logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز 5 تاکتيک براي تاثيرگذاري بر مشتري احتمالي براي خريد

5 تاکتيک براي تاثيرگذاري بر مشتري احتمالي براي خريد


 

کسب و کار فروشنده ها و بازارياب ها تاثيرگذاري بر افراد است تا کاري را انجام دهند که درغيراينصورت انجام نخواهند داد.

 

 

حتي اگر خريد يک محصول يا خدمات علاقه شخصي مشتري احتمالي باشد، باز هم لازم است که فروشنده او را به سمتي سوق دهد که با اطمينان براي خريد تصميم گيري کند.

 

 

در پايان يک معامله، فروشنده بايد مشتري را طوري تحت تاثير قرار دهد که بدون هيچ پنهانکاري او را مجاب به خريد کند.

 

در اينجا شما را با پنج تاکتيک صادقانه و کارآمد براي افزايش احتمال خريد مشتريان احتمالي آشنا مي کنيم.

 

 

1) اعطا کنيد تا دريافت کنيد

 

 

اگر به کسي چيزي بدهيد احساس مي کنيد بايد در ازاي اين لطف را دريافت کنيد.

يکبار، يکي از بازارياب هاي خياباني در يک چشم به هم زدن دستبند سفيد زيبايي دور مچ دست من بست که روي آن نوشته شده بود "درود بر صلح"، و بعد از آن از من خواست يک اهدايي کوچک به اين رويداد کوچک داشته باشم، و فهرستي از ديگر افراد اهداکننده را به من نشان داد. در نتيجه، به جز اهداي کمک مالي به رويداد آنها چاره ديگري نداشتم.

قبلا تصور مي کردم اين اتفاق بصورت تصادفي رخ داده، اما حالا بهتر مي فهمم.

فروشندگان بايد از اين اتفاق درس بگيرند. اين خانم با اهداي يک دستبند رايگان به من لطف کرد.

دوم اينکه، يک سند اجتماعي به شکل فهرست اهداکنندگان به من نشان داد.

بااينکار توانست من را مجاب کند بيشتر از ارزش مالي آن دستبند به او کمک کنم.

اصل اعطا کردن براي دريافت گاهي برعکس عمل مي کند، خصوصا وقتي پاي تخفيف يا نمونه رايگان از محصول در ميان باشد— اما اغلب موارد جواب مي دهد.

 

خيلي جالب است که بدانيد بسياري از افراد وقتي متوجه مي شوند شخصي وقت گذاشته و يک درخواست منطقي از آنها دريکي از شبکه هاي اجتماعي نوشته دعوت او را مي پذيرند.

 

 

2) يکپارچه رفتار کنيد

 

 

کسي که رفتار و گفتار يکپارچه و هماهنگ داشته باشد خيلي زود مورداعتماد قرار مي گيرد، و اين حقيقت در موردخريداران هم صدق مي کند.

برندهاي معروف از اين اصل بهره برده و محصولات جديد خود را با برچسب استاندارد ارائه مي کنند.

اگر يک برند به اندازه کافي معروف باشد مشتريان در مورد مشخصه هاي محصول سختگيري نداشته و کاملا به آن اعتماد دارند.

 

3) در يک حوزه مرتبط اقتدار داشته باشيد

 

 

ما انسانها خيلي سريعتر از آنچه که فکر کنيم تسليم اقتدار مي شويم، و اين حقيقت روانشناختي در زمينه فروش چند مفهوم ضمني دارد.

فراموش نکنيد که خريداران افرادي را قبول دارند که احساس مي کنند در يک زمينه از اقتدار و قدرت کافي برخوردار است.

پس دانش خود از کسب و کار و صنعت تان را تقويت کنيد، و درحين فرايند فروش مانند فردي رفتار کنيد که اختيار امور را بدست دارد، نه فردي که صرفا از بالا دستور گرفته تا کاري را به انجام برساند.

 

4) دوست داشتني باشيد

 

شايد اين گزينه جزئي و بي اهميت بنظر برسد، اما خيلي از افراد آن را ناديده مي گيرند.

شما بايد با ابراز علائق مشترک، يا با تحسين مشتري با او يک رابطه دوستانه ايجاد کنيد.

 

مردم دوست ندارند دوستانشان را نااميد و سرخورده کنند، پس اگر شما هم با يک مشتري احتمالي وارد حوزه دوستي شويد او ايده هاي شما را بي چون و چرا مي پذيرد.

 

 

5) سند اجتماعي ارائه کنيد

 

 

 

صداي خنده پشت صحنه در برنامه هاي کمدي يک نمونه جالب از سند اجتماعي است.

 

بااينکه بسياري از کارگردان ها و بازيگران با اين مشخصه مخالف هستند، اين تکنيک همچنان در بسياري از برنامه هاي کمدي استفاده مي شود زيرا تماشاچيان جلوي صفحه تلويزيون را ترغيب مي کند تا آنها هم بخندند.

همچنين، اگر بتوانيد به مشتري احتمالي يک سند ارائه کرده و نشان دهيد افراد زيادي از محصول و خدمات شما استفاده کرده و از نتيجه راضي هستند احتمال خريد مشتري احتمالي را افزايش مي دهيد. بعلاوه، آنها دلشان نمي خواهد از ديگران عقب بمانند.

هرچه خريدار درباره تصميم خريد ترديد داشته باشد بيشتر براي اين تصميم گيري به سند اجتماعي، نظرات يک فرد مقتدر و دوستان وابسته خواهد بود.

اگر فروشنده بتواند خريداران را در سفر از اين سيارات همراهي کند احتمال دستيابي به پيامد مطلوب براي مشتري و همچنين خودِ فروشنده بالاتر خواهد بود.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : hubspot

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : 5 تاکتيک براي تاثيرگذاري بر مشتري احتمالي براي خريد


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز