۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

5 روش براي افزايش تعهد نيروي کاري اعضاي تيم

 

من اخيرا با شش مديراجرايي کسب و کار صحبت کرده ام تا ببينم بهترين تجارب آنها براي افزايش تعهد اعضا تيم چيست؟

 

 

خودتان را جاي مشتري بگذاريد

 

 

بياييد با واقعيت رو به رو شويم: بسياري از سازمان ها و حتي کل يک صنعت بخاطر قراردادن مشتري در آخرين اولويت مقصر هستند.

مايکل هيو، مديراجرايي يک شرکت مديريت خدمات درماني مي گويد اين وضعيت بايد تغيير کند. "بنظر ما بسيار مهم است که خودمان را جاي بيماران گذاشته و ببينيم آنها به چه چيزي نياز دارند.

وقتي شرکت ها فراموش مي کنند که چرا در اين کسب و کار فعاليت مي کنند مشتري ديگر يک بازنده است.

اين وضعيت انگيزه اعضا تيم را هم از بين برده و براي فرهنگ تعهد مخرب است".

بنابه گفته هيو، هدف داشتن نکته کليدي خدمتگزاري به مشتريان و تعهد اعضا تيم است.

او اضافه مي کند، "ما به هدف-محور بودن باور داريم، و در مورد ما کمک کردن به بيماران هدف ماست.

مردم در مواقع بحران به ما مراجعه مي کنند. آنها رنج مي برند. وقتي اعضا تيم بتوانند در صرفه جويي هزينه ها يا درک بهتر گزينه ها به يک بيمار کمک کنند درست مثل اين است که در اين سيستم بخشي از رنج آن بيمار را کم کرده ايم. ما دقيقا با همين هدف وارد اين حوزه شديم".

 

احساس خوب داشتن، شاد کار کردن

 

 

 

راهبران باهوش مي دانند که وضعيت احساسي اعضا تيم رابطه نزديکي با تعهد آنها دارد.

 

 

 

 

استفاني فرنکينگ، مدير نيروي انساني شرکت Spreadshirt مي گويد، "ما فرهنگ خود را حول چيزي شکل داديم که به آن مديريت احساس خوب" مي گوييم.

 

 

اين فرهنگ سه ايده اصلي دارد: توانمندسازي، هيجان و سادگي.

 

چطور ما با افرادمان صحبت کرده و آنها را براي انجام بهترين کار توانمند مي سازيم؟

چطور به افراد هيجان داده و آنها را سالها با همان هيجان نگه مي داريم؟

چطور زندگي آنها را ساده و آسان کرده و از آنها پشتيباني مي کنيم؟"

احساس اعضا تيم درباره شغلشان ريشه در مشکلاتي دارد که خارج از محيط کار تجربه مي کنند، پس نکته کليدي کمک کردن به اعضا تيم براي مديريت اين چالش ها و مشکلات است.

 

فرنکينگ مي گويد، "ما از اعضا تيم مي پرسيم براي شادتر بودن و بهتر کار کردن چه چيزي لازم دارند.

 

 

تا جايي که بتوانيم به آنها کمک مي کنيم، با ساده سازي موانعي که احتمالا بر سر راهشان قرار دارند.

 

 

هدف ما افزايش احساس مثبت در محل کار از طريق حذف موارد اختلال تمرکز و اصطکاک است، و نيروي کار ما به همه اينها واکنش مثبت نشان مي دهد".

 

 

 

 

ذهنيت رشد را نهادينه کنيد

 

 

 

يکي از مهمترين اصطلاحات در حوزه پيشرفت فردي و آموزش "ذهنيت رشد" است، يعني اينکه موفقيت ربط چنداني به استعداد ذاتي يا سختکوشي ندارد، بلکه ذهنيت رشد درباره پرورش استعداد است، نه صرفا استفاده از آن.

 

راهبران کسب و کار به تدريج متوجه قدرت اين ذهنيت نه تنها روي اعضا تيم بلکه روي فرهنگي مي شوند که در آن کار مي کنند.

 

نيکي شلکر، مدير منابع انساني در شرکت WayUp مي گويد، "بنظر من اعضا تيم موفق افراد "همه-چيز- ياد بگير" هستند نه "همه-چيزدان" و اين تعهد در محل کار منجر به ارائه فرصت هاي رشد مي شود.

 

 

بهترين سازمان ها مي دانند که افراد انگيزه يادگيري دارند و اين فرصت ها را در اختيارشان مي دهند".

 

 

شلکر در ادامه مي گويد، "به نظر من، يک فرهنگ قوي و غني فرهنگي است که افراد در آن به سمت بهتر شدن تلاش مي کنند. اين همان چيزي است که احساس آنها در زمان ورود به محل کار و ساعت ترک کردن آن را تحت تاثير قرار مي دهد".

 

 

فرهنگ مالکيت ايجاد کنيد

 

 

نيکلاس ديزاين مديرعامل يک شرکت تکنولوژيکي در فرانسيسکو بر اين عقيده است که "مالکيت" در هويت و موفقيت شرکت او حرف اول را مي زند. او مي گويد، "مالکيت باعث مي شود اعضاي تيم يکديگر را به چالش بکشند، مسئوليت پذير باشند و در ارائه بهترين محصول پا را از مرزهاي خود فراتر بگذارند".

يک تيم چگونه مي تواند فرهنگ مالکيت را در افراد خود تقويت کند؟

بنابه گفته ديزاين مالکيت نيازمند شجاعت است؛ شجاعت پشتکار مي خواهد و اعتماد و مراقبت و قدرت داوطلب شدن.

 

ديزاين در اينباره مي گويد، "پشتکار يعني بدون ترس پا را از منطقه آسايش خود بيرون گذاشته و شکست را يک مرحله ضروري به سمت موفقيت بدانيد.

 

 

اعتماد يعني همه مي دانند ما چه کسي هستيم و مي خواهيم به کدام نقطه برسيم.

 

 

مراقبت يعني ما بيشتر و بالاتر از هرچيزي به دنبال رضايت خاطر و شادي مشتريانمان هستيم.

 

 

داوطلب بودن يعني همه آماده هستند و با فيدبک صادقانه از پيشرفت همديگر پشتيباني مي کنند.

 

 

همه اينها در کنار هم شجاعت لازم براي درک فرهنگ مالکيت را فراهم مي سازند".

 

 

هدف، فرهنگ و برند را همسوسازي کنيد

 

 

جکي ياني، مدير بازاريابي شرکت Ellucian مي گويد، "خيلي از افراد تصور مي کنند برندسازي يعني فقط برقراري ارتباط با افراد بيرون از شرکت، اما آنچه يک پيغام را براي مخاطب خارجي تاثيرگذارتر مي کند باورهاي دروني شرکت درباره ماهيت آن و اقداماتي است که هدف شرکت را تقويت مي کنند.

 

 

برند با هدف مرتبط است.

 

 

برند با ارزش هايي در ارتباط است که از آن هدف پشتيباني مي کنند و هزاران تعاملي که اعضا تيم هر روز با مشتريان دارند. مجموعه همه تعاملات يک تصوير کلي از شرکت مي سازد، و به همين خاطر است که يکپارچگي و همسوسازي با برند اهميت بسياري دارد".

از نظر ياني فرهنگ، هدف و برند ارتباط پيچيده اي با هم دارند. او مي گويد، "تعيين يک استراتژي برند جديد بدون در نظر گرفتن فرهنگ و افرادي که با شما کار مي کنند بي فايده است. اين روزها اعضا تيم، خصوصا نسل جديد، دوست دارند در شرکتي کار کنند که هدف آن با اهداف خودشان همسو است. اين دقيقا همان چيزي است که مشتريان هم مي خواهند".


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : inc.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : 5 روش براي افزايش تعهد نيروي کاري اعضاي تيم


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما