۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

4 نکته ای که باید قبل از توسعه کسب و کار مدنظر داشته باشید

برای توسعه کسب و کار دوران دشواری را پشت سر خواهید گذاشت. وقتی یک فروشگاه جدید افتتاح می کنید با همان جذب چند مشتری جدید و تبلیغ همان چند محصول و خدمات احساس می کنید تحت فشار زیادی قرار دارید. بااینحال، اگر اینکار را بدرستی انجام دهید این فشار شما را به سمت موفقیت سوق خواهد داد.

 

 

گذر از دوران توسعه کسب و کار نیازمند یک برنامه ریزی درست است. قبل از آنکه به فکر اینکار بیفتید بهتر است چند مرحله مهم را مدنظر داشته باشید تا از آن موفق بیرون بیایید. اگر بدون توجه به اینکه قرار است کجا بروید با کله شیرجه بزنید نه تنها نمی توانید کسب و کارتان را توسعه دهید بلکه احتمال از دست رفتن کل آن هم وجود دارد.

 

1. آیا کسب و کارتان فعلی تان را بخوبی تحت پوشش قرار داده اید؟

 

 

تقریبا همه راهبران رویای روزی را در سر دارند که یک تیم مولتی میلیونی دارند. بااینحال، راهبرانی که به این رویا می رسند سختی های زیادی را پشت سر می گذارند. فراموش نکنید که بااینکه مرتبا خود را به سمت سختکوشی هدایت می کنید نباید خودتان را از پا دربیاورید.

اگر قصد توسعه کسب و کارتان را دارید اول از همه باید بدانید که آیا قابلیت شروع یک کار جدید را دارید یا نه. اگر شما و تیم تان به تازگی از یک پروژه بزرگ جان سالم بدر برده است خودتان را با وظایف و پروژه های جدید از پا نیاندازید. در عوض، صبر کنید تا منابع و زمان لازم برای تمرکز روی این توسعه جدید را بدست بیاورید.

تصور نکنید که یک مکان دوم یا تیم بزرگتر به کاهش فشار کاری کمک خواهد کرد، خصوصا اگر قادر به رسیدگی به نیازهای مشتریان فعلی خود نیستید. قبل از آنکه به اینکار دست بزنید اول منابع بیشتر و موردنیاز برای پوشش دادن کسب و کار فعلی تان را مورد توجه قرار دهید.

 

2. آیا از پس هزینه های توسعه کسب و کارتان برمی آیید؟

 

اگر مالک کسب و کار هستید حتما این جمله را شنیده اید که "برای پول درآوردن باید پول خرج کنید". اگر می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید باز هم با این مسئله مواجه هستید. بااینکه توسعه کسب و کار با درآمد بیشتر همراه است این درآمدزایی فورا اتفاق نمی افتد. شما باید برای انجام سرمایه گذاری بیشتر آمادگی داشته باشید.

بین باز کردن یک دفتر جدید، استخدام یک تیم تازه برای آن دفتر و بازاریابی برای جذب افراد به کسب و کارتان قبل از جاری شدن سیل پول به حساب های بانکی تان با صورت حساب های چندین رقمی مواجه خواهید شد. اگر جریان نقدینگی لازم برای پوشش دادن این هزینه ها را نداشته باشد حتما در سال های آتی با بدهی های سنگین دست و پنجه نرم خواهید کرد.

همیشه قبل از هر تصمیمی برای توسعه کسب و کارتان بودجه و منابع مالی را چک کنید. اگر درحال حاضر سودآوری نداشته یا به منابع مالی موردنیاز دسترسی ندارید این توسعه کسب و کارتان برای شما بسیار دشوار خواهد بود. اگر قبل از کسب آمادگی به اینکار دست بزنید سودآوری کسب و کار فعلی تان هم بیشتر طول می کشد.

 

3. آیا رقبای شما کسب و کارشان را توسعه داده اند؟

 

 

 

مالکان کسب و کار می توانند از رقبای خود درس های زیادی یاد بگیرند. از آنجا که همه شما مخاطب هدف مشترکی دارید می توانید از تکنیک های مشابه برای جلب توجه مشتریان ایده آل خود استفاده کنید. این یعنی می توانید از موفقیت ها یا شکست های آنها کمک بگیرید تا بفهمید کدام استراتژی احتمالا به شما نتیجه می دهد.

اگر رقبای شما کسب و کارشان را توسعه داده اند می توانید از موفقیت آنها در حوزه جدید الگو بردارید. از آنجا که قرار نیست یک ایده کسب و کار کاملا نو به بازار معرفی کنید نیازی نیست منابع و زمان زیادی را صرف آموزش و معرفی به مخاطبان هدف کنید. فقط کافی است خدمات خود را بعنوان یک راه حل جدید در مقایسه با راه حل کسب و کارهای قبلی ارائه کرده و منتظر بمانید تا بعضی از مشتریان رقیب سراغ شما بیایند.

بااینحال خیلی هم منتظر نمانید که رقیبتان در این توسعه جلو بیافتد. هر چه یک کسب و کار مدت طولانی تر در یک زمینه کار کند متقاعد کردن مشتریان برای سوئیچ کردن روی کسب و کار شما کار دشواری خواهد بود.

4. آیا شما و تیم تان آماده یک چالش جدید هستید؟

 

 

 

توسعه موفقیت آمیز کسب و کار کاری نیست که یک شبه انجام شود. حتی اگر بودجه، زمان و مکان لازم برای توسعه را در اختیار داشته باشید، اگر انگیزه در میان نباشد، موفق نخواهید شد.

توسعه کسب و کار چالش های روزانه تازه ای برای شما خواهد داشت که احتمالا قبلا آنها را تجربه نکرده اید. اگر می خواهید برنامه توسعه با موفقیت اجرا شود شما و تیم تان باید خودتان را برای مبازه جدی آماده کنید. بدون انگیزه و تعهد کافی از جانب شما و تیم تان در بهترین حالت در همان سطحی که هستید باقی خواهید ماند.

حتما قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم برای توسعه کسب و کار با اعضای تیم تان مشورت کنید . درست است که شما مالک کسب و کار بوده و بخش اعظم مسئولیت ها برعهده شماست، اما توسعه کار به معنای افزایش فشار کار برای همه افراد تیم است. پس قبل از تصمیم گیری دقت کنید که همه افرادتان آماده باشند.

برای توسعه های سبک و کوچک تصمیم نگیرید. اگر قصد گسترش کسب و کارتان به دفاتر جدید را دارید یا خود را برای یک کار کاملا جدید آماده می کند روی تصمیم خود بخوبی فکر کنید. با کمک این چهار گام بهتر به نتیجه می رسید که آیا برای تیم شما الان وقت مناسبی برای توسعه هست یا نه.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۲ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : 4 نکته ای که باید قبل از توسعه کسب و کار مدنظر داشته باشید


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما