02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  4 سطح از رضایتمندی مشتری برای دستیابی به وفاداری مشتری-از زبان برایان تریسی

توانایی در کسب رضایتمندی مشتری و دنبال آن وفاداری مشتری یکی از عوامل تعیین کننده موفقیت در فروش و توسعه کسب و کار است.

 

 

 

رضایتمندی مشتری چهار سطح دارد، که همگی براساس میزان برآورده ساختن نیازهای او هستند. هر چه به سطوح بالاتری دست پیدا کنید وفاداری مشتری بیشتری بدست آورده، و در نتیجه موفقیت شما بالاتر خواهد بود.

 

سطح یک: انتظارات مشتری تان را برآورده کنید

 

 

 

حداقل شرط برای ماندگاری (و بقاء) در کسب و کار برآورده ساختن انتظارات مشتری است.

در این سطح، مشتریان شکایتی ندارند. آنها برای خدمات و محصولاتی که در این لحظه به آنها می دهید راضی هستند، اما هنوز خبری از وفاداری مشتری نیست.

اگر یک رقیب دیگر نشان دهد که می تواند فراتر از رفع انتظارات مشتری برود، او خیلی زود به مشتری سابق شما تبدیل خواهد شد.

بعلاوه، اگر نتوانید انتظارات مشتری را برآورده کنید آنها شما را ترک کرده و وفاداری خود را به رقیبتان می دهند.

 

سطح دو: از انتظارات مشتری تان فراتر بروید

 

 

این سطح بالا از رضایتمندی مشتری با سورپرایز کردن مشتری بدست می آید. شما باید فراتر از چیزی بروید که آنها انتظار دارند.

خدمات مشتری سریع، دوستانه و خوب و بدنبال آن پیگیری تلفنی برای اطمینان از رضایتمندی مشتری شما را در این دسته قرار خواهد داد.

سطح دوم رضایتمندی مشتری شما را فراتر از بقای صِرف می برد. اگر به این سطح برسید معیار وفاداری مشتری به شما به یک مزیت رقابتی تبدیل خواهد شد.

همچنین می تواند سودآوری شما را افزایش دهد.

مشتریانی که خدماتِ فراتر از سطح انتظارشان را تجربه می کنند حاضرند بابت آن پول بپردازند. به این ترتیب، عرضه کنندگان بهاء را بالاتر برده و سودخالص افزایش پیدا می کند.

 

سطح سه: مشتری تان را خوشحال کنید

 

 

آیا تابه حال یک سطح خوب از خدمات مشتری را تجربه کرده اید که نه تنها فراتر از انتظارات شماست، بلکه لبخند به لبانتان آورده است؟

یک خدمات مشتری در این سطح واقعا خوشحال کننده است، زیرا نه تنها نیازهای ابتدایی مشتری را برآورده کرده و از آنها فراتر می رود بلکه به لحاظ احساسی نیز تاثیرگذار است.

زمانیکه مشتریان از چنین تجربه ای لذت ببرند به وفادارای مشتری دست خواهید یافت، و شکار آنها برای رقیب بسیار دشوار خواهد شد.

وقتی مشتری خود را خوشحال می کنید درواقع در مسیر ایجاد یک کسب و کار سودآور و استثنایی هستید.

روش های مقرون به صرفه متعددی برای شاد کردن مشتریان و ایجاد وفاداری مشتری وجود دارند. اینکار می تواند به اندازه یک تماس تلفنی پیگیری ساده باشد.

خوشحال کردن مشتری یعنی به آنها نشان دهید برایتان مهم هستند. و کاملا طبیعی است که اینکار لبخند به لبان آنها می آورد!
هرچه موفقیت شما در خوشحال کردن مشتری و ارائه خدمات خوب بیشتر باشد، کسب و کارتان هم موفقیت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

 

سطح چهار: مشتری تان را شگفت زده کنید

 

 

این سطح چهارم از رضایتمندی مشتری همان چیزی است که کسب و کار شما را به جایگاه بالا و حتی فراتر از آن می برد.

برای اینکار لازم است که نه تنها انتظارات مشتریتان را فراهم کرده و از آن فراتر بروید، بلکه او را خوشحال و شگفت زده هم کنید.

وقتی بتوانید مرتبا مشتریان خود را شگفت زده کنید در موقعیتی قرار می گیرید که بر بازار غلبه دارد، و به رشد عایدی و سودآوری قابل توجهی دست خواهید یافت.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : briantracy.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.