان دادن خودتان و برندتان بسيار آسان است، اما کنترل تصويري که از خود ارائه مي دهيد بيش از پيش دشوار شده است. به همين خاطر کار کردن روي روش هاي درست کسب و کار و پياده کردن عادات صحيح در بيزينس پلن اهميت بسياري دارد. وقتي مالک يک کسب و کار کوچک هستيد نام شما نماينده کسب و کارتان است، پس يادتان نرود که کسب و کارتان به اندازه نامتان اهميت دارد

 

عادات مشترک مالکان کسب و کارهاي کوچک و موفق

 

در اينجا سه عادت مشترک بين مالکان شرکت هاي کوچک و موفق را مي بينيد.

 

خوش قول باشيد

 

 

هميشه به موقع سر جلسات و قرارهاي ملاقات حاضر شويد. اگر دير کنيد بي ادبي تلقي شده و ديگران نسبت به شما احساس منفي خواهند داشت. سروقت بودن نشان مي دهد که شما براي زمانِ طرف مقابل ارزش قائل هستيد و اين جلسه و ديدار براي شما بسيار مهم است.

از نقطه نظر کسب و کار، به موقع و خوش قول بودن به همکار يا سرمايه گذار احتمالي نشان مي دهد که شما فرد قابل اعتماد و منظمي بوده و ارزش شروع همکاري را داريد.

اگر مجبور به کنسل کردن قرارملاقات هستيد حداقل يک ساعت قبل از جلسه ايميل يا پيامک ارسال کنيد. حتي يک جمله کوتاه براي کنسل کردن قرار بهتر از آن است که بدون هيچ اطلاعي در محل قرار حاضر نشويد.

 

ايميل ها را بادقت بخوانيد

 

 

شايد اينکار ساده به نظر برسد، اما کاري نيست که خيلي ها انجام دهند. چند بار تا به حال پيش آمده که ايميلي را سرسري خوانده و جواب داده ايد، درحاليکه نکته اصلي آن از قلم افتاده است؟

همه ما روزانه با سيل ايميل ها مواجه هستيم. مي دانم که خود من هم اين عادت بد را دارم که وقتي فرصت کافي براي نوشتن پاسخ هاي دقيق را ندارم ايميل مي خوانم. يک خواننده دقيق بودن و جذب و درک کامل اطلاعات کار کوچکي است که نتيجه بزرگي به همراه دارد.

همين چند وقت پيش به کسي گفتم که از ساعت 3 بعدازظهر تا 6 عصر در يک کافي شاپ کار مي کنم و خوشحال مي شوم به ديدنم بيايد. او هم جواب داد "ساعت 4 خوبه؟" اگر واقعا به زماني که به او گفته بودم دقت مي کرد متوجه مي شد که من قبلا جواب اين سئوال را داده ام: من بين 3 بعدازظهر تا 6 عصر در کافي شاپ هستم.

درواقع، من مجبور شدم ايميل ديگري براي او ارسال کرده و بگويم که ساعت 4 بعدازظهر مناسب است.

 

پيگير باشيد

 

 

هنر پيگيري يک مهارت ظريف و ضروري است. نتيجه پيگيري برقراري ارتباط واقعي است، که روابط کسب و کار حقيقي دقيقا در همان نقطه شکل مي گيرند.

باز هم مي گويم، همه ما در طول روز ده ها ايميل ارسال و دريافت مي کنيم. من هيچوقت کسي را بخاطر جواب ندادن به اولين ايميلم سرزنش نمي کنم، خصوصا اگر ايميل سرد باشد. هميشه پيگير باشيد! شايد آنها شما را ناديده بگيرند شايد هم ايميلتان وارد اسپم شده باشد.

پيگيري نشان مي دهد که شما واقعا به همکاري علاقمند هستيد، و به برقراري اين ارتباط اهميت مي دهيد. بيش از صرفا يک يادداشت "من پيگير هستم" ارسال کنيد. در يکي از ايميل هايتان بنويسيد که مايليد باز هم با او را خارج از دفتر کار ببينيد تا بتوانيد يک رابطه شخصي ايجاد کنيد، به اين ترتيب، خواننده حتما شما را بخاطر خواهد سپرد.

اين عادت هاي کسب و کار بايد به عادات روزانه شما تبديل شوند تا براي رسيدن به بالاترين نتيجه با کمترين تلاش به شما کمک کنند.


 

منبع : smallbiztrends.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۲ رای تا کنون
۱

نظرات در رابطه با : 3عادت مشترک ميان مالکان کسب و کارهاي کوچک


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما