۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

5 دلیل علمی که نشان میدهند زنگ تفریح خود را جدی بگیرید

می خواهم برای آخر هفته با یکی از قدیمیترین دوستانم به دل جاده بزنم و دو روز بیخیال دنیا بشوم.

من در طول این چند روز تعطیلات دیگر همسر، مادر، یا کارمند نیستم. فقط خودم هستم و فلش بک روزهایی را دارم که 18 ساله بودم و آرزو می کردم نویسنده شوم، درست مثل همان روزی که برای اولین بار با بهترین دوستم آشنا شدم.

 

 

 

و وقتی تعطیلات آخر هفته تمام می شود احساس نشاط دوباره می کنم و دوباره انگیزه می گیرم.

آیا شما هم برای زنگ تفریح های اینچنینی برنامه ای دارید؟

 تحقیقات می گویند نه آنطور که باید و شاید. در آمریکا، 54% کارمندان اصلا از روزهای تعطیل رسمی خود استفاده نمی کنند. خواهش می کنم اینکار را نکنید. نباید فواید جسمی و روحی این مرخصی ها را دست کم بگیرید.

لازم نیست برای لذت بردن از تعطیلات راه دور رفته یا پول زیادی خرج کنید. در اینجا به شما چند روش ساده نشان می دهیم تا ببینید چطور می توانید یک تفرجگاه کوچک برای خود ساخته و در آن لذت ببرید.

1. برای سرگرمی چیزی بخوانید

 

 

بهتر است گاهی از دنیای واقعی فرار کرده و وارد دنیای خیالی شوید تا کمی از خودتان بیرون بیایید.

من شخصا عاشق کتاب های کسب و کار و بیوگرافی هستم، به همین خاطر موقع تعطیلات ترجیح میدهم یک داستان تخیلی بخوانم.

خواندن برای سرگرمی جدای از جنبه تفریحی آن قدرت ذهنی شما را تقویت میکند. محققان دانشگاه استنفورد فعالیت ذهن افراد در حین خواندن رمان های جین آستین را مورد بررسی قرار داده و شاهد افزایش جریان خون به قسمت هایی از مغز بودند که کار تمرکز روی وظایف را انجام می دهد. همه ما می توانیم برای تقویت توانایی هایمان در تمرکز روی جزئیات کمی به ذهنمان نرمش بدهیم.

 

2. قدم زدن

 

 

نرمش شدید، بدن شما را تقویت می کند و پیاده روی های تفریحی توانایی کسب آرامش را.

مطمئنا وقتی هنگام پیاده روی زیبایی طبیعت را جلوی چشمانتان می بینید دیگر مشکلات پشت میز کارتان را فراموش می کنید.

پیاده روی ذهن شما را به سمت پاکسازی دغدغه ها هدایت می کند. وقتی از پیاده روی برمی گردید می بینید که ذهن و جسم تان آرامش گرفته است.

 

3. یک وعده غذایی بپزید

 

 

می دانم این روزها همه بیشتر وعده هایی غذایی را بصورت آماده بیرون از خانه یا سر کار می خوریم.

اما برای من مخلوط کردن سبزیجات تازه و یک لیوان آبمیوه تازه در خانه خاطره انگیزترین تجربه غذاخوردن است.

قبول دارم که سرآشپز نیستم، اما منظورم غذاهای ساده ای مثل اسپاگتی است.

جدای از سادگی غذا، تهیه آن بدون عجله و با یک موسیقی آرام در پس زمینه واقعا حس خوبی به آدم می دهد. و یک امتیاز دیگر هم دارد. اگر در خانه غذا بخورید به سلامت عمومی بدنتان هم کمک زیادی کرده اید.

4. گاهی آفلاین شوید

 

 

این یکی را خودم هم می خواهم امسال امتحان کنم.

سه روز بدون ایمیل و رسانه های اجتماعی.

تلفنم را همراهم می برم تا برای مواقع فوری دیگران بتوانند با من تماس بگیرند، و نه بیشتر. می خواهم بجای آنکه دائم به عکس های اینستاگرام زل بزنم در ذهنم از تصاویر زیبای طبیعت عکس بگیرم.

محققان پزشکی بریتانیا نشان داده اند که افراد حاضر در تحقیقات آنها که یک هفته بدون فیسبوک سپری کرده اند رضایت بیشتری از زندگیشان داشتند. و چرا نتوانیم وقت کمتری را صرف آنها کنیم؟

5. هیچ کاری نکنید

 

 

توصیه می کنم مثل من مدیتیشن را شروع کنید. اما اول یاد بگیرید هیچ کاری انجام ندهید.

اگر یک تا دو دقیقه را فقط نفس بکشید ذهنتان خودبه خود از قبض های آب و برق تمام کارهای انجام نشده محل کارتان دور می شود. اما اهمیت دو دقیقه تعطیلات ذهنی بکلی باعث آرامش خاطرتان خواهد شد.

حالا که به تابستان نزدیک می شویم لازم نیست برای سفر و آرامش خاطر حتما فرانسه بروید، فقط کافی است از لاک هر روزه خودتان بیرون بیایید. با یکی از بهترین دوستان زندگیتان همراه شوید و هوایی تازه کنید تا وقتی شنبه سر کار برمی گردید برای یک شروع دوباره کاملا آماده باشید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : 5 دلیل علمی که نشان میدهند زنگ تفریح خود را جدی بگیرید


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما