02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  5 استراتژی بازاریابی کارآمد برای دستیابی به اهداف کسب و کار

بسیاری از کارآفرینان در کسب و کارهای تازه کار یا حتی یک تاجر خرده پا در مقابل این دو سوال سردرگم می شوند:

بنظرتان مشتریان شما چه کسانی هستند؟ بنظرتان چه کسی محصول شما را خریداری خواهد کرد؟

 

 

اغلب افراد باهوش و زیرک کسب و کار خود را با این فرض شروع می کنند که همه محصول آنها را خواهند خرید. اما یک پیشفرض اینچنینی عمدتا منجر به تصمیم گیری های اشتباه، قیمت گذاری نادرست، سردرگمی در استراتژی های بازاریابی و در نهایت شکست کسب و کار می شود.

 

1. تعریف بازارهدف و تمرکز اقدامات روی آن

 

 

یک بازاریاب   موفق کسب و کارش را با این پیشفرض شروع می کند که فقط بخش محدودی از افراد محصول یا خدمات او را خریداری خواهند کرد. این تحلیل به تعریف بازار هدف، تمرکز اقدامات روی استراتژی های بازاری و هدایت سرمایه در همان جهت کمک می کند.

 

2. شناسایی مزایای محصول یا نیازهایی که برطرف می کند

 

 

فروختن همه محصولات به همه مردم اصلا منطقی نیست.

بازی اصلی در کسب تخصص در یک محصول یا خدمات، و بدنبال آن شناسایی دلایل خرید آنها توسط مردم است.

  • برای رفع نیازهای ابتدایی ذاتی مشتریان
  • محصول شما به روشی مشکلات مشتری را برطرف می کند
  • ایجاد احساس خوب در مشتریان

شناسایی احتمالات بالا به شما کمک می کند برای محصولات خود یک دسته بندی ایجاد کرده و از استراتژی های بازاریابی لازم برای عرضه آنها استفاده کنید.

 

3. تعریف روش های بازاریابی

 

 

تعریف روش های بازاریابی مناسب به تیم کمک می کند بداند کدام نوع از مشتریان را در اولویت قرار دهد.

 برای مثال، آیا لازم است از استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده کند یا از بازاریابی مستقیم، و یا از طریق روابط عمومی وارد عمل شود. اینها سوالاتی هستند که تیم ها باید در تعیین متدهای بازاریابی در نظر داشته باشند.

بعلاوه؛ در صورت انتخاب استراتژی های بازاریابی اینترنتی باید با جزئیات بدانید که آیا قرار است از ایمیل استفاده کنید یا وبلاگ.

اینها همه سوالاتی هستند که باید روی آنها فکر شده و درباره شان تصمیم گیری شود.

 

4. تعیین چارچوب زمانی برای ارزیابی اقدامات بازاریابی

 

 

موفقیت اقدامات بازاریابی باید بصورت دوره ای مورد بازنگری قرار گیرد و اینکار با تعیین یک چارچوب زمانی انجام می شود. تخصیص زمان مشخص برای دستیابی استراتژی های بازاریابی به موفقیت و بازبینی آنها بصورت دوره ای به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا استراتژی اتخاذشده جوابگو هست یا نه.

5. اتخاذ یک استراتژی ترکیبی برای تقویت فروش

 

 

تبلیغات بدون یک استراتژی بازاریابی صحیح نمی توان به تنهایی در دستیابی به نتایج بازاریابی کمک کند، زیرا مانند یک رشته در یک زنجیره بوده و به اندازه زنجیره قدرت ندارد. استفاده از روش های تبلیغاتی در کنار پلن بازاریابی بهترین راه برای تقویت فروش است.

یک شبه به نتیجه رسیدن اصلا منطقی نیست، اما به فداکاری و پشتکار نیاز دارد. استفاده از سیاست انتظار و تماشا بهترین راه برای افزایش فروش و توسعه کسب و کار است.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : iresearchservices.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.