logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز 4 روش براي پرورش روحيه کارآفريني در تيم

4 روش براي پرورش روحيه کارآفريني در تيم


 

من با ويل اپسندلاو، مديرعامل بازاريابي محصول تيم CPQ صحبت کرده ام تا ببينم اين تيم چگونه در صدر فهرست خلاق ترين تيم نوآور در سال 2017 در مجله فوربس تبديل شده است. بعلاوه، مي خواهم از او در اينباره سئوال کنم که چگونه اين تيم مي تواند همچنان رقابتي باقي مانده و روحيه کارآفريني را تقويت کند؟

 

 

 

کارآفريني را درک کنيد، نه فقط موقعيت آن را.

 

 

اصطلاح "کارآفرين" فقط براي موسس يک تيم بکار نمي رود.

 

يک کار تحقيقاتي مشترک بين Future Workplace و Upwork نشان داد که 90 درصد افراد حرفه اي در شرايطي کارآفرين محسوب مي شوند که "فرصت ها را يافته و آنها را دنبال کنند"، نه شخصي که "يک تيم راه اندازي مي کند".

 

 

پنجاه و هشت درصد اعضاي تيم نسل جديد خودشان را کارآفرين مي دانند، اين طرزفکر در تيم هاي بزرگ و موفق پرورش داده مي شود.

 

 

اسپندلاو در اين گفتگو گفت، "هر عضو تيم مي تواند يک کارآفرين باشد".

 

 

او اعضا تيم خود را فقط بازارياب محصولاتشان نمي داند، بلکه آنها را مديران اجرايي در سطح جزء دانسته و اضافه مي کند، "ما بايد با ايده پرورش راهبران، ايجاد فرصت ها و ساختن يک شبکه گسترده از انواع کسب و کارها همگام باشيم".

 

 

اسپندلاو تيم خود را ترغيب مي کند که روي "ايده بزرگ درخشان" متمرکز باشند، و پرورش همين طرزفکر در تيم باعث رشد سريع محصولات آنها شده است.

 

 

نوآوري را ترغيب کنيد.

 

 

نوآوري همان چيزي است که تيم ها را رقابتي و روبه رشد نگه مي دارد.

اما در يک کسب و کار بزرگ با ساختارهاي سلسله مراتبي گاهي اين روحيه نوآوري از بين مي رود.

 

يکي از روش هاي زنده نگه داشتن نوآوري استقبال از آن، ترغيب آن و پاداش دادن به تفکر نوآورانه در تيم است.

 

 

تيم 3M يکي نمونه خوب در اين زمينه است.

 

 

اين تيم دستورالعملي دارد که براساس آن محققان مي تواند 15 درصد زمان خود را صرف ايده هاي مستقل خود کنند که مديريت آنها را تاييد نکرده است.

 

 

بعلاوه، تيم CPQ هم يک برنامه نوآور برتر در بخش بازاريابي محصول دارد که طي آن دوبار در سال ايده هاي خلاقانه تشويق شده و به اطلاع همه گروه مي رسند.

 

 

از روحيه رقابتي استقبال کنيد.

 

 

اگر رقابت در ميان اعضا تيم را بدرستي مديريت کنيد مي تواند به يک نيروي محرک و انگيزه بخش تبديل شود.

وقتي اعضاي تيم با هم کار مي کنند نتيجه کار سازنده تر و قويتر خواهد بود.

 

جيسون سالتزمن مي گويد، "اگر دقيق توجه کنيد، رقابت مي تواند بزرگترين درس ها را به شما آموزش دهد".

 

تيم اسچندلاو همواره براي طراحي و پيشنهاد پروژه هاي "ايده بزرگ درخشان" ترغيب مي شوند.

گاهي اين پروژه ها واقعا منحصربفرد و خلاقانه بوده و توسعه اهداف تيم کمک مي کنند.

اعضاي تيم ايده هاي خود را مطرح مي کنند، و پيشبرد اين ايده ها به خودشان بستگي دارد.

اسپندلاو مي گويد، "ما هميشه سطح توقعات از يکديگر را بالاتر برده و مدام منتظر از راه رسيدن ايده هاي جديد براي محصولات و بازاريابي تيممان هستيم. با اينکار مي توانيم محصولات و خدمات بهتري ارائه کنيم".

 

افرادي که روحيه کارآفريني دارند را وارد تيم خود کنيد.

 

 

 

روحيه کارآفريني را مي توان پرورش داد، اما سريعترين مسير براي رسيدن به آن استخدام افرادي است که قبلا آن را پرورش داده اند.

 

 

بااينحال، به گفته کريس اسميت، يکي از نويسندگان مجله هاروارد بيزينس مي گويد بين فردي که با روحيه کارآفريني از اهداف تيم پشتيباني مي کند و کارآفريني که بعد از موفقيت تلاش هايش تيم را ترک مي کند تفاوت وجود دارد.

 

 

اسميت مي گويد، "در زمان ورود فرد جديد به تيم دقت کنيد که کانديدها چگونه اهداف فعلي و آتي خود را توصيف مي کنند. مي خواهيد باور کنيد يا نه، اما بعضي از افراد چاپلوسي تيم شما را مي کنند تا از آن بعنوان يک مسير هموار براي رسبدن به اهدافشان استفاده کنند. يکي از بهترين کانديدها براي استخدام افرادي هستند که اهداف دقيق و مشخصي دارند".

 

 

"افرادي که روحيه کارآفريني دارند دوست دارند ياد بگيرند، تجربه کنند، اجرا کنند، به اشتراک بگذارند، و شريک شوند.

 

 

آنها دوست دارند تجربه کسب کنند، نه اينکه صرفا به ابزارهايي دسترسي داشته و از آنها براي تحقق پروژه هاي شخصي خود بهره ببرند".

 

تيم CPQ با انجام يک مجموعه مصاحبه براي شناسايي افرادي که روحيه کارآفريني دارند به متقاضيان يک پروژه آزمايشي براي نمايش راه اندازي يک محصول داده است".

اسپندلاو مي گويد، "ما مي خواستيم بدانيم استراتژي آنها براي معرفي و عرضه محصول چيست.

بعلاوه، به خلاقيت و مولفه هاي اجرايي هم توجه داشتيم چون سطح تفکر خلاقانه افراد را نشان مي دادند".

درحاليکه کارآفريني و راهبري خلاقانه سرلوحه فرهنگ کاري اين تيم است،

راهبران کسب و کار آن مي توانند مشخص کنند که آيا اعضاي تيم داراي انگيزه کارآفريني و مهارت هاي کار گروهي براي انجام کارها هستند يا نه.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۴
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : 4 روش براي پرورش روحيه کارآفريني در تيم


سامان اسماعیلی
نظر خود را در تاریخ ۱۱:۵۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ارسال کرده

بسیار سپاسگزارم

نازنین
نظر خود را در تاریخ ۱۳:۵۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ ارسال کرده

عالی

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز